Πρόκειται για σχόλιο που ακούστηκε από CEO μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας, αλλά είμαι σίγουρος ότι αποτελεί προβληματισμό για κάθε εταιρεία, για κάθε CEO, για κάθε marketer. Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία πλέον ότι τα Social Media αποτελούν βασικό κομμάτι του marketing mix, το οποίο δεν μπορεί να αγνοηθεί. Μάλιστα, μέρα με την ημέρα, η διείσδυσή τους γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη, προκαλώντας ισχυρούς «πονοκεφάλους». Αυτός ο προβληματισμός αποτελεί ένα μόνο μέρος της νέας στρατηγικής που πρέπει να χαράξουν σήμερα οι εταιρείες, η οποία επιβάλλεται να είναι περισσότερο εξωστρεφής και αμφίδρομη.

Ωστόσο, αυτή η στρατηγική προκαλεί φόβο και διστακτικότητα, αφού η διαχείριση των Social Media κρύβει ακόμα πολλές παγίδες. Ποιες λύσεις λοιπόν υπάρχουν γι’ αυτούς τους φόβους και τι λέει η διεθνής εμπειρία για την «ανοιχτή επιχειρηματικότητα»; Απαντήσεις δίνει η Charlene Li, «ένα από τα 12 δημιουργικότερα μυαλά» κατά τη Fast Company, διάσημη συγγραφέας και thought leader στον τομέα της ηγεσίας, των Social Media και του Μάρκετινγκ, μέσα από μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο Marketing Week.

Και επειδή τόσο σημαντικά θέματα δεν μπορούν να εξαντληθούν σε μια συνέντευξη, η Charlene Li θα αποτελέσει μια εκ των βασικότερων διεθνών ομιλητών του 5ου Συνεδρίου Εταιρικής Επικοινωνίας που διοργανώνει το περιοδικό μας, την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου. Οι σύνεδροι θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να τη δουν από κοντά, να ακούσουν τις απόψεις της, αλλά και να συνομιλήσουν μαζί της, καταθέτοντας προβληματισμούς και ανησυχίες. Η συνέντευξη στο παρόν τεύχος αποτελεί απλά μια πρόγευση των όσων σημαντικών θα αναφέρει η ίδια στο συνέδριο.

To ραδιόφωνο αποτελεί ένα Μέσο που χτυπήθηκε ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα ρεπορτάζ για την πορεία του τα τελευταία πέντε χρόνια, καταγράφοντας την εξέλιξη της διαφημιστικής δαπάνης του, η οποία είναι διαρκώς καθοδική, αλλά με τάσεις «φρεναρίσματος» τελευταία. Διαβάστε πως ήταν η εικόνα του το 2007, πως ήταν το 2010 και πως είναι το πρώτο 8μηνο του 2011. Παρά τα προβλήματα, marketers και διαφημιζόμενοι θα πρέπει να εξακολουθήσουν να επενδύουν σε αυτό, αξιοποιώντας τις πολύ μεγάλες ευκαιρίες που εξακολουθεί να προσφέρει σε όσους βλέπουν μακριά.

Τέλος, διαβάστε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Yacco Vijn, Creative Partner της Kong Amsterdam, ο οποίος έγινε γνωστός όταν οδήγησε την εταιρεία του στη λίστα του The Cannes Report με τα πλέον βραβευμένα ανεξάρτητα agencies της χρονιάς.