Κατέγραψαν αύξηση 9,7%

Ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίασε αύξηση 9,7% τη χρονιά που πέρασε, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, συγκρίνοντας τις 52 εβδομάδες που τελειώνουν 27 Δεκεμβρίου με τις αντίστοιχες 52 εβδομάδες του 2019. Η ανάπτυξη αυτή, η οποία αποτελεί την υψηλότερη ετήσια μεταβολή τουλάχιστον της τελευταίας δεκαπενταετίας, προήλθε από όλες τις ευρύτερες υπερκατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 7,2% , τα είδη bazaar κατά 10,7% (παρ’ότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες, σε πολλά από αυτά τα είδη, δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων), ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αναπτύχθηκαν κατά 10,5%.

Η αύξηση των ταχυκίνητων καταναλωτικών οδηγήθηκε, κυρίως, από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού, καθώς και από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα, ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης. Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, τα Hypermarkets (άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 κατά 17,7%, τα Large Supermarkets (1.000-2.499 τ.μ.) κατά 9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.