Οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτέλεσαν το highlight του φετινού καλοκαιριού, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι αποτελούν μια μοναδική παγκόσμια marketing πλατφόρμα και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα brands στον κόσμο.
Κάποια από τα πρώτα στοιχεία που κυκλοφόρησαν, «βλέπουν» τους χορηγούς της διοργάνωσης να δαπάνησαν 18% περισσότερα χρήματα στους φετινούς Ολυμπιακούς σε σχέση με αυτούς του 2021.
Ποια brands (επίσημοι χορηγοί ή μη) καταφέρνουν, ωστόσο, να συνδεθούν αποτελεσματικά με τους Αγώνες, στο μυαλό του κοινού;
Σύμφωνα με την έκθεση TGM Global Olympics Report 2024, η οποία «έτρεξε» σε 26 χώρες με περισσότερους από 14.400 συμμετέχοντες, κυρίαρχες σε επίπεδο brand association καταγράφηκαν οι Nike και Adidas, κι ας μην συμπεριλαμβάνονται στους επίσημους χορηγούς της φετινής διοργάνωσης. Συγκεκριμένα, η Nike αναδείχθηκε ως το «most strongly associated brand» με τους Αγώνες σε πολλές χώρες, με διεθνή αναγνώριση της τάξης του 14,1%, ενώ στις ΗΠΑ το ποσοστό αυτό άγγιξε το 29,9%. Η επιτυχία σύνδεσης της Nike με τους Ολυμπιακούς Αγώνες αποδίδεται στο συνεπές brand messaging και στη στρατηγική αξιοποίηση συνεργασιών με πολύ γνωστούς αθλητές. Στην Ευρώπη, το brand που κατάφερε να συνδεθεί περισσότερο με τους Αγώνες είναι η Adidas, με ποσοστό 11,3%.
Παράλληλα, δεν πρέπει να υποτιμάται και η μακροχρόνια συνεργασία με τη διοργάνωση. Οι Coca-Cola, Visa και Samsung αποτελούν Ολυμπιακούς συνεργάτες εδώ και δεκαετίες, με την έκθεση να αποτυπώνει τη διαχρονική σύνδεση που έχουν χτίσει στο μυαλό του κοινού με τον αθλητικό θεσμό. Ενδεικτικά, η Coca-Cola διατηρεί μια ισχυρή θέση, ιδιαίτερα σε Αφρική και Λατινική Αμερική, όπου το 17,2% και το 11,8% των ερωτώμενων αντίστοιχα, τη συνδέουν με τους Ολυμπιακούς.
Εκτός από τους μακροχρόνιους συνεργάτες, ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί και η δυναμική των «φρέσκων» συνεργατών, όπως ο όμιλος LVMH, ο οποίος αποτέλεσε για πρώτη φορά premium sponsor των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, επιτυγχάνοντας ικανοποιητικό μερίδιο brand recognition, ιδιαίτερα στην περιοχή Asia-Pacific (APAC).
Φυσικά, πάρα πολλά ακόμα brands προχώρησαν σε πλήθος δράσεων σε όλο τον κόσμο με αφορμή το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός του καλοκαιριού.
Οι marketers έσπευσαν να αποτελέσουν «μέρος» της διοργάνωσης, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι. Αναμένουμε με ενδιαφέρον και την κυκλοφορία περισσότερων στοιχείων σχετικά, για μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του πώς η αξιοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων από τα brands έχει αλλάξει/εξελιχθεί ανά τα χρόνια.