Σημαντική απειλή για την αξιοπιστία των brands συνιστούν οι ψεύτικες κριτικές, με 1 στους 2 καταναλωτές να δηλώνει ότι κάτι τέτοιο θα τον έκανε να χάσει την εμπιστοσύνη του σε μια μάρκα, σύμφωνα με έρευνα σε 10.000 καταναλωτές διεθνώς της Bazaarvoice.

Ακόμη και ένα μόνο fake review μπορεί να προκαλέσει κυνισμό στους αγοραστές, με 3 στους 4 να υποστηρίζουν ότι εάν εντόπιζαν ένα τέτοιο περιστατικό θα τους έκανε να αμφισβητήσουν και τις υπόλοιπες κριτικές για την εταιρεία. Το 81% των συμμετεχόντων μάλιστα δήλωσε ότι θα απέφευγε να χρησιμοποιήσει το brand και το 56% ότι δεν θα αγόραζε από το συγκεκριμένο brand ποτέ ξανά. Επιπλέον, το 48% θα άφηνε μια αρνητική κριτική και το 16% θα προχωρούσε σε κάποιο σχετικό post στα social media.

Παράλληλα, 7 στους 10 επιθυμούν νέα standards για τον κλάδο του retail για τη διαχείριση των ψεύτικων κριτικών: σε ποσοστό 59% οι ερωτώμενοι πιστεύουν ότι μόνο επαληθευμένοι πελάτες θα πρέπει να μπορούν να αφήνουν κριτικές, ενώ το 49% ζητά από τους retailers να προχωρούν σε ελέγχους ημερησίως προκειμένου να απομακρύνουν τα fake reviews. Τέλος, το 27% τίθεται υπέρ της επιβολής προστίμου στις μάρκες ύψους 21%-30% των εσόδων τους εάν παραβαίνουν τους σχετικούς κανονισμούς.

(Πηγή: Marketingweek.com)