Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε θέματα βιωσιμότητας, με μεγαλύτερη εστίαση στην επίπτωση των αγοραστικών τους επιλογών αναφορικά με τους παράγοντες ESG, προκάλεσε ο Covid-19 στους καταναλωτές, σύμφωνα με τη μελέτη «March 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey» της PwC. Στο λιανικό εμπόριο, οι αγορές εντός του καταστήματος παραμένουν πρώτη επιλογή για όσους ψωνίζουν καθημερινά ή εβδομαδιαία, ωστόσο διαπιστώθηκαν έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ καταναλωτικών συμπεριφορών, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν τις επιλογές καναλιών, προϊόντων και brands για τους καταναλωτές.

Μεταξύ άλλων, εντοπίζονται καταναλωτές, οι οποίοι εργάζονται κυρίως από το σπίτι και προτιμούν έναν ψηφιακό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής, ενώ αναμένεται να ξοδέψουν υψηλότερα ποσά για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα, και νεότεροι καταναλωτές, οι οποίοι είναι πιθανότερο να ψωνίσουν στο διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Επιπλέον, 55% των καταναλωτών παγκοσμίως δήλωσαν ότι κάνουν αγορές από εταιρείες ευαισθητοποιημένες για την προστασία του πλανήτη και 54% ότι αγοράζουν προϊόντα με οικολογική συσκευασία. Παράλληλα, δείχνουν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για πιο υγιεινές επιλογές, τοπικά προϊόντα και βιώσιμη συσκευασία.