Ο Nitro Radio 102,5 σταμάτησε τις live ραδιοφωνικές εκπομπές του τον Οκτώβριο του 2012, υπό το βάρος των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων της τότε ιδιοκτησίας του – προβλήματα άλλωστε που είχαν «χτυπήσει» όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς λόγω της οικονομικής κρίσης. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ο σταθμός να περάσει στην ιστορία, αυτό όχι απλά δεν συνέβη, αλλά ουσιαστικά «αναγεννήθηκε από τις τέφρες του», στηριζόμενος από τη μια στην αγάπη των εργαζομένων του και από την άλλη στη σχετική νομοθεσία, η οποία έδινε τη δυνατότητα σε εργαζόμενους ραδιοφωνικών σταθμών που έχουν πολλούς μήνες να πληρωθούν, να αναλαμβάνουν οι ίδιοι πρωτοβουλίες ώστε αυτοί οι σταθμοί να παραμείνουν ενεργοί.

Η νέα περίοδος της ζωής του Nitro Radio 102,5 συνοδεύθηκε από μια σειρά σημαντικών αλλαγών. Έτσι, ο αυτοδιαχειριζόμενος πλέον σταθμός άλλαξε λογότυπο, απέκτησε νέο site (www.athensnitroradio.gr), ανανέωσε το ραδιοφωνικό του πρόγραμμα και τα ηχητικά του σήματα, ενώ ξεκίνησε συνεργασίες με νέους παραγωγούς. Το σχεδιασμό του νέου λογοτύπου, καθώς και τη δημιουργία της νέας ιστοσελίδας του ανέλαβε η Above Advertising, ενώ τα σήματα του σταθμού επιμελήθηκε ο Νίκος Διαμαντόπουλος της KLIK Records.

Παράλληλα, συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία το Nitro Radio 102.5 Thursdays[email protected] Bar, όπου κάθε Πέμπτη, ένας διαφορετικός παραγωγός του σταθμού βρίσκεται στο Galaxy Bar του Hilton, παίζοντας μουσικές με φόντο την καλύτερη θέα της Αθήνας. Για όλα τα παραπάνω, αλλά και για πολλά περισσότερα που αφορούν στον Nitro Radio 102,5 είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την Ελένη Γραμμένου, Υπεύθυνη Διαφήμισης του σταθμού.

Marketing Week: O σταθμός παρά το γεγονός ότι σταμάτησε τις εκπομπές του τον Οκτώβριο του 2012, παρέμεινε ενεργός, έστω και χωρίς live εκπομπές. Τι ήταν εκείνο που βοήθησε τους εργαζόμενους να συνεχίσουν την προσπάθεια επαναλειτουργίας του;
Ελένη Γραμμένου:
Πρώτα από όλα η αγάπη όλων για το ραδιόφωνο, γιατί χρόνια τώρα το ραδιόφωνο είναι παρέα, είναι προσβάσιμο όπου σταθείς και όπου βρεθείς, οποιαδήποτε στιγμή. Σε συνδυασμό βέβαια με την πολυετή εμπειρία των περισσότερων εργαζομένων στο Nitro Radio 102.5, το οποίο έχει προσφέρει σε όλους δυνατές στιγμές, αλλά και με το πείσμα όλων να διατηρηθεί αυτή η σχέση, να συνεχίσουν να εκπέμπουν οι μουσικές και οι απόψεις, ώστε να μην «εξατμιστεί» όπως οι άλλοι σταθμοί που βρέθηκαν στον κυκεώνα της οικονομικής κρίσης. Το σκεφτήκαμε, το ονειρευτήκαμε και το κάναμε πραγματικότητα.

Η διατήρηση της φωνής του σταθμού στα social media θεωρείτε ότι τον βοήθησε να μείνει στο top of mind των ακροατών;
Δεδομένης της τάσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο σταθμός δεν είχε άλλη επιλογή από το να ακολουθήσει αυτό το ρεύμα. Κερδίζουμε καθημερινά followers & likers, προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε αυτά τα πολύτιμα εργαλεία επικοινωνίας και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα μας βοηθήσουν στο μέγιστο. Οι παραγωγοί μας είναι ουσιαστικά αυτοί που «μιλάνε» μέσω των social media, αλλά παράλληλα είμαστε σε αναζήτηση υπευθύνου για να «τρέξει» αυτό το ανεξάντλητο, αλλά και πολύτιμο εργαλείο, ώστε να γίνει πιο συντονισμένα και να μας φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Στο νέο του ξεκίνημα, ο σταθμός απέκτησε νέα εταιρική ταυτότητα και νέο site. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτά. Η νέα εταιρική ταυτότητα συνοδεύεται από νέα φιλοσοφία και positioning;
Κοιτάξτε, λίγο μετά το restart και αφού είδαμε ότι το εγχείρημά μας αγκαλιάστηκε από τους ακροατές μας, προχωρήσαμε σε «λίφτινγκ» σε ότι αφορά στην εταιρική ταυτότητα του σταθμού. Βασισμένοι στις αξίες του, στην ένταση που μας προκαλεί η μουσική, αλλά και στην ανταπόκριση των ακροατών μας, «γυρίσαμε σελίδα». Αλλάξαμε το λογότυπο, το οποίο πλέον έχει έντονα χρώματα, ενώ διακρίνονται τα στοιχεία της έντασης του ήχου και το play button στα αρχικά NR. Παράλληλα, προχωρήσαμε στον σχεδιασμό του νέου site, στην διεύθυνση www.athensnitroradio.gr, με έξι ενότητες, σύγχρονο και φιλικό προς το χρήστη layout. Τέλος, δημιουργήσαμε νέα σήματα σταθμού. Όλα αυτά ήταν ένα μεγάλο βήμα για εμάς, γιατί μέσα από μια τέτοια αλλαγή σηματοδοτείται η νέα εποχή του Nitro Radio 102.5. Όσον αφορά στη φιλοσοφία του σταθμού, αυτή αποτυπώνεται στο tagline μας «Το soundtrack της ζωής σου» και συνοδεύεται από την αρχή μας να είμαστε ένα ελεύθερο ραδιόφωνο, τόσο στο θέμα των μουσικών επιλογών – καθώς δεν επιβάλουμε playlist στους παραγωγούς -, όσο και στο θέμα των απόψεων.

Ποιους στόχους θέτει ο Nitro Radio 102,5 στη νέα περίοδο της ζωής του; Πλέον, σε ποιο target group απευθύνεται;
Στόχος μας είναι να θεμελιώσουμε τις σχέσεις μας με τους ακροατές, να παραμείνουμε στις καρδιές όλων, αλλά και να κατακτήσουμε νέους, οικοδομώντας μια νέα δυναμική προοπτική. Θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε ένα βήμα μπροστά από την εποχή μας – music wise, να διατηρούμε ακόμα τη μοναδικότητά του και τα fun στοιχεία του, συνδυάζοντας την ενημέρωση με την ψυχαγωγία, τα μοντέρνα ακούσματα και τη νεανική αισθητική. Απευθυνόμαστε σε όσους αγαπούν την ξένη μουσική, σε όσους θέλουν να απολαμβάνουν μουσική όλη μέρα, κάθε μέρα, σε άντρες και γυναίκες, σε νέους και δραστήριους ανθρώπους.

Η έννοια της αυτοδιαχείρισης λειτουργεί εκτιμάτε θετικά στην πορεία του σταθμού ή επιφέρει και κάποιες, ίσως αναμενόμενες, δυσλειτουργίες;
Κάθε αρχή και δύσκολη δε λένε; Σίγουρα δεν ήταν – και κάποια παραμένουν να μην είναι- εύκολα, καθώς έπρεπε να μάθουμε μόνοι μας πως να στήσουμε και να λειτουργούμε μια εταιρεία. Σίγουρα είχαμε το know-how σε ότι αφορά στο να βγούμε «στον αέρα», στα διαδικαστικά και στο back-office, αλλά πλέον είμαστε ιδιοκτήτες και καλούμαστε να λειτουργούμε και σαν «επιχειρηματίες». Κάθε μας κίνηση θέλει πολύ σκέψη, χρειαζόμαστε συμβουλή από ειδικούς, πρέπει να εξαντλούμε τις πιθανότητες ώστε να μη μας γυρίσουν boomerang καταστάσεις και πράξεις. Όπως κάθε εταιρεία έχει τις δυσλειτουργίες της, έτσι και εμείς ερχόμαστε αντιμέτωποι με θέματα που πρέπει να λυθούν και προς το παρόν έχουμε αντιδράσει άμεσα, με ψυχραιμία και καθαρό μυαλό. Οπότε ναι, έχει τα θετικά της η αυτοδιαχείριση, καθώς αποφασίζουμε εμείς για την στρατηγική και την πορεία του σταθμού μας, αλλά σαφώς υπάρχουν και «αρνητικά», όπως άλλωστε έχει κάθε άλλη εταιρεία Μέσου.

Τι δείχνουν σήμερα οι μετρήσεις για την απήχηση του σταθμού;
Θα έλεγα δείχνουν αναπάντεχα θετική ανταπόκριση από τους ακροατές μας. Το πιο σημαντικό για εμάς είναι η πιστότητα ακρόασης, η οποία δείχνει ότι το κοινό, μας ακούει συνεχόμενα πάνω από δύο ώρες. Κι αυτό δεν μπορεί παρά να προσφέρει ικανοποίηση σε εμάς, αλλά παράλληλα να αποτελεί και εργαλείο για τους πελάτες μας. Στόχος είναι να είμαστε μέσα στις 5 πρώτες επιλογές των ακροατών που ακούν ξένη μουσική και πορευόμαστε έτσι, ώστε να το επιτύχουμε.

Το όλο εγχείρημα για να έχει διάρκεια είναι σαφές ότι πρέπει να επιφέρει και έσοδα. Ποια είναι η εμπορική πολιτική και στρατηγική marketing που ακολουθεί ο σταθμός; Υπάρχει οργανωμένο εμπορικό τμήμα; Πώς επικοινωνείτε με τη διαφημιστική αγορά και πώς αυτή σας αντιμετωπίζει;
Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους αυτού του εγχειρήματος είναι η βιωσιμότητα του σταθμού ώστε σε μία πρώτη φάση να εξασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας μας, αλλά και να δημιουργήσουμε νέες. Αυτό επιτυγχάνεται φυσικά, μόνο μέσα από την εισροή διαφημιστικών εσόδων. Ο σταθμός για να επανέλθει στον «αγωνιστικό χώρο» των media, έπρεπε να «ξανασυστηθεί», να είναι εμπορικά ακόμα πιο ανταγωνιστικός σε σχέση με τα υπόλοιπα ραδιόφωνα και να επανακτήσει την θέση του στη διαφημιστική αγορά, με στόχο να διεκδικήσει ξανά το μερίδιο της διαφημιστικής δαπάνης που του αναλογεί. Marketing wise και δεδομένου ότι γίνεται προτεραιοποίηση των ενεργειών, προχωράμε με «baby steps», αξιοποιώντας τον ραδιοφωνικό «αέρα», τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στοχευμένες χορηγίες επικοινωνίας, αλλά και δημιουργικά projects με τη συμμετοχή των παραγωγών μας.

Το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής αγοράς θα έλεγα ότι στήριξε αυτή την προσπάθεια αυτοδιαχείρισης, από τους πρώτους κιόλας μήνες επαναλειτουργίας του, όταν ο σταθμός δεν συμμετείχε στις μετρήσεις. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά το restart, το Nitro Radio102.5 έχει ήδη ξεκινήσει τη στελέχωση του εμπορικού του τμήματος, έχει καταφέρει από τον περασμένο Οκτώβριο να μπει στην έρευνα ακροαματικότητας, να δώσει «δείγματα γραφής», αλλά κυρίως να είναι βιώσιμος. Θεωρούμε ότι όλη αυτή η προσπάθεια αξίζει κάθε στιγμή, με όσα εμπόδια και αν εμφανίζονται.