Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η μείωση των κρατήσεων μέχρι τον περασμένο Μάρτιο είχε φτάσει στο 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Το γεγονός έχει θορυβήσει τους γερμανούς ταξιδιωτικούς πράκτορες, που βλέπουν πλέον ορατό τον κίνδυνο να πάει χαμένο –τουριστικά– το φετινό καλοκαίρι. Ποιος όμως φταίει για την εξέλιξη αυτή; Ποιος φταίει που οι γερμανοί πολίτες φοβούνται πως δεν θα είναι καλοδεχούμενοι στην Ελλάδα; Οι Έλληνες ή μήπως κάποια λαϊκίστικα ΜΜΕ της Γερμανίας που φρόντισαν τα τελευταία δυόμισι χρόνια να δημιουργήσουν μια στρεβλή εικόνα για τους έλληνες πολίτες στη γερμανική κοινή γνώμη, την οποία και εκφόβισαν;

Διότι άλλο είναι να ρίχνεις ευθύνες στις ελληνικές κυβερνήσεις για την κατάντια της χώρας –απολύτως θεμιτό και αναγκαίο– και άλλο να κατηγορείς έναν ολόκληρο λαό ως τεμπέλη, αγράμματο και κλέφτη – εντελώς παράλογο, επικίνδυνο και λανθασμένο. Τις ευθύνες λοιπόν οι γερμανοί τουριστικοί πράκτορες θα πρέπει να τις αναζητήσουν σε κάτι περιοδικά της κακιάς ώρας –και τον λέω με πλήρη επίγνωση τον προσδιορισμό αυτό–, όπως είναι το Bild και το γερμανικό Focus. Θυμάστε, υποθέτω, το εξώφυλλο του τελευταίου με την Αφροδίτη της Μήλου σε άσεμνη χειρονομία.

Ο «λογαριασμός» λοιπόν πρέπει να πάει στα έντυπα αυτά και τα όμοιά τους, που σήμερα απλά θερίζουν ό,τι έσπειραν. Γιατί ο λαϊκισμός στη δημοσιογραφία είναι το χειρότερο είδος προπαγάνδας, που φθάνει έως τα όρια του φασισμού. Και η Bild με το γερμανικό Focus εδώ παίρνουν βραβείο.

Το παρόν τεύχος φιλοξενεί μία ακόμα συνέντευξη που θα συζητηθεί. Η Νίκη Μπουτάρη, επικεφαλής της Arrow, μιλάει «έξω από τα δόντια» για όσα παράλογα εξακολουθούν να συμβαίνουν στον χώρο της επικοινωνίας. Μια συνέντευξη-ποταμός από ένα στέλεχος χαμηλών τόνων, που όμως παίρνει το θάρρος να βγει μπροστά και να πει πράγματα που πολλοί σκέφτονται, αλλά κανείς δεν λέει επωνύμως.

Διαβάστε τι αναφέρει για τους κρατικούς λογαριασμούς, τις χαμηλές προσφορές που κάποιες διαφημιστικές επιμένουν να δίνουν, τον ρόλο της ΕΔΕΕ, την οικονομική κρίση και τη συρρίκνωση της διαφημιστικής αγοράς, τα λάθη των διαφημιστών. Όταν ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων όπως η Νίκη Μπουτάρη μιλάει με τόσο «σκληρή» γλώσσα, είναι σαφές ότι τα πράγματα δεν βαδίζουν σωστά.