Ανοίγοντας τη νέα χρονιά, ο IAB Hellas, σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία τεχνολογίας Contentpass, και με στόχο να αντιμετωπιστεί από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς το φαινόμενο του ad-blocking, οργάνωσε ένα ενημερωτικό webinar αποκλειστικά για τους Έλληνες εκδότες. Όπως ανέλυσε ο Dirk Freytag, CEO της Contentpass, το να είσαι εκδότης την εποχή αυτή δεν είναι πολύ εύκολο, για λόγους όπως το ePrivacy που αναπτύσσεται, το GDPR που επηρεάζει τη διαφήμιση βάσης δεδομένων, τη Google που επιβάλλει το TCF2 και των προγραμμάτων περιήγησης που περιορίζουν το 3rd-party tracking.

Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις (2-8 Ιανουαρίου 2021), το ad-blocking από desktop στην Ελλάδα ανέρχεται στο 35,2%, ενώ από κινητό στο 2,3%. Η χρήση του desktop είναι 40,6% και του κινητού 59,4% και η περισσότερη χρήση για κινητά σημαίνει λιγότερες διαφημίσεις και χαμηλότερο CPM. Επιπλέον, ο Freytag αναφέρθηκε στο Privacy Blocking, δηλαδή τον αποκλεισμό όχι μόνο οποιασδήποτε διαφήμισης, αλλά και σχεδόν όλης της παρακολούθησης-tracking, το οποίο βασίζεται στην Easy List που ενεργοποιείται ως προεπιλογή στο uBlockOrigin. Ο αποκλεισμός διαφημίσεων και ο αποκλεισμός απορρήτου στο desktop φτάνει το 42%, το Tabloid και το Lifestyle έχουν το υψηλότερο αποκλεισμό διαφημίσεων σε σύγκριση με τα αθλητικά, ενώ αρκετά υψηλά είναι και τα sites τεχνολογίας. Το webinar θα επαναληφθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο και θα είναι ανοικτό για το κοινό.