Ακολουθώντας την ανάλογη διεθνή τάση

Αυτό δείχνει η πρόσφατη έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen. Σύμφωνα με την Βίκη Γρηγοριάδου, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Nielsen Ελλάδας, η θετική αυτή εξέλιξη προέρχεται από δύο κυρίως γεγονότα, την εμφάνιση πρωτογενούς πλεονάσματος πέραν του αναμενόμενου, καθώς και την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές για πρώτη φορά, έπειτα από 4 χρόνια. Ωστόσο, το 52% των ερωτώμενων εξακολουθεί να ανησυχεί για την εργασιακή ασφάλεια και το 30% για την γενικότερη οικονομική συγκυρία.

Επίσης, το 27% των Ελλήνων φαίνεται ότι εξακολουθεί να ξοδεύει όποια χρήματα περισσεύουν μετά την κάλυψη βασικών αναγκών σε πληρωμές δανείων, πιστωτικών καρτών και άλλων χρεών, ωστόσο το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2013 κατά 8 μονάδες. Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, όλο και περισσότεροι Έλληνες ισχυρίζονται ότι αποταμιεύουν ή διαθέτουν περισσότερα χρήματα για προσωπική ευχαρίστηση (π.χ. διακοπές, αγορές ρούχων), που σημαίνει μεγαλύτερη προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Βέβαια, 3 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο δείκτης επανήλθε στα προ κρίσης επίπεδα φθάνοντας τις 96 μονάδες. Βελτίωση σημείωσε και ο δείκτης Ευρώπης, που αυξήθηκε κατά 2 μονάδες και έφτασε τις 75.