Ο όμιλος Notos Com εγκαινίασε πρόσφατα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης το νέο πολυκατάστημα μόδας και ομορφιάς notosgalleries. Πρόκειται για σύγχρονο εμπορικό χώρο που αναπτύσσεται σε 5 επίπεδα, έχει συνολική έκταση 9.000 τ.μ. και τοποθετείται ως ο πλέον καινοτόμος σε όλη τη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη. Περιλαμβάνει περισσότερες από 750 μάρκες μόδας και ομορφιάς, ενώ η επένδυση του ομίλου για την πλήρη ανακατασκευή της ιστορικής Στοάς Χιρς σε ένα σύγχρονο λειτουργικό εμπορικό πολυχώρο, ανήλθε σε 30 εκατομμύρια ευρώ.

Marketing Weeek: Το νέο πολυκατάστημα στη στοά Χιρς στη Θεσσαλονίκη, είναι πλέον γεγονός. Ποιες ήταν οι συνθήκες και παράμετροι που οδήγησαν στην απόφαση για την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου;

Νίκος Αϊδίνης: Η παρουσία μας στη Θεσσαλονίκη μετρά περισσότερα από 70 χρόνια και υπήρχε η ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου και μεγαλύτερου χώρου για το πολυκατάστημα notosgalleries. Λάβαμε υπόψη μας τα μηνύματα που παίρναμε από το κοινό και την αγορά της Β. Ελλάδας και τότε ήταν που προέκυψε η μοναδική ευκαιρία του ιστορικού κτιρίου της Στοάς (Βαρώνου) Χιρς στο πιο κεντρικό σημείο της Θεσσαλονίκης, δίπλα στην πλατεία Αριστοτέλους. Είναι ένα μεγάλο έργο που χρειάστηκε πέντε έτη για να ολοκληρωθεί.

Marketing Weeek: Η εποχή που διανύουμε έχει αρκετές ιδιαιτερότητες, λόγω οικονομικής κρίσης κυρίως. Πώς αναμένετε να ανταποκριθεί το κοινό στο νέο κατάστημα και από ποιες περιοχές ευρύτερα αναμένετε να υπάρξει κίνηση;

Νίκος Αϊδίνης: Τα αποτελέσματα των δύο πρώτων μηνών λειτουργίας είναι πολύ ενθαρρυντικά. Στο σημερινό οικονομικό κλίμα, θα τα χαρακτήριζα εξαιρετικά. Το notosgalleries στη Στοά Χιρς της Θεσσαλονίκης αποτελεί ήδη προορισμό αγορών για το κοινό της πόλης. Και είναι λογικό, γιατί πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο, υπερσύγχρονο κτίριο, με αρχιτεκτονική αξία και λειτουργικότητα, το οποίο παραμένει προσιτό και οικείο στον πελάτη.

Επιπλέον, η αλυσίδα πολυκαταστημάτων notosgalleries έχει ιστορία 110 χρόνων στην Ελλάδα. Όλα αυτά τα χρόνια, είμαστε κοντά στους πελάτες μας, ακόμη και στις πιο δύσκολες περιόδους που περάσαμε ως χώρα. Προσφέρουμε πολλές επιλογές και παροχές, με στόχο να ικανοποιούμε τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.

Λόγω της τοποθεσίας του, το νέο notosgalleries αποτελεί πόλο έλξης για τους κατοίκους όλης της Βόρειας Ελλάδας και με αυτόν τον τρόπο θα υποστηριχθεί και θα ξαναζωντανέψει και όλο το ιστορικό εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Marketing Weeek: Πώς λειτουργεί το γεγονός ότι στεγάζεται σε ένα ιστορικό κτίριο; Απ’ όσο γνωρίζουμε, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη διατήρηση του χαρακτήρα του κτιρίου…

Νίκος Αϊδίνης: Η Στοά Χιρς αποτέλεσε από την αρχή για εμάς ένα σημείο-κλειδί στην όλη μελέτη, αφού ανέκαθεν αποτελούσε σημαντικό μέρος της «βόλτας στο κέντρο» των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Ήταν λοιπόν εξαρχής δεδομένο ότι θα διατηρηθεί η σύνδεση των οδών Τσιμισκή και Μητροπόλεως.

Παράλληλα, επιθυμία μας ήταν να διατηρήσουμε την αισθητική της οδού Τσιμισκή σεβόμενοι την ιστορία της πόλης, οπότε με πρωτοβουλία μας ανακηρύχθηκε η κλασικιστική όψη της Στοάς διατηρητέα και έγινε η – επιτυχημένη πιστεύουμε – ανάπλασή της.

Αξίζει, επίσης, να σας αναφέρω ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών, ανακαλύφθηκε μέρος του τείχους της πόλης των παλαιοχριστιανικών χρόνων, στο υπόγειο της δυτικής πτέρυγας, το οποίο -σε συνεργασία με την αρχαιολογική υπηρεσία- αναδείχθηκε υποδειγματικά και αποτελεί πλέον αξιοθέατο για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Άρα ο χώρος της Στοάς Χιρς έχει τριπλή αξία, εμπορική, αρχιτεκτονική και ιστορική.


Marketing Weeek: Η συστέγαση με το Public δημιουργεί συνέργειες; Πώς θα αξιοποιήσετε το γεγονός αυτό;

Νίκος Αϊδίνης: Το γεγονός ότι το notosgalleries και το Public συστεγάζονται πιστεύουμε ότι αποτελεί ευκαιρία και για τις δύο εταιρείες. Μαζί παρέχουμε στο καταναλωτικό κοινό της Θεσσαλονίκης έναν υπερσύγχρονο εμπορικό χώρο, προορισμό για όλη την οικογένεια που καλύπτει ευρύ φάσμα καταναλωτικών αναγκών.

Από την πρώτη μας μέρα έχουμε πραγματοποιήσει συνέργειες, τόσο με εμπορικό χαρακτήρα, όσο και με επικοινωνιακό (γιορτή Στοάς, εκδηλώσεις για ειδικά κοινά της πόλης, διαδραστικά happenings κ.ά.) και είναι κάτι που θα συνεχίσουμε στο μέλλον, ώστε να ενδυναμώσουμε τον εμπορικό χώρο και να τον καταστήσουμε ως τον πλέον σημαντικό προορισμό στην πόλη.

Marketing Weeek: Τα πολυκαταστήματα σήμερα προσφέρουν στο κοινό ένα σύνολο προωθητικών ενεργειών και δραστηριοτήτων. Ποια είναι η στρατηγική που θα ακολουθήσετε ως προς αυτήν την κατεύθυνση;

Νίκος Αϊδίνης: Ένα πολυκατάστημα, λόγω της πολυσυλλεκτικότητας που το χαρακτηρίζει, οφείλει να είναι ένας χώρος δραστήριος, ζωντανός και σε αμφίδρομη επικοινωνία με τον καταναλωτή. Εμείς στα notosgalleries επενδύουμε διαρκώς στη σχέση μας με τον πελάτη, με τους εξής τρόπους:

1. Ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στα πολυκαταστήματα notosgalleries.
2. Δημιουργία συναισθηματικής αξίας στις αγορές που πραγματοποιεί.
3. Μοναδική εμπειρία shopping και εξυπηρέτηση που εστιάζει στις ανάγκες των πελατών μας.
4. Ουσιαστική επικοινωνία, στα notosgalleries ακούγεται η φωνή του πελάτη και λαμβάνεται υπόψη στους σχεδιασμούς των ενεργειών μας.

Marketing Weeek: Πώς θα κινηθεί η ίδια η επικοινωνία του πολυκαταστήματος, τόσο στο κοινό της Β. Ελλάδας, όσο και ευρύτερα;

Νίκος Αϊδίνης: Στόχος μας για το νέο notosgalleries στη Θεσσαλονίκη είναι να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης. Έτσι, αποφασίσαμε να εστιάσουμε την επικοινωνία του στα τοπικά ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση και ραδιόφωνο) καλύπτοντας αποτελεσματικά το κοινό της Βόρειας Ελλάδας. Επίσης αξιοποιήσαμε τις συνεργασίες μας με τους μεγαλύτερους εκδοτικούς ομίλους της χώρας, για την πανελλαδική προβολή του.

Στοχεύοντας επίσης στην ανάπτυξη των δεσμών μας με την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, προχωρήσαμε στη δημιουργία και έκδοση ενός λευκώματος με τίτλο «The Common People Gallery», φωτογραφίζοντας 34 προσωπικότητες της πόλης αναγνωρισμένες για το στιλ τους. Η έκδοση αυτή αποτυπώνει ακριβώς ό,τι το νέο μας πολυκατάστημα πρεσβεύει στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς. Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, τα έσοδα από την πώλησή του λευκώματος αυτού θα στηρίξουν το έργο της ΕΛΕΠΑΠ, Παράρτημα Θεσσαλονίκης.

Marketing Weeek: Ποια είναι για σας σήμερα η σύγχρονη έννοια του shopping;

Νίκος Αϊδίνης: Ιδιαίτερα σήμερα το shopping πρέπει να είναι διασκέδαση, χαρά και ευφορία. Γι’ αυτό σκοπεύουμε να δείξουμε πως στη Στοά Χιρς μονίμως κάτι ελκυστικό θα συμβαίνει. Θέλουμε ο κόσμος να έρχεται και να ξανάρχεται στο νέο πολυκατάστημα, όχι απαραίτητα για να καλύψει κάποια νέα καταναλωτική του ανάγκη, αλλά για να περνάει ευχάριστα στον ελεύθερό χρόνο του.

Πολλά είναι τα στοιχεία που συνθέτουν έναν «επιτυχημένο» χώρο shopping, ο τρόπος που παρουσιάζονται τα προϊόντα, η εκπαίδευση του προσωπικού για τη σωστή και ευχάριστη εξυπηρέτηση του καταναλωτή, οι καλές τιμές, αλλά και η μουσική, ο φωτισμός μέχρι και η ψυχαγωγία μέσα σε αυτόν.

Όλα αυτά, κάνουν το shopping ακόμη μεγαλύτερη ευχαρίστηση. Τα πολυκαταστήματα notosgalleries, στόχος μας είναι να αποτελούν τον ορισμό του απολαυστικού shopping, μίας δηλαδή μοναδικής εμπειρίας.

Έργο πολύπλοκο και δημιουργικό…
Η δημιουργία του νέου notosgalleries στη Θεσσαλονίκη, ήταν ένα έργο εξαιρετικά πολύπλοκο και ταυτόχρονα πολύ δημιουργικό. Οι λόγοι που το ξεχωρίζουν και που το καθιστούν την πιο σύγχρονη πρόταση στην Ελλάδα είναι οι εξής:

  • Είναι σύμφωνο με τα πιο σύγχρονα πρότυπα διαμόρφωσης και λειτουργικότητας πολυκαταστημάτων σε διεθνές επίπεδο.
  • Σε 9.000 τ.μ. που αναπτύσσονται σε πέντε ορόφους παρουσιάζονται περισσότερες από 750 μάρκες μόδας και ομορφιάς, ξένων και ελληνικών οίκων.
  • Συνδυάζει τη συνοχή όσον αφορά στην εξυπηρέτηση και στην ατμόσφαιρα με την πολυσυλλεκτικότητα όσον αφορά στην ποικιλία των ειδών και των τιμών τους.
  • Βρίσκεται στο πλέον κεντρικό σημείο της πόλης της Θεσσαλονίκης και συνδέει τις εμπορικότερες αρτηρίες της Θεσσαλονίκης, δίπλα στην πλατεία Αριστοτέλους.
  • Σε συνδυασμό με το Public, αποτελεί μία πλήρη πρόταση αγορών για όλους.