Tις μεταβολές στις στάσεις και τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων στη διάρκεια του δεύτερου lockdown εντοπίζει πρόσφατη έρευνα που εκπόνησε το εργαστήριο Αγορά του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τουλάχιστον ένας στους δύο δοκίμασαν, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, για πρώτη φορά, κάποιο είδος online αγοράς, συναλλαγής ή δραστηριότητας και περισσότεροι από τους μισούς σκοπεύουν να συνεχίσουν κάποια ή κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες και μετά το τέλος του lockdown.
Ένας στους δύο εξοικειώθηκαν με τις online αγορές/δραστηριότητες και τις βρίσκουν πιο εύκολες, πιο γρήγορες και πιο χρήσιμες. Το 25% νιώθουν πιο άνετα, το 19% τις θεωρούν πιο αξιόπιστες και το 16% πιο διασκεδαστικές σε σχέση με τη γνώμη που είχαν πριν το lockdown. Παράλληλα, ένας στους τρεις (36%) πραγματοποίησαν αγορές στη Black Friday 2020. Η συμμετοχή σε αυτήν ήταν ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με το 2019 (34,3%), όπως και η μέση δαπάνη, στα 229 ευρώ από 216 το 2019.
Σε ό,τι αφορά το είδος των αγορών, οι γυναίκες προτίμησαν ρούχα και παπούτσια, καλλυντικά και είδη προσωπικής περιποίησης, ενώ οι άνδρες ηλεκτρονικά, ρούχα και παπούτσια. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση των αγορών σε ηλεκτρονικά για τις γυναίκες (30% έναντι 14% το 2019) και σε είδη σπιτιού για τους άνδρες (19% έναντι 7% το 2019). Συνολικά, τρεις στους τέσσερις δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις αγορές τους στη Black Friday. Τα ελληνικά εμπορικά καταστήματα αποτέλεσαν τη δημοφιλέστερη επιλογή (63%), ακολουθούμενα από αλυσίδες (48%) και καταστήματα του εξωτερικού (29%). Για όσους δεν έκαναν αγορές, ο κύριος λόγος ήταν ότι δεν χρειάζονταν να αγοράσουν κάτι (58%).