Το επαναλανσάρισμα μιας μάρκας που έχει συνδεθεί με τη νεότερη ελληνική ιστορία, που έχει φορτισθεί με έντονα συναισθήματα και προσδοκίες, δεν είναι εύκολη υπόθεση. «Η ιστορία της Ολυμπιακής είναι ιδιαιτέρως πλούσια, μεγάλη και συνδεδεμένη τόσο πολύ με χρυσές εποχές, που μας οδήγησε σχεδόν από μόνη της στο να ενεργοποιήσουμε ουσιαστικά αυτό το φορτισμένο συναισθηματικά κλίμα που υπήρχε», επισημαίνει η Εύη Σισαμή-Προμπονά, Client Service Director της Cream. Όπως μας λέει, η συγκεκριμένη καμπάνια ήταν για την Cream ένα έργο ευθύνης, αλλά και μεγάλης ικανοποίησης.

Το μήνυμα της επικοινωνίας: «Η Ελλάδα ψηλά», είναι το μήνυμα που υπογράφει την επικοινωνία της Olympic Air

Ο Σταύρος Δαλιάκας, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της Olympic Air, επισημαίνει ότι «το μεγάλο στοίχημα που έχει να πετύχει η Olympic Air μέσα από την επικοινωνία της είναι να δείξει το νέο της φρέσκο και μοντέρνο πρόσωπο αλλά ταυτόχρονα να διατηρήσει και να ενισχύσει τη συναισθηματική σύνδεση της Ολυμπιακής με τους Έλληνες».

Όπως προκύπτει από τη συζήτηση, βασικό συστατικό για την επιτυχία της καμπάνιας, στάθηκε η πολύ καλή χημεία μεταξύ των δύο, Cream και Olympic Air.

Marketing Week: Ιδιαίτερα μεγάλο και σημαντικό το project για το λανσάρισμα υπό νέα επωνυμία –και ιδιοκτησία– της παλαιότερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας. Πώς αισθανθήκατε αναλαμβάνοντας το έργο;

Εύη Σισαμή–Προμπονά: Για την Cream τo λανσάρισμα της νέας Ολυμπιακής, της Olympic Αir ήταν ένα project που είχε πολύ μεγάλη πρόκληση και χαρά, μα πάνω από όλα μας έκανε να νιώσουμε υπερηφάνεια. Είναι από τις δουλειές που σε κάνουν να αισθάνεσαι λίγο πιο Έλληνας και να πιστεύεις πως έχεις την ευκαιρία να μιλήσεις στην καρδιά όλων των Ελλήνων σε όποιο σημείο του πλανήτη κι αν βρίσκονται.

Επιπλέον, ένα συναίσθημα που κυριάρχησε ήταν αυτό της ευθύνης. Όσο πιο μεγάλες ξέρετε, είναι οι προσδοκίες που έχουν οι καταναλωτές τόσο πιο μεγάλη νιώθει κανείς και την ευθύνη. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι το όνομα της Ολυμπιακής φέρει μαζί μια ιδιαίτερα συναισθηματική φόρτιση για όλους τους Έλληνες.

Marketing Week: Τι ακριβώς ζητούσε το brief από εσάς;

Εύη Σισαμή–Προμπονά: Για να σας πω την πλήρη αλήθεια, αν κάποιος σας ρωτούσε να του πείτε, σαν απλός καταναλωτής «τι περιμένετε από τη νέα Ολυμπιακή» τι θα απαντούσατε;

Όταν λοιπόν μας κάλεσαν για το brief ακούγαμε με μεγάλη χαρά να μας περιγράφουν αυτό που όλοι θέλαμε η Ολυμπιακή να γίνει. Μια εταιρεία ασφαλής, συνεπής, με σύγχρονο στόλο, μοντέρνα, που θα εξυπηρετεί με χαμόγελο, που θα μας ταξιδεύει παντού.

Συνειδητοποιήσαμε το μέγεθος της επένδυσης και τη θέληση που υπήρχε να γίνει η Ολυμπιακή ξανά η Νο 1 αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα!

Βέβαια, ταυτόχρονα και όπως δείχνανε και έρευνες που έγιναν έπρεπε να ξεπεραστούν διάφορες δυσκολίες και αγκυλώσεις που είχαν οι καταναλωτές σχετικά με αυτή τη νέα μέρα.

Επίσης, το συγκεκριμένο λανσάρισμα απαιτούσε το maximum έργο στο minimum χρόνο. Και χωρίς περιθώριο λάθους.

Αλλά νομίζω πως αυτό είναι μια δυσκολία που αντιμετωπίζουμε όλοι με όλους τους πελάτες πια στην ελληνική διαφήμιση, οπότε έπρεπε απλά να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό και να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.


Marketing Week: Δώστε μας μια συνοπτική περιγραφή της καμπάνιας λανσαρίσματος. Τι περιλαμβάνει;

Εύη Σισαμή–Προμπονά: Το λανσάρισμα της Olympic Αir αποτελείται από τρία teasers, όπου στην πραγματικότητα κάθε Έλληνας από το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό γράφει σε post-it την ευχή ή την προσδοκία του από τη νέα Ολυμπιακή. Ακολούθησε η κυρίως ταινία όπου με τις ευχές όλων των Ελλήνων η Olympic Αir ανοίγει φτερά για να πραγματοποιήσει τελικά τα όνειρα και τις προσδοκίες κάθε Έλληνα.

Το λανσάρισμα συμπληρώνεται από έντυπη επικοινωνία, ραδιόφωνο, outdoor, ντύσιμο μετρό και λεωφορείων.

Marketing Week: Μέχρι στιγμής έχουμε δει μια αρκετά συναισθηματική προσέγγιση, τόσο στα teasers, όσο και στην κύρια ταινία. Για ποιους λόγους επιλέχθηκε αυτή η κατεύθυνση;

Εύη Σισαμή–Προμπονά: Η συναισθηματική προσέγγιση στην οποία αναφέρεστε ήταν για μας μονόδρομος. Η ιστορία της Ολυμπιακής είναι ιδιαιτέρως πλούσια, μεγάλη και συνδεδεμένη τόσο πολύ με χρυσές εποχές που μας οδήγησε, σχεδόν από μόνο της, στο να ενεργοποιήσουμε ουσιαστικά αυτό το φορτισμένο συναισθηματικά κλίμα που υπήρχε.

Marketing Week: Πώς εκφράζεται αυτή η συναισθηματική σύνδεση μέσα από το δημιουργικό;

Εύη Σισαμή – Προμπονά: Κατ’ αρχήν από τη βασική ιδέα. Ένα μικρό καθημερινό αντικείμενο, όπως είναι το post-it, που ουσιαστικά η χρήση του είναι να σε κάνει να θυμάσαι πράγματα, έρχεται να «ντύσει» κυριολεκτικά την Ολυμπιακή με τις ευχές και τις προσδοκίες όλων των Ελλήνων.

Έπειτα είναι κι η μαγευτική μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, που μας έκανε την τιμή να συνθέσει για διαφημιστικούς σκοπούς, αυτήν την τόσο ταξιδιάρικη, γεμάτη συναισθήματα μουσική.

Κι όπως όλοι ξέρουμε μαγική εικόνα και μαγικός ήχος μας δίνουν σχεδόν πάντα… μαγικές ταινίες.

Κάπου εδώ όμως θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, πως αυτή η επικοινωνία που «άγγιξε» τόσο πολύ τον κόσμο είναι και αποτέλεσμα της πολύ καλής χημείας που υπήρξε μεταξύ μας και βοήθησε καθοριστικά στο να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν.

Ήταν που ήταν από μόνο του το project ιδιαίτερο ήρθε και η άριστη συνεργασία και έκανε όλο αυτό που στην αρχή μας φάνταζε ακατόρθωτο πραγματικότητα.

Marketing Week: Ποια θα είναι η συνέχεια της καμπάνιας; Θα διατηρήσει αυτό το έντονα συναισθηματικό στοιχείο;

Εύη Σισαμή–Προμπονά: Σίγουρα δεν θα το αποποιηθεί. Από εκεί και πέρα υπάρχει και η εμπορική πολιτική της εταιρείας που θα «επιβάλλει» τον τόνο φωνής στα πράγματα.

Marketing Week: Γενικότερα, ποια πιστεύετε ότι πρέπει να είναι η τοποθέτηση της Olympic Αir;

Εύη Σισαμή–Προμπονά: Κοιτάξτε, η Olympic Αir είναι η αεροπορική εταιρεία της καρδιάς μας. Ένα brand πολύ αγαπητό από μόνο του, που όμως πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου απαιτητικού ταξιδιώτη με το status που της αρμόζει. Κι έχει μεν λαμπρό παρελθόν, αλλά αυτό που πραγματικά της ανήκει είναι το μέλλον!

Marketing Week: Ποια είναι τα κυριότερα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η Ο.Α. μέσα από την επικοινωνία της;

Σταύρος Δαλιάκας: Το μεγάλο στοίχημα που έχει να πετύχει η Olympic Air μέσα από την επικοινωνία της είναι να δείξει το νέο της φρέσκο και μοντέρνο πρόσωπο αλλά ταυτόχρονα να διατηρήσει και να ενισχύσει τη συναισθηματική σύνδεση της Ολυμπιακής με τους Έλληνες.

Στην ουσία καλούμαστε να δείξουμε στο ελληνικό κοινό –μέσω της επικοινωνίας– αυτό που πραγματικά συμβαίνει στην Olympic Air: Αναγέννηση. Διατηρούμε τις αξίες που καθιέρωσαν την Ολυμπιακή στη συνείδηση των Ελλήνων ως την «αεροπορική εταιρεία της καρδιάς μας», αλλά παράλληλα εκσυγχρονίζουμε το στόλο μας, τις υπηρεσίες μας και την εικόνα μας με στόχο να ανεβάσουμε την Ελλάδα ψηλά!


Marketing Week: Τι εκφράζει για εσάς το δημιουργικό της καμπάνιας λανσαρίσματος που είδαμε πρόσφατα;

Σταύρος Δαλιάκας: Το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για την Ολυμπιακή… με τις ευχές και τη συμμετοχή όλων μας, όλων των Ελλήνων στο «όραμα». Όπως είπε και ο Πρόεδρός μας, Ανδρέας Βγενόπουλος, «δεν είμαστε ιδιοκτήτες του ονόματος της Ολυμπιακής αλλά διαχειριστές. Το όνομα ανήκει στους Έλληνες».

Marketing Week: Πώς θα επιχειρηθεί να διατηρηθεί η βαθιά συναισθηματική σύνδεση με το ελληνικό κοινό, αλλά και ταυτόχρονα η ανάδειξη ενός σύγχρονου και μοντέρνου προφίλ;

Σταύρος Δαλιάκας: Διατηρώντας στο ύφος της επικοινωνίας όλα εκείνα τα στοιχεία και τις αξίες της Ολυμπιακής που συμβάλλουν στη συναισθηματική σύνδεση: ελληνικότητα, φιλοξενία, εμπειρία, ασφάλεια, εμπιστοσύνη. Παράλληλα και σε συνδυασμό θα δείξουμε στο ελληνικό κοινό πώς επιτυγχάνεται η εκπλήρωση των προσδοκιών τους: νέος στόλος, νέες υπηρεσίες, αναβαθμισμένη εξυπηρέτηση.

Marketing Week: Πώς θα εξελιχθεί συνολικά η επικοινωνιακή δραστηριότητα για την Ο.Α.; Σε ποια μέσα και εργαλεία θα δώσετε κυρίως έμφαση;

Σταύρος Δαλιάκας: Το επόμενο βήμα στην επικοινωνία είναι να δώσουμε στους Έλληνες να καταλάβουν το πώς θα επιτευχθούν τελικά όλες οι «ευχές» τους.

Δημιουργήσαμε την προσδοκία και τώρα πρέπει να την εκπληρώσουμε, δείχνοντας τους τρόπους με τους οποίους ανεβάζουμε την Ελλάδα Ψηλά, σε προϊοντικό πλέον επίπεδο. Η συνεπής παρουσία της Olympic Air στα μέσα επικοινωνίας είναι μία από τις προσδοκίες των Ελλήνων και σκοπεύουμε να την τηρήσουμε. Θα χρησιμοποιήσουμε λοιπόν όλα τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας και το digital marketing προκειμένου να δείξουμε το νέο πρόσωπο της Olympic Air και να επιτύχουμε τη σύνδεση του χθες με το σήμερα.

Olympic Air: Η Ελλάδα ψηλά!
Η «Ολυμπιακή» για κάθε ταξιδιώτη, στην Ελλάδα και τον κόσμο, σημαίνει κάτι ξεχωριστό. Όμως για όλους είναι πάντα η πρώτη ελληνική αεροπορική εταιρεία.

Η πρώτη που κατέκτησε τους αιθέρες παγκοσμίως, έγινε συνώνυμο της ασφάλειας, αποτέλεσε σημείο αναφοράς και περηφάνιας για περισσότερα από 50 χρόνια και έκανε πασίγνωστους τους έξι κύκλους που αποτελούν το ιστορικό της λογότυπο.

Πρόσφατα η «Ολυμπιακή», πέρασε στα χέρια της MIG, του μεγαλύτερου επιχειρηματικού ομίλου στη ΝΑ Ευρώπη και ξεκίνησε ένα νέο ταξίδι μιας νέας εποχής. Μετονομάσθηκε σε Olympic Air και την 1η Οκτωβρίου 2009 ξεκίνησε για να γίνει η κορυφαία ελληνική αεροπορική εταιρεία και ξανά ένας από τους κορυφαίους αεροπορικούς μεταφορείς της Ευρώπης, με δύναμή της την εμπειρία, τους ανθρώπους της και την ένδοξη ιστορία της.

Σύγχρονη, με νέο όραμα και αντίληψη, με καινούργια αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας, με καινοτόμες και πρωτοποριακές υπηρεσίες, φιλοδοξεί να πάει «την Ελλάδα ψηλά», όπως λέει και το μήνυμα που υπογράφει την επικοινωνία της.

Σημαντική παράμετρος στην προσπάθεια αυτή, η στήριξη της MIG, του μεγαλύτερου επιχειρηματικού ομίλου στη ΝΑ Ευρώπη με παρουσία στους κλάδους μεταφορών, τουρισμού, τροφίμων, υγείας και πληροφορικής.

Η MIG απασχολεί περισσότερους από 56.000 εργαζόμενους και έχει βάση πελατών που υπερβαίνει τα 20 εκατομμύρια σε 40 χώρες. Ο κύκλος εργασιών της ανέρχεται σε 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ και το 2008 αύξησε τα έσοδά της κατά 193%.

Ο όμιλος υποστηρίζει την Olympic Air στην επίτευξη των στόχων της, που είναι να απαντήσει στις διεθνείς προκλήσεις και «να μας κάνει να δούμε το ταξίδι από την αρχή».