Το 77% των Ελλήνων φαίνεται ότι παρέμεινε πιστό στις μάρκες επιλογής του εν μέσω της κρίσης του Covid-19, παρόλο που μόνον το 42% δηλώνει ότι τις βρίσκει διαθέσιμες online ή τηλεφωνικά.

Έρευνα του ΟΠΑ καταγράφει συμπεριφορές εν μέσω Covid-19.

Το 77% των Ελλήνων φαίνεται ότι παρέμεινε πιστό στις μάρκες επιλογής του εν μέσω της κρίσης του Covid-19, παρόλο που μόνον το 42% δηλώνει ότι τις βρίσκει διαθέσιμες online ή τηλεφωνικά. Τα παραπάνω είναι μερικά από τα αποτελέσματα έρευνας που εκπόνησε το εργαστήριο «Αγορά» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την επιμέλεια του καθηγητή Μάρκετινγκ Γεώργιου Ι. Σιώμκου και της Μαρίνας Ψιλούτσικου, Research Associate εργαστηρίου «Αγορά». Με δείγμα που αγγίζει τις 3.000 παρατηρήσεις, η έρευνα επιχειρεί να απαντήσει σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τις αλλαγές στις καταναλωτικές συμπεριφορές των Ελλήνων και τις αλλαγές που θεωρούν ότι ήρθαν για να μείνουν.

Καταναλωτική Συμπεριφορά
Προσήλωση στις μάρκες που επέλεγαν και πριν τον Covid-19 δείχνουν το 77%, αν και μόνον το 42% βρίσκουν διαθέσιμες τις μάρκες που προτιμούν online ή τηλεφωνικά. Το 62% επιλέγουν να πηγαίνουν στα καταστήματα τις ώρες που πιστεύουν ότι δεν θα υπάρχει συνωστισμός, ενώ το 51% αύξησαν το μέγεθος του καλαθιού τους για να περιορίσουν τις μετακινήσεις.

Το 65% των συμμετεχόντων πραγματοποιούν τις τραπεζικές τους συναλλαγές εξ αποστάσεως. Ποιότητα (89%), τήρηση των οδηγιών υγιεινής (85%), εξυπηρέτηση (83%), τιμή-προσφορές (82%) και χρόνος παράδοσης (72%) είναι τα κύρια κριτήρια για τις αγοραστικές επιλογές εν μέσω περιορισμών. Ένας στους δύο (48%) λαμβάνει υπόψη την κοινωνική δράση των επιχειρήσεων για συνδρομή στην αντιμετώπιση του Covid-19 όταν επιλέγει προϊόντα και υπηρεσίες.

Τι μέλλει γενέσθαι
Αποτελεσματικά (75%), επαρκή (70%), αναγκαία (70%) και δίκαια (63%) χαρακτηρίζουν οι Έλληνες τα μέτρα που έχουν ληφθεί. Το 63% πιστεύουν ότι θα παραμείνουν ενεργά για πολύ καιρό, ενώ μοιρασμένες είναι οι απόψεις σχετικά με το πόσο εύκολο (36%) ή δύσκολο (32%) είναι να τηρηθούν.
Μόνιμες αλλαγές στον τρόπο που ταξιδεύουν (73%), στη φροντίδα της υγείας (66%), στον τρόπο που δουλεύουν ή σπουδάζουν (60%) και στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την κοινωνική τους ζωή (59%) εκτιμούν οι Έλληνες ότι θα αφήσει ο Covid-19.

Σχεδόν ένας στους δύο προσδοκούν μόνιμες αλλαγές στον τρόπο διασκέδασης, στον τρόπο που περνούν χρόνο με την οικογένεια και στην επικοινωνία τους. Οι γυναίκες προσδοκούν μονιμότερες αλλαγές σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με τους άνδρες. Ενδιαφέρουσα είναι η σχετική ισορροπία των στάσεων απέναντι στην προοπτική να χρησιμοποιηθούν ψηφιακές εφαρμογές για καταγραφή δεδομένων υγείας, ιχνηλάτηση επαφών και παρακολούθηση της τήρησης των μέτρων.

Ένας στους πέντε κρατάει ουδέτερη στάση, ενώ οι υπόλοιποι τείνουν να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν ανάλογα με τη συγκεκριμένη χρήση. Πιο δεκτικοί (49% συμφωνεί) φαίνεται να είναι στη χρήση για καταγραφή δεδομένων υγείας και λιγότερο (34%) για την ιχνηλάτηση των επαφών.

Τα ΜΜΕ δεν «κέρδισαν» την εμπιστοσύνη
Σε υψηλά επίπεδα κινείται η αντίληψη του κινδύνου για την οικονομία (έως και 92%) και σε χαμηλότερα για την υγεία (έως 82%). Σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό (88%) και η πολιτεία (57%). Μεγάλη είναι και η εμπιστοσύνη που δείχνουν στον εαυτό τους (85%), ενώ εξαιρετικά χαμηλή η εμπιστοσύνη στους υπόλοιπους πολίτες (15%). Εκπαιδευτικοί, επιχειρήσεις και ΜΜΕ δεν κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων για την αντιμετώπιση του Covid-19.