Κάποιοι έχουν το κοκαλάκι της νυχτερίδας», συνήθιζε να λέει ένας φίλος για τους χαρισματικούς ανθρώπους και, σίγουρα, ο David Droga είναι ένας από αυτούς.

Ασχέτως πάντως αν τον έχει βοηθήσει η τύχη ή όχι, το σίγουρο είναι ότι ο David Droga είναι ο άνθρωπος που έχει σημαδέψει περισσότερο τη σύγχρονη διαφημιστική σκηνή. Η πορεία του θα μπορούσε να είναι παρόμοια με πολλών άλλων, «λαμπερών» δημιουργικών αστέρων που πέρασαν από το στερέωμα της διαφήμισης και έλαβαν χρήματα, βραβεία και αναγνώριση.

Ωστόσο, ο ανήσυχος Αυστραλός και 5ο παιδί μιας πολυμελούς οικογένειας που έβαζε… αριθμούς στις μπλούζες των παιδιών για να τα ξεχωρίζει -εξ ου και «Droga 5»- , είναι διαφορετική περίπτωση. Η δημιουργία της Droga 5 πριν από 13 χρόνια έκανε αίσθηση όχι μόνον γιατί ο David άφηνε καλοπληρωμένες θέσεις στην κορυφή της «τροφικής» αλυσίδας, δύναμη, ακόμη και μετοχές σε έναν από τους κολοσσούς των διαφημιστικών δικτύων, αλλά κυρίως για την τοποθέτηση που είχε επιλέξει για το καινούργιο του agency: Η Droga 5 αυτοπαρουσιάστηκε ως μία «humanity obsessed» διαφημιστική, με τον ίδιο να συλλαμβάνει προφανώς πολύ νωρίτερα από άλλους τις καινούργιες τάσεις που αναδύονταν.

Αντιμετωπίζοντας επικρίσεις για το πόση ειλικρίνεια μπορεί να κρύβει μια τέτοια τοποθέτηση στο χώρο της εμπορικής επικοινωνίας, ο David αναρωτιόταν «γιατί όχι;» και ακόμη σήμερα βάζει τα πράγματα σε μια πιο ρεαλιστική βάση: «Δεν είμαι και η…μητέρα Τερέζα», λέει. Ακολούθησαν καμπάνιες που άφησαν ιστορία, βραβεία και μια «λατρεία» για το δημιουργικό προϊόν του.

Η απόφαση να απεμπολήσει την πολύτιμη ανεξαρτησία του για την αγκαλιά ενός μεγάλου κολοσσού 13 χρόνια μετά, έφερε πολλές αναταράξεις στην παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία, συζητήθηκε, επικρίθηκε και θαυμάστηκε. Ο χαρισματικός David μάλλον διαισθάνθηκε και πάλι νωρίτερα από τους πολλούς τις εξελίξεις και έκανε μια κίνηση που, όπως λέει ο ίδιος, τον «εκτοξεύει» μπροστά. Στο μέλλον της εμπορικής επικοινωνίας. Περισσότερα, εξηγεί ο ίδιος στη συνέντευξη εξωφύλλου που φιλοξενεί το Marketing Week. David, the floor is yours!