Ενδιαφέροντα στοιχεία από την τελευταία WEB ID της Focus Bari

Όπως αναφέρει η έρευνα, για τους e-shoppers οι σημαντικότερες προϋποθέσεις και προσδοκίες σε σχέση με τα διαδικτυακά καταστήματα είναι οι καλές τιμές (68%), οι ξεκάθαροι όροι (54%), η φήμη της εταιρείας (41%), η καλή εξυπηρέτηση μετά την αγορά του προϊόντος (38%), η δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων πληρωμής (30%) κ.α. 

Οι προβληματισμοί στις online αγορές έχουν να κάνουν κυρίως με τον φόβο υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων, αν και αυτός βαίνει μειούμενος τα τελευταία χρόνια: Από 71% που ήταν τον Σεπτέμβριο του 2010, μειώθηκε στο 53% τον Δεκέμβριο του 2012. Την ίδια στιγμή ωστόσο, ολοένα και περισσότεροι e-shoppers δηλώνουν προβληματισμό σε σχέση με τον «έλεγχο του προϊόντος» πριν την αγορά, σε ποσοστό 12% τον Δεκέμβριο του 2012 έναντι μόλις 7% τον Σεπτέμβριο του 2010.

Παράλληλα, κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες εμφανίζεται μειωμένο σε σχέση με πέρσι το κοινό που δηλώνει «πολύ ικανοποιημένο» από τις online αγορές που πραγματοποίησε τους τελευταίους 6 μήνες: Από 42% τον Σεπτέμβριο του 2011 το ποσοστό έπεσε στο 37%.

Οι κατηγορίες online αγορών που αυξάνονται αφορούν ρούχα, gadgets, βιβλία, κρατήσεις ξενοδοχείων & εστιατορίων, αγορές από τα super market, ενώ μειώνονται οι online αγορές ταξιδιωτικών εισιτηρίων, αγορές hardware, εισιτήρια διασκέδασης, μουσική αγοράς software.

Tέλος, από τον Σεπτέμβριο του 2010 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2012, ο μέσος αριθμός online αγορών στο 6μηνο ανά καταναλωτή παραμένει σταθερός στις 5 αγορές, ενώ μειούμενο είναι το μέσο ποσό για online αγορές το ίδιο διάστημα: Από τα 871 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2010 μειώθηκε στα 532 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2012.