Περιγράψτε μας το αυριανό «γήπεδο» των ψηφιακών Μέσων.

Η τεχνολογική εξέλιξη και η περιπλοκότητα της ψηφιακής επικοινωνίας έχουν αυξήσει τις ευκαιρίες για τα brands, αλλά παράλληλα έχουν παγιδεύσει ενέργεια σε τεχνολογικά κόστη και μεμονωμένες πλατφόρμες (walled gardens). Το μέλλον θα αφορά τις «Open Architecture» πρακτικές, όπου τη διαφορά θα κάνουν όσοι έχουν ενσωματώσει τις απαιτούμενες τεχνολογίες και όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά κανάλια (technology & media agnostic). Έτσι θα μπορούν να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα όχι μόνο παραδίδοντας best-in-class κόστη (CPM,CPC,CPA), αλλά και να «ξεκλειδώνουν» ευκαιρίες ώστε να μετατρέπουν το impression/click σε πώληση, online ή offline.

Ποια εξέλιξη στον τομέα των data θα είναι καθοριστική;

Έχουν υπάρξει αρκετές μελέτες για την cookie-less εποχή που θα επηρεάσει την ακρίβεια στόχευσης που προσφέρει η ψηφιακή διαφήμιση. Είναι επιτακτική ανάγκη οι εταιρείες να προετοιμαστούν για την επόμενη φάση, που είναι τα PII Data, ή πιο απλουστευμένα, τη στόχευση ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τα brands τους. Αυτό θα είναι εφικτό αν αρχίσουν από τώρα να δημιουργούν τις προϋποθέσεις με το να έχουν τη σωστή τεχνολογία και στρατηγική προσέγγισης/διατήρησης του κοινού τους.

Σε τι διαφέρει η ελληνική αγορά ψηφιακής επικοινωνίας από άλλες αγορές;

Η ελληνική αγορά είναι σε στάδιο ωρίμανσης: 1. Έχει βελτιωθεί το διαθέσιμο ποιοτικό inventory από τους Publishers, 2. η ζήτηση από τους Διαφημιζόμενους πλησιάζει τον μέσο όρο της Ευρώπης και σε υγιή σχέση με τη συνολική διαφημιστική επένδυση και 3. τα διαθέσιμα εργαλεία είναι διεθνή ή διεθνών προτύπων και έχει αυξηθεί η διαθεσιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού που μπορεί να τα αξιοποιήσει. Αυτό που παραμένει προς εξέλιξη, είναι η αξιοποίηση των e-commerce πλατφορμών, που ναι μεν έχουν μεγαλώσει εκθετικά, ωστόσο δεν έχουν εξελιχθεί ως διαφημιστικά οχήματα, όπως σε άλλες αγορές.