Το 2021 ήταν για τα brands και τους brand owners… μία χρονιά μεγάλων προκλήσεων και αλλαγών. Τα brands χρειάστηκε να αφουγκραστούν προσεκτικά το κοινό τους και να επανακαθορίσουν τις προτεραιότητές τους, συχνά αναθεωρώντας την «παραδοσιακή», αυστηρά εταιρική τους ταυτότητα. Οι καταναλωτές πλέον αξιολογούν τα brands με μια πολυεπίπεδη οπτική, «αναγκάζοντας» τους brand owners να αναζητήσουν νέα πεδία και λόγους ταύτισης μαζί τους.

Οι προτεραιότητες του σύγχρονου καταναλωτή είναι… προσανατολισμένες στη συνολική εμπειρία που του προσφέρει κάθε brand. Εκτιμά & απαιτεί εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και αξιοπιστία, επιζητώντας μια ολιστική εμπειρία, που, ιδανικά, θα τον οδηγήσει σε μακροχρόνιο δεσμό με το προϊόν-το δικό του προϊόν.

Αν οι marketers φιλοδοξούν να είναι καινοτόμοι, οφείλουν να… διατηρούν συνεχή και στενή επαφή με το κοινό του brand τους, για να γνωρίζουν τις ανάγκες του. Απαιτούνται πλέον αστραπιαία αντανακλαστικά και προσαρμοστικότητα, για να συνδυάζουμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας με αιχμηρές προτάσεις, ενσυναίσθηση και smart χιούμορ.

Ο ρόλος του marketing στην πορεία για βιωσιμότητα είναι… κρίσιμος. Δεδομένης της σημασίας των κριτηρίων ESG για τις επιχειρήσεις και της ευρύτερης κοινωνικοπεριβαλλοντικής ευαισθητοποίησης του κοινού, το marketing και η επικοινωνία καλούνται να «φωτίσουν» τις «βιώσιμες» αξίες κάθε brand, τη στρατηγική και τις πρωτοβουλίες που απορρέουν απ’ αυτήν, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή ταύτιση με τον καταναλωτή, όχι μόνο ως πελάτη, αλλά ως διαδραστικό μέλος της κοινότητας.

Μεταξύ βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, επιλέγω… πάντα έναν συνδυασμό! Θέτω με μακρόπνοη οπτική το όραμα και στους στόχους της ομάδας, όμως ο βραχυπρόθεσμος -σχεδόν καθημερινός- σχεδιασμός με βοηθάει να αξιολογώ την πρόοδο στο παρόν. Αυτή είναι άλλωστε η «μαγεία» του marketing, η αμεσότητα και δυναμική των αποφάσεων, ενεργειών και δράσεων.

Η διαφάνεια στο ψηφιακό οικοσύστημα θα επιτευχθεί όταν… πλησιάσουμε τη χρυσή τομή μεταξύ μιας -ακόμα- πώλησης και των προσδοκιών των καταναλωτών, ειδικά όσον αφορά στη διαχείριση των δεδομένων τους. Η εμπιστοσύνη κερδίζεται μόνο με ξεκάθαρες διαδικασίες και πράξεις, και κυρίως χωρίς «παρενόχληση» είτε transactional, είτε promotional μηνυμάτων.