Η κατάκτηση... ανέφικτων στόχων!

10 χρόνια μετά, ο Justin King ανακηρυσσόταν ως ένας από τους πιο επιτυχημένους μάνατζερ της χώρας! Στις 17 Μαρτίου, ο Justin King θα είναι στην Αθήνα, για να συμμετάσχει σε εκδηλώσεις της BOUSSIAS και να παρουσιάσει τη δική του στρατηγική σκέψη για την επίτευξη άκρως απαιτητικών στόχων.

Τo 2004 η Sainsbury’s ήταν μια αλυσίδα καταστημάτων με άδεια ράφια, υψηλές τιμές και απογοητευμένο προσωπικό. Είχε χάσει την πρωτιά από την Tesco και είχε βρεθεί στην 3η θέση του κλάδου, πίσω από την Asda. O Justin King κατάφερε κατά τη 10ετή ηγεσία του αύξηση εσόδων κατά 55%, στην περίοδο της χειρότερης κρίσης που αντιμετώπισε η χώρα του την τελευταία 100ετία! Μέσα σε 4 χρόνια, αύξησε τις πωλήσεις της αλυσίδας κατά 2,5 δισ. λίρες, ενώ κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία την κρίση που ξέσπασε με την πτώχευση της Lehman Brothers. Από το 2008 και μετά, η Sainsbury’s σημείωνε πάντα τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα μεταξύ των Big Four (Tesco, Sainsbury’s, Asda, Morrison’s).

Εντυπωσιακή ήταν η συμβολή του και στην ανάπτυξη του τομέα ηλεκτρονικού εμπορίου της Sainsbury’s, τον οποίο ο ίδιος επαναλανσάρισε. Υπό την ηγεσία του η Sainsbury’s έγινε ο e-tailer με το μεγαλύτερο conversion rate (15%), στην Ευρώπη. Ενδεικτικό της άποψης που είχε η αγορά για τη συμβολή του Justin King στην πορεία της εταιρείας του είναι πως την ημέρα της αποχώρησής του από την ηγεσία της, η χρηματιστηριακή της αξία υποχώρησε κατά 150 εκατ. στερλίνες! Για τις υπηρεσίες που προσέφερε στον κλάδο του λιανεμπορίου, του αποδόθηκε το 2011 ο τίτλος « Commander of the Order of the British Empire» (CBE).

Πρωτοπόρος σε όλους τους τομείς
Όταν ανέλαβε την ηγεσία της Sainsbury’s, ο Justin King αφιέρωσε τους πρώτους έξι μήνες στην επικοινωνία με τους πελάτες και το προσωπικό. Είναι χαρακτηριστικό πως πάνω από 250.000 πελάτες κατέθεσαν τις προτάσεις και τις απόψεις τους! Η ομάδα του πιστοποίησε την προσωπική γραπτή επικοινωνία του με 3 πελάτες, κατά μέσο όρο, καθημερινά!  Η απαίτηση των πελατών να απολαμβάνουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες από μια εταιρεία που εμπιστεύονται, τον οδήγησε στη δημιουργία της Sainsbury’s Bank (ήταν ο πρώτος που εφάρμοσε την ιδέα της ίδρυσης τράπεζας, ως θυγατρική αλυσίδας σούπερ μάρκετ).

Ένα ακόμη στοιχείο που καταδεικνύει την πρωτοποριακή σκέψη του Justin King είναι η συμμετοχή του στην Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων της Μ. Βρετανίας (2012), και η ανάληψη της χορηγικής υποστήριξης των Παραολυμπιακών Αγώνων από τη Sainsbury’s, μια πρωτοβουλία που χαρακτηρίστηκε ως επαναστατική για τον κλάδο. Το γεγονός είναι ένα: Ο Justin King, όπως αποδεικνύουν και οι πολυάριθμες διακρίσεις που του έχουν απονεμηθεί, αποτελεί πηγή έμπνευσης για πολλούς κλάδους, και, φυσικά, για όσους ενδιαφέρονται να πετύχουν εξαιρετικά αποτελέσματα, όταν αυτό φαίνεται σχεδόν αδύνατον!

Στις 17 Μαρτίου 2015, τα επιχειρηματικά στελέχη της ελληνικής αγοράς θα έχουν μια μοναδική ευκαιρία να ακούσουν την εμπεριστατωμένη άποψη του Justin King για το μέλλον των διαφορετικών κλάδων του λιανεμπορίου, αλλά και να θέσουν τις ερωτήσεις τους σε έναν πραγματικό ηγέτη του επιχειρηματικού κόσμου, επιλέγοντας τη συμμετοχή τους στην εκδήλωση που αφορά στον δικό τους τομέα δραστηριότητας:

• σελφ σέρβις CEO Forum 2015
(www.selfserviceceoforum.gr)

• 6th Distance Selling & E-Commerce Conference
(www.distanceselling.gr)

• Retail Banking Executive Breakfast
(www.retailbanking.gr)

• Justin King on the Future
of Retailing

Ο διάδοχος του Bernie Ecclestone;
Πολλές ήταν οι φήμες που ακολούθησαν την παραίτηση του Justin King. Ο ίδιος δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τις αποφάσεις του για το μέλλον, αλλά αρκετοί -ιδιαίτερα όσοι ασχολούνται με τον τομέα του αθλητισμού-, θεωρούν πως είναι ο πιο πιθανός διάδοχος του διάσημου Bernie Ecclestone, CEO του φορέα διαχείρισης των εμπορικών δικαιωμάτων της βρετανικής Formula 1. Άλλωστε, ο Justin δεν κρύβει το ενδιαφέρον του για τον συγκεκριμένο χώρο και υποστηρίζει ενεργά την καριέρα του γιού του (ήταν ο πρωταθλητής της βρετανικής Formula 3 το 2013).