Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε θετικά σε αξία στο +4,6% το πρώτο εννεάμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 2 Οκτωβρίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ανέφερε η NielsenIQ, βάσει των στοιχείων της για το 9μηνο του 2022.

Η τάση αυτή οδηγείται από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+6,6%) όσο και τα τυποποιημένα (+5,5%), καθώς η κατηγορία του bazaar εμφανίζει μηδενική ανάπτυξη, ενώ αντίστοιχα οι μεγάλες FMCG κατηγορίες της οικιακής χρήσης και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν πιο μετριοπαθή αύξηση πωλήσεων σε αξία, στο +1,0% και +0,6%, αντίστοιχα. Εξετάζοντας τις τεμαχιακές πωλήσεις των προαναφερθέντων υπερ-κατηγοριών, αυτές παρουσιάζουν στο σύνολό τους αρνητική τάση, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι πληθωριστική.

Μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα σε τετραγωνικά καταστήματα (Superettes, 100-400 τ.μ.), στο +5,7%. Επικεντρώνοντας δε την ανάλυσή της στο κομμάτι των τιμών, παρατηρεί ότι η εκτόξευση του πληθωρισμού προφανώς έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό επηρεάσει και την απόδοση ορισμένων από τις μεγαλύτερες FMCG κατηγορίες.

Ενδεικτικά, και σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ορισμένες από τις βασικές κατηγορίες στον κλάδο του τρόφιμου, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά, οφείλουν την αύξηση του τζίρου τους κυρίως στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησής τους, η οποία ανήλθε στο 13,0% και 10,1% αντίστοιχα, ενώ στην περίπτωση των σπορέλαιων η μέση τιμή της κατηγορίας αυξήθηκε κατά 38,9%.