Η πιστότητα των φιλάθλων αποτελεί ένα γεγονός αναμφισβήτητο, το οποίο στο παρελθόν προσπάθησε πολλές φορές να αξιοποιήσει το Μάρκετινγκ, άλλοτε επιτυχώς, άλλοτε όχι. Όταν όμως η πιστότητα αυτή αφορά στα Νέα Μέσα -όπως είναι το Web TV-, συνδεόμενη με έναν αθλητικό σύλλογο με τεράστιο και πιστό κοινό, τότε δημιουργούνται προϋποθέσεις δημιουργίας ενός ισχυρότατου διαφημιστικού Μέσου, ικανού να προσφέρει ουσιαστικές λύσεις σε marketers και διαφημιζόμενους.

Έτσι, η ΠΑΕ Π.Α.Ο.Κ., σε συνεργασία με την εταιρεία ψηφιακών εφαρμογών Digicast, λανσάρουν αυτές τις ημέρες το Π.Α.Ο.Κ. Web TV, το επίσημο διαδικτυακό κανάλι της ΠΑΕ Π.Α.Ο.Κ., μια πλατφόρμα ενημέρωσης υγιώς σκεπτόμενων φιλάθλων, η οποία αναμένεται να αποτελέσει οδηγό για αντίστοιχες πρωτοβουλίες και από άλλους συλλόγους. Ο Γιάννης Παππάς, Εμπορικός Διευθυντής της Digicast, μίλησε στο Marketing Week για το νέο αυτό Μέσο, τις προοπτικές του, αλλά και τις ευκαιρίες που προσφέρει σε διαφημιστές και διαφημιζόμενους.

Marketing Week: Κύριε Παππά, τι ακριβώς είναι το Π.Α.Ο.Κ. Web TV και σε τι διαφοροποιείται από ανάλογες προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν από άλλους συλλόγους, οι οποίες όμως δεν απέδωσαν;

Γιάννης Παππάς: Το Π.Α.Ο.Κ. Web TV είναι η επίσημη διαδικτυακή τηλεόραση της Π.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ. Σκοπός του είναι η έγκυρη και αξιόπιστη παροχή πληροφορίας στον φίλαθλο κόσμο της ομάδας, αλλά και η ενίσχυση του brand «Π.Α.Ο.Κ.» σε παγκόσμιο επίπεδο. Χτίζεται στα πρότυπα ανάλογων πρωτοβουλιών των μεγαλύτερων συλλόγων διεθνώς και παρέχει για πρώτη φορά στον ελληνικό αθλητικό χώρο ένα ολοκληρωμένο «τηλεοπτικό» πρόγραμμα εκπομπών για τον θεατή, εμπλουτισμένο με ζωντανές μεταδόσεις αγώνων και εκδηλώσεων της ομάδας.

Από την πλευρά της επιχειρηματικής αξιοποίησης, το Π.Α.Ο.Κ. Web TV βασίζεται σε ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα επιχειρηματικό μοντέλο συνεκμετάλλευσης των εσόδων του από την Digicast και την Π.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ. Το στοιχείο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, προκειμένου να διασφαλιστεί η υιοθέτηση μιας win-win στρατηγικής, που είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα σε πολλούς επιχειρηματικούς τομείς στη χώρα μας σήμερα.

Πρόκειται για μια υπηρεσία καινοτόμα και πρωτοποριακή, με βασικά στοιχεία διαφοροποίησής της το πλούσιο και ελεύθερο -σε μεγάλο βαθμό-, περιεχόμενο, την ποιότητα των παραγωγών της και την υιοθέτηση για τη λειτουργία της ενός ολοκληρωμένου επιχειρησιακού σχεδίου που αποσκοπεί στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του. Το «Π.Α.Ο.Κ. Web TV» ήρθε για να μείνει και να αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ενημέρωσης του φιλάθλου της ομάδας.

Marketing Week: Τι θα περιλαμβάνει σε πρώτη τουλάχιστον φάση το πρόγραμμά του;

Γιάννης Παππάς: Το κανάλι θα προσφέρει καθημερινό πρόγραμμα, με αποκλειστικό περιεχόμενο και θεματολογία που θα καλύπτει μεταξύ άλλων, την ειδησεογραφία που αφορά στον σύλλογο, νέα, ειδήσεις και κάλυψη όλων των δραστηριοτήτων της ομάδας, μέσα από τακτικά δελτία ειδήσεων του καναλιού, Pre & Post-game shows, για τους αγώνες του Π.Α.Ο.Κ., συνεντεύξεις με διοικητικά στελέχη, τεχνικό team και αθλητές της ομάδας, παρουσίαση της δράσης όλων των αθλητικών τμημάτων της ομάδας και των ακαδημιών της, παρουσίαση της ιστορίας της ομάδας, με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό κ.ά.

Επιπλέον, μέσω του Π.Α.Ο.Κ. Web TV θα μεταδίδονται ζωντανά δραστηριότητες και αγώνες της ομάδας που δεν καλύπτονται από υφιστάμενες συμφωνίες αποκλειστικής μετάδοσης με άλλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Όλες οι εκπομπές θα μεταδίδονται/αναρτώνται στο σύστημα σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, αλλά φυσικά θα αποθηκεύονται, έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να τις παρακολουθήσει τη στιγμή που εκείνος θα επιλέξει.


Marketing Week: Το Web TV αφορά σε τάση που θα εξελιχθεί περαιτέρω στο εγγύς μέλλον. Δεδομένου ότι το Ιnternet «περνάει» πλέον και στα κινητά τηλέφωνα, δημιουργείται ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το Μέσο. Ποια είναι η δική σας αίσθηση και πώς αυτή συνδέεται με την απόφασή σας να επενδύσετε σε αυτό;

Γιάννης Παππάς: Είναι προφανές ότι ζούμε την -από χρόνια αναμενόμενη- εποχή της σύγκλισης των τεχνολογικών υποδομών. Διαδίκτυο, Τηλεόραση και κινητή τηλεφωνία σταδιακά γίνονται συγκοινωνούντα κανάλια διανομής της πληροφορίας και σε ένα τέτοιο περιβάλλον οι «νικητές» θα είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν, θα κατέχουν και θα διαχειριστούν σωστά, περιεχόμενο που επιζητά το κοινό.

Ως εταιρεία, επενδύουμε σε αυτήν την εξέλιξη, γιατί πιστεύουμε ότι η διαδικτυακή τηλεόραση αποτελεί το μέλλον της ψηφιακής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και το μέλλον της επικοινωνίας, με τον θεατή ως καταναλωτή, γιατί παρέχει μοναδικές δυνατότητες διάδρασης με τον τελικό χρήστη.

Marketing Week: Ο αθλητισμός δημιουργεί πιστό κοινό και αυτήν την πιστότητα είναι σαφές ότι προσπαθεί να αξιοποιήσει σε κάθε σχετική προσπάθεια. Ωστόσο για να είναι επιτυχημένη αυτή η αξιοποίηση, απαιτούνται κάποιες προδιαγραφές. Ποιες είναι αυτές κατά τη γνώμη σας;

Γιάννης Παππάς: Ο φίλαθλος σήμερα είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και προσεκτικός στις επιλογές του. Και καλώς πράττει. Αυτό που πάνω απ’ όλα ζητά από το Μέσο είναι ποιότητα. Και λέγοντας ποιότητα εννοούμε πλούσιο, αξιόπιστο, έγκυρο περιεχόμενο και γρήγορη ανταπόκριση στην επικαιρότητα. Ως εταιρεία δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα παραπάνω χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, προσπαθούμε να υιοθετούμε πάντα τις καλύτερες τεχνικές λύσεις, δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά το Διαδίκτυο, έτσι ώστε κάθε θεατής να έχει ανεμπόδιστη πρόσβαση στην υπηρεσία, χωρίς καθυστερήσεις και διακοπές, που δικαιολογημένα θα του δημιουργήσουν δυσαρέσκεια.

Marketing Week: Ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μπορεί να αποκτήσει ένας διαφημιζόμενος που θα προβληθεί μέσα από το Π.Α.Ο.Κ. Web TV;

Γιάννης Παππάς: Είναι γνωστό ότι ο φίλαθλος κόσμος του Π.Α.Ο.Κ. αγαπά και στηρίζει την ομάδα του. Από σχετικές έρευνες έχει καταδειχθεί ότι εκτιμά ιδιαίτερα τους χορηγούς της ομάδας, αναγνωρίζει την προσφορά τους στον σύλλογο και εκδηλώνει την πρόθεση να προτιμήσει τα προϊόντα τους. Μια ποδοσφαιρική ομάδα του μεγέθους και του βεληνεκούς του Π.Α.Ο.Κ. πρέπει να την προσλαμβάνουμε σαν μια μεγάλη οικογένεια. Και ως τέτοια, εμπεριέχει τις έννοιες της αλληλοϋποστήριξης, της ανταποδοτικότητας και της αμοιβαίας εκτίμησης. Οι διαφημιζόμενοι στο Π.Α.Ο.Κ. Web TV θα αποκτήσουν μια μοναδική ευκαιρία να διαπιστώσουν τα παραπάνω.


Marketing Week: Πέρα από όλα αυτά, εκείνο που ενδιαφέρει τον διαφημιζόμενο είναι να εξασφαλίσει για το προϊόν ή την υπηρεσία του ένα ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον. Πώς μπορείτε να του το διασφαλίσετε αυτό; Ότι δηλαδή δεν θα πρόκειται για ένα μέσο «οπαδικό», με ό,τι αρνητικό τις περισσότερες φορές συνεπάγεται κάτι τέτοιο;

Γιάννης Παππάς: Πολλές φορές συγχέουμε την έννοια του «οπαδού» με τις εικόνες βίας που εκτυλίσσονται κατά τη διάρκεια αθλητικών συναντήσεων. Δεν είναι όμως έτσι. Οι οπαδοί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αγαπούν την ομάδα τους, την ενθαρρύνουν για να φτάσει σε αγωνιστική επιτυχία, αλλά αποδοκιμάζουν τη βία στους αγωνιστικούς χώρους. Είναι άνθρωποι όλων των ηλικιών, εργαζόμενοι, οικογενειάρχες, που πηγαίνουν στο γήπεδο μαζί με τα παιδιά τους για να περάσουν ευχάριστα το απόγευμά τους.

Από πλευράς μας, βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός καναλιού για τον Π.Α.Ο.Κ., με εκπομπές απολύτως επαγγελματικές, που ικανοποιούν τις απαιτήσεις αυτής της τεράστιας πλειοψηφίας του κοινού, χωρίς να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη του φανατισμού στα όρια της υπερβολής.

Marketing Week: Η ανάπτυξη συνεργειών με άλλα Μέσα, αλλά και η επένδυση σε δημιουργικούς και ευρηματικούς τρόπους επικοινωνίας είναι κινήσεις που θα μελετήσετε;

Γιάννης Παππάς: Στην εποχή της τεχνολογικής σύγκλισης, οι συνέργειες δεν είναι απλά επιθυμητές, είναι απολύτως απαραίτητες. Και σε μια εποχή που το κοινό γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικό, τα Μέσα οφείλουν να παρέχουν πρωτότυπους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ διαφημιζόμενων και τελικών αποδεκτών/καταναλωτών, αλλιώς, πολύ σύντομα θα ξεπεραστούν από τις εξελίξεις.

Το παράδειγμα της ραγδαίας αξιοποίησης των Social Media για την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών, μας δείχνει τον δρόμο. Υπάρχουν πολλές σκέψεις προς τις παραπάνω κατευθύνσεις και μπορώ να πω ότι πηγή έμπνευσης είναι και το φίλαθλο κοινό της ομάδας, που είναι γνωστό για την ευρηματικότητά του, όπως αυτή εκφράζεται και μέσα από τα συνθήματά του για την αγαπημένη του ομάδα.

Πρέπει επίσης να τονίσω ότι στους τομείς αυτούς υπάρχει στενή και αγαστή συνεργασία με το Τμήμα Μάρκετινγκ της Π.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ. που κάνει εξαιρετική δουλειά και πιστεύω πως μέσα από τη συνεργασία μας θα προκύψουν πολλές νέες ιδέες με άμεση εφαρμογή.

Marketing Week: Εκτιμάτε ότι παρά την κρίση, ένα κοινό πιστό σε αθλητικό σύλλογο, μπορεί να αποδειχθεί και ισχυρό καταναλωτικά; Υπό ποιες προϋποθέσεις;

Γιάννης Παππάς: Αυτό έχει ήδη αποδειχθεί. Ειδικά στην περίπτωση του Π.Α.Ο.Κ., ήταν εντυπωσιακή η οικονομική ενίσχυση της ομάδας από τους φιλάθλους της, με τη μορφή της αγοράς εισιτηρίων διαρκείας. Και σκεφτείτε ότι μιλάμε για μια περίοδο μεγάλης οικονομικής ύφεσης, αλλά και μιας γενικότερης συζήτησης για την αξιοπιστία του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, ως συνολικού προϊόντος.

Για εμάς αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος αγαπά την ομάδα του, αγαπά τον αθλητισμό, θέλει να συμμετέχει με τον δικό του τρόπο στα αθλητικά δρώμενα και οικονομικά, αρκεί να γνωρίζει ότι τα χρήματα που συνεισφέρει θα αξιοποιηθούν για την αγωνιστική ενίσχυση της ομάδας του, άρα και στην απόλαυση ενός καλύτερου αθλητικού θεάματος.


Γιώργος Τζέτζης, Σύμβουλος Μάρκετινγκ της ΠΑΕ Π.Α.Ο.Κ.
Το Web Tv αθλητικών συλλόγων, αποτελεί ισχυρό εργαλείο επιχειρηματικότητας και Μάρκετινγκ

Zητήσαμε ένα σχόλιο για τη νέα αυτή πρωτοβουλία, από την ΠΑΕ Π.Α.Ο.Κ. Το σχόλιο καταθέτει ο Γιώργος Τζέτζης, Σύμβουλος Μάρκετινγκ της ΠΑΕ και Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΦΑΑ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης:

«Η εποχή της σύγκλισης των τηλεπικοινωνιακών Μέσων είναι η τάση της εποχής και η κατεύθυνση του μέλλοντος. Η αναμετάδοση τηλεοπτικών προγραμμάτων μέσω Διαδικτύου γίνεται όλο και συχνότερη. Οι ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες όσο πιο κοντά βρίσκονται στις εξελίξεις, τόσο πιο ανταγωνιστικές θα γίνονται διεθνώς.

Η δημιουργία της διαδικτυακής τηλεόρασης των αθλητικών συλλόγων είναι και ένα Μέσο ανάπτυξης σχέσεων και επικοινωνίας με τους αφοσιωμένους φιλάθλους της ομάδας, σε όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο -ιδιαίτερα για εκείνους που λόγω της απόστασης έχουν περιορισμένη πρόσβαση στα δρώμενα της αγαπημένης τους ομάδας.

Κατά τα πρότυπα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών συλλόγων, η ΠΑΕ Π.Α.Ο.Κ. αποφάσισε τη δημιουργία του επίσημου διαδικτυακού καναλιού ενημέρωσης των φιλάθλων της ομάδας σε όλο τον κόσμο, με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου. Πρόκειται για μια καινοτόμο και πρωτοποριακή πρωτοβουλία της ΠΑΕ Π.Α.Ο.Κ. που αποσκοπεί στην παροχή σοβαρής, έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης για όλα τα θέματα που αφορούν στο σύλλογο προς τον φίλαθλο κόσμο της ομάδας, στην ενίσχυση του brand του Π.Α.Ο.Κ. σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στην αύξηση των εσόδων της ΠΑΕ.

Για τα ποδοσφαιρικά σωματεία εκτός από ένα Μέσο Επικοινωνίας προς το ευρύ κοινό, είναι και ένα εργαλείο επιχειρηματικότητας και Μάρκετινγκ, αφού προσδοκούνται σημαντικά οικονομικά οφέλη. Η εφαρμογή των σύγχρονων τεχνολογιών στον αθλητισμό είναι επιπλέον μια καινοτομία στον καταναλωτή του αθλητικού προϊόντος, ο οποίος είναι απαιτητικός ως προς τον τρόπο ενημέρωσής του, αλλά και ψυχαγωγίας του. Για τους λόγους αυτούς, θεωρώ ότι παρόμοιες καινοτόμες προσπάθειες με υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και τεχνολογική υποδομή, έχουν πολλές πιθανότητες επιτυχίας».