To γεγονός αυτό βοηθά στο να αλλάξει -έστω και με αργά βήματα- η αντίληψη της πλειοψηφίας του κοινού που την θεωρεί συνυφασμένη με business λογισμικό και εφαρμογές, καθώς επίσης και databases, τα οποία διαθέτει σε πολύ μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς, έναντι σημαντικού οικονομικού τιμήματος. Κανείς δεν είπε πως η εταιρεία θα απαρνηθεί τις θεμελιώδεις αρχές της, αλλά και όσα την οδήγησαν στο μέγεθος που διαθέτει σήμερα, ωστόσο η ίδια θεώρησε πως στην αγορά λαμβάνει χώρα μια σημαντική στροφή προς το cloud, το οποίο και θα σηματοδοτήσει το computing τα προσεχή, αρκετά, χρόνια.
Η πρόκληση του 80% και η «πληρωμένη» απάντηση στην Amazon!
Βέβαια, θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως η εταιρεία έχει αφιερώσει την τελευταία δεκαετία στην προσπάθεια να «γράψει» το σύνολο του λογισμικού, των εφαρμογών και προγραμμάτων της ώστε να είναι διαθέσιμα στο cloud ως ξεχωριστές υπηρεσίες, ώστε να είναι έτοιμη για το… κύμα. Κάτι που «μεταφράζεται» και σε 80% των εταιρικών προϋπολογισμών που σχετίζονται με το ΙΤ και αναμένεται να δαπανηθούν σε cloud υπηρεσίες μέχρι το 2025, όπως προέβλεψε ο (συν)Διευθύνων Σύμβουλος της Oracle, Mark Hurd.
Προς αυτή την κατεύθυνση θα την «βοηθήσει» σε διττό βαθμό η μέχρι σήμερα πορεία της: Από τη μια πλευρά στο portfolio των πελατών της διαθέτει την «αφρόκρεμα» του διεθνούς επιχειρείν κάτι που «μεταφράζεται» σε «πρόθυμα αυτιά» και από την άλλη διαθέτει το απαιτούμενο… πορτοφόλι προκειμένου να κινηθεί επιθετικά, επενδύοντας σημαντικά ποσά για την επίτευξη του τελικού της σκοπού, αλλά και αντέχοντας ακόμη και να εγγράψει ορισμένες ζημιές. Ενδεχομένως να απαιτηθεί σε πρώτη φάση να «αγοράσει» μερίδια αγοράς, πληρώνοντας ουσιαστικά με το ίδιο νόμισμα την Amazon Web Services (AWS), η μητρική της οποίας (Amazon) εφαρμόζει τη συγκεκριμένη τακτική ανερυθρίαστα και δίχως να το κρύβει, σε ορισμένες περιπτώσεις.
Η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η Oracle κινείται ξεκάθαρα προς τα εκεί, καθώς εκτιμά πως ακολουθώντας έντονα ανταγωνιστική τακτική θα καταφέρει να πείσει μικρότερου μεγέθους εταιρείες να την επιλέξουν, αλλάζοντας εντελώς την εικόνα περί ενός κολοσσού που «τρομάζει» τους μικρούς πελάτες.
Deliver το… άπαν!
Last but not least, βρίσκεται το ζήτημα η Oracle να καταφέρει να αποδειχτεί αξιόπιστη στα όσα εντυπωσιακά μεγέθη περί της απόδοσης, της ταχύτητας, της χωρητικότητας, της πληρότητας, του αρκούντως χαμηλού κόστους και όσων άλλων παρουσίαζαν με εμφατικό τρόπο τα κορυφαία στελέχη της κατά τη διάρκεια του Oracle OpenWorld 2016. Οι ίδιοι δεν δίστασαν σε πλείστες περιπτώσεις να αναφέρουν πως το πλέον σημαντικό χαρακτηριστικό σε αυτή τους την προσπάθεια ακούει στην μαγική έννοια: “deliver”! Τι εγγυάται -σε θεωρητικό τουλάχιστον- επίπεδο πως θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στα όσα υπόσχονται, κάνοντας πράξη το “deliver”;
Από τη μια πλευρά, οι πολυετείς σχέσεις -που με το πέρασμα του χρόνου έχουν μετατραπεί σε στενούς δεσμούς- συνεργασίας με εταιρείες-κλειδιά προς αυτή την κατεύθυνση, όπως λ.χ. οι Intel, IBM, Fujitsu κ.ά. που τους εξασφαλίζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην «μάχη» τους απέναντι στην AWS. Από την άλλη, 10.000 μηχανικοί και προγραμματιστές απασχολεί η εταιρεία, κάπως πρέπει να απασχολούνται και δη με δημιουργικό όσο και στοχευμένο τρόπο. Προσθέστε στην «εξίσωση» το έντονα ανταγωνιστικό πνεύμα και την χαρισματική περσόνα του Larry Ellisson, την διεισδυτική ματιά περί των χρηματοοικονομικών με την ταυτόχρονη δυνατότητα ανάλυσης σε μέγιστο βαθμό και πολλαπλά επίπεδα του Mark Hurd και την τεχνολογική ευφυϊα του Thomas Kurian και θα αντιληφθείτε πως η συγκεκριμένη αγορά ποτέ δεν θα είναι ίδια με πριν.