Η άλλη, αφορά στο γεγονός ότι με τους ίδιους επισκέπτες, η Ισπανία εισπράττει ετησίως 1,2 δις. ευρώ, ενώ η χώρα μας μόλις…580 εκατ. ευρώ. Η διαφορά είναι χαώδης και αναμφίβολα προβληματίζει, αφού αφορά στην «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας, τον τουρισμό, μία από τις ελάχιστες ελπίδες μας για ανάκαμψη. Όταν λοιπόν σε αυτή τη «βιομηχανία» υπάρχουν τόσες στρεβλώσεις, τότε τι να περιμένει κανείς για το μέλλον;

Γιατί όμως αυτή η διαφορά στα έσοδα; Διότι πολύ απλά, πολιτικοί και συνδικαλιστές του κλάδου φρόντισαν όλα αυτά τα χρόνια να δημιουργήσουν αναχώματα ανάπτυξης, στο βωμό της δήθεν προστασίας των εργαζομένων στον τουρισμό, τα οποία ουσιαστικά αποθαρρύνουν την κρουαζιέρα στη χώρα μας. Το αποτέλεσμα είναι να χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από την κρουαζιέρα, ενώ οι εργαζόμενοι στον τουρισμό μειώνονται διαρκώς και όσοι απασχολούνται σε αυτόν, αμείβονται με μεγάλη καθυστέρηση και μειωμένους μισθούς. Πρόκειται για ένα τρανταχτό παράδειγμα ότι τα μεσοπρόθεσμα «οφέλη», σε βάθος χρόνου γίνονται «θηλιά στον λαιμό» της οικονομίας και των εργαζόμενων εάν δεν συνοδεύονται και με αναπτυξιακές μεταρρυθμίσεις. Ας μας γίνει μάθημα.

Μια μεγάλη και αποκλειστική έρευνα παρουσιάζει σε αυτό το τεύχος το Marketing Week, η οποία μάλιστα θα έχει και συνέχεια. Πρόκειται για έρευνα που διεξήγαγε η Qed για λογαριασμό του περιοδικού μας, με θέμα τη γνώμη που έχουν οι διαφημιζόμενοι για τα media specialist agencies της ελληνικής αγοράς. Διαβάστε τα βασικά συμπεράσματά της, ιδιαίτερα χρήσιμα για την εποχή που διανύουμε. Σε προσεχές τεύχος, η έρευνα θα συνεχιστεί και με την άποψη που έχουν οι όμιλοι media για τα agencies, ενώ στη συνέχεια τα ευρήματά της θα τεθούν προς σχολιασμό από κορυφαία στελέχη της αγοράς της επικοινωνίας. Ένας «δυνατός» δημόσιος διάλογος ξεκινά, με την ευχή να βοηθήσει τον κλάδο στην αυτοκριτική του, με όφελος για όλους: διαφημιζόμενους, εταιρείες επικοινωνίας, MME.

Στο ίδιο τεύχος ετοιμάσαμε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ/αφιέρωμα για την αγορά επικοινωνίας της Κύπρου, η οποία αντιστέκεται μεν στην ύφεση, ωστόσο η κάμψη αρχίζει και εδώ να γίνεται αισθητή.
Τέλος, διαβάστε ένα πλούσιο αφιέρωμα στο Social Media Conference και σε όλα όσα ειπώθηκαν σε αυτό από τους κορυφαίους ξένους και Έλληνες ομιλητές, αλλά και τους 400 και πλέον συνέδρους που έσπευσαν να το παρακολουθήσουν.