Ιδιαίτερα εάν αυτά τα ζητήματα θεωρούνται αυτονόητα σε μια δημοκρατική -θέλουμε να πιστεύουμε- κοινωνία, τότε η όλη εικόνα προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη θλίψη. Το έχουμε αναφέρει πολλές φορές, αλλά θα το επαναλάβουμε άλλη μϊα:

Ο κλαδικός Τύπος δεν υπάρχει ούτε για να ακολουθεί γραμμές που κάποιοι θέλουν, ούτε για να ανήκει σε «παρατάξεις» -όπως τις έχει ο καθένας στο μυαλό του-, ούτε για να λειτουργεί «καθ’ υπόδειξη» κάποιων. Το γεγονός ότι ασχολείται με έναν κλάδο δεν σημαίνει πως οτιδήποτε συμβαίνει σε αυτόν δεν θα σχολιάζεται, δεν θα στηλιτεύεται ή δεν θα επαινείται. Το αντίθετο.

Εξάλλου, η κατάθεση απόψεων είναι το πρώτο βήμα προαγωγής μιας ιδέας ή μιας πρωτοβουλίας, εάν συνοδεύεται από έναν εποικοδομητικό διάλογο, τον οποίο το Marketing Week ενθαρρύνει διαρκώς και σε κάθε ευκαιρία, χρόνια τώρα. Κάθε εβδομάδα, μέσα από τούτο εδώ το περιοδικό καταγράφονται πολλές απόψεις για όλα όσα συμβαίνουν στον ευρύτερο επικοινωνιακό κλάδο, με τα οποία είναι πολύ λογικό κάποιοι να συμφωνούν ή να διαφωνούν.

Ιδανικά, η διαφωνία -κυρίως- θα έπρεπε να αποτελεί αφορμή για ανάπτυξη ενός εποικοδομητικού διαλόγου μέσα από τις στήλες του Marketing Week, oι οποίες ήταν, είναι και θα παραμείνουν ανοικτές. Δυστυχώς όμως για κάποιους είναι απλά η αφορμή να διαμορφώσουν τη δική τους, στρεβλή άποψη για το μέσο, να βγάλουν τα συμπεράσματα που θέλουν και τους βολεύουν, θεωρώντας ότι κάθε διαφορετική άποψη θίγει τους ίδιους. Και το χειρότερο, δεν μπαίνουν στον κόπο να το συζητήσουν. Όσο τέτοιες νοοτροπίες εξακολουθούν να υπάρχουν, τούτη η χώρα δεν έχει κάτι καλύτερο να περιμένει. Δυστυχώς.

Το παρόν τεύχος φιλοξενεί μια συνέντευξη που θα συζητηθεί. Ο Θανάσης Παπαθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Frank, μιλάει για όλα όσα ζει η διαφημιστική αγορά τα τελευταία χρόνια: Για τα δομικά της προβλήματα, την απαξίωση της δημιουργικής ιδέας, τις διαφημιστικές εταιρείες που κλείνουν, τις υψηλές αμοιβές του παρελθόντος, το δημόσιο ως διαφημιζόμενο, ενώ εκτιμά ότι στη διαφημιστική αγορά θα μείνει μόλις το 65% των στελεχών που σήμερα είναι ενεργά.

Για το ίδιο τεύχος ετοιμάσαμε ένα ρεπορτάζ για τη σημερινή εικόνα στον χώρο του δωρεάν Τύπου, ο οποίος, μετά την αλματώδη ανάπτυξη της δεκαετίας 2001-2010, σήμερα διορθώνει, και μάλιστα βίαια. Ωστόσο τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα εξακολουθούν να υπάρχουν και οι ευκαιρίες είναι ακόμα πολλές. Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, διαβάστε και μια ενδιαφέρουσα, χειμαρρώδη συνέντευξη του Χρήστου Κύρτσου για τα προβλήματα του segment.