Αλλαγές σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας έχει επιφέρει η εξάπλωση του κορωνοϊού ανά τον πλανήτη, με τις συμπεριφορές των καταναλωτών να προσαρμόζονται ανάλογα.

Τι σημαίνει αυτό για τα brands.

Αλλαγές σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας έχει επιφέρει η εξάπλωση του κορωνοϊού ανά τον πλανήτη, με τις συμπεριφορές των καταναλωτών να προσαρμόζονται ανάλογα. Σύμφωνα με έρευνα της YouGov σε περισσότερους από 2.000 χρήστες του internet σε 10 αγορές (Ασία, Μ. Βρετανία, ΗΠΑ) μεταξύ 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου, στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές έχουν μεταβάλλει τις συνήθειές τους τις τελευταίες εβδομάδες.

Τι αλλάζει στην καθημερινότητα
Εννέα στους δέκα καταναλωτές στην Ασία υποστηρίζουν ότι έχουν αλλάξει συμπεριφορά, ποσοστό που διαμορφώνεται σε 57% και 43% σε ΗΠΑ και Μ. Βρετανία αντίστοιχα, παρά την εμφάνιση λιγότερων κρουσμάτων. Αναμφίβολα, τα ποσοστά αυτά αυξάνονται μέρα με τη μέρα, καθώς κρατικοί φορείς, κυβερνήσεις αλλά και εταιρείες ανακοινώνουν νέα μέτρα και εναλλακτικούς τρόπους διεξαγωγής κάθε είδους συναλλαγών.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 59% των καταναλωτών αποφεύγει πολυσύχναστους δημόσιους χώρους λόγω του ιού, ενώ 7 στους 10 δηλώνουν ότι φροντίζουν περισσότερο την προσωπική τους υγιεινή, πλένοντας τα χέρια τους πιο συχνά και χρησιμοποιώντας αντισηπτικά.

Ο αντίκτυπος σε media και marketing
Στην Κίνα, η παραμονή στο σπίτι συνδέεται με μεγαλύτερη κατανάλωση ενημερωτικού και video περιεχομένου για τα δύο τρίτα των καταναλωτών, ενώ το σύνολο των μετατοπίσεων εκτιμάται ότι θα έχει βέβαιο αντίκτυπο στη διαφημιστική επένδυση. Για το ποιος θα είναι αυτός κυκλοφορούν αρκετά σενάρια, μεταξύ αυτών η μεταφορά της διαφημιστικής δαπάνης στο δεύτερο εξάμηνο, αλλά και μια πιθανή διαφημιστική ύφεση.

Ενδεικτικό είναι πάντως το γεγονός ότι στη ΝΑ Ασία, το 70% των marketers θεωρεί ότι είναι προετοιμασμένο για omnichannel marketing. Κατά πάσα πιθανότητα, οι νέες συμπεριφορές και ο μετασχηματισμός του τρόπου ζωής λόγω του κορωνοϊού θα συνεχιστούν και σε βάθος χρόνου. Η αξιοποίηση των συνθηκών για την ενδυνάμωση της σχέσης των brands με τους καταναλωτές μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη, μόνον όμως εφόσον η επικοινωνία είναι θετική και υπεύθυνη. (Πηγή: WARC)