Ο ενεργός ρόλος της οικογένειας και του σχολείου και η υιοθέτηση καινοτόμων εμπορικών πρακτικών από τις εταιρείες τροφίμων μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών σε παιδιά και εφήβους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Prolepsis σε συνεργασία με την εταιρεία Μπάρμπα Στάθης.

Συμπληρώνοντας τα δεδομένα που προέκυψαν στην πρώτη φάση της έρευνας, η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου Prolepsis ακολούθησε μια συμμετοχική προσέγγιση τόσο των γονέων, κηδεμόνων και εκπαιδευτικών, όσο και των ίδιων των παιδιών.

Τα ευρήματα ήρθαν να επιβεβαιώσουν πως τα λαχανικά αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του εβδομαδιαίου διαιτολογίου στο ελληνικό τραπέζι, με τα παιδιά να έχουν προτίμηση σε συγκεκριμένα λαχανικά και να αναζητούν νέους τρόπους κατανάλωσής τους.

Επίσης, συζητήθηκε η επιρροή από το κοινωνικό περιβάλλον και ο ρόλος των εταιρειών τροφίμων, ενώ σημειώθηκε ότι η δημιουργία προϊόντων αρεστών στα παιδιά και οι ενημερωτικές και εκπαιδευτικές δράσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους γονείς, ώστε τα παιδιά και οι έφηβοι να επιθυμούν να καταναλώνουν περισσότερα λαχανικά.