Εντυπωσιακά στοιχεία για την αλλαγή πορείας και τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου λόγω της επίδρασης του COVID-19, δίνει πρόσφατη μελέτη της Nielsen.

Συνολικός τζίρος καταστημάτων που περιλαμβάνουν FMCGs, φρέσκα και διαρκή προϊόντα.

Εντυπωσιακά στοιχεία για την αλλαγή πορείας και τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου λόγω της επίδρασης του COVID-19, δίνει πρόσφατη μελέτη της Nielsen. Εξετάζοντας τα στοιχεία πωλήσεων από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την εβδομάδα 11 του 2020 (09/03-15/03), η έρευνα δείχνει ότι ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων -o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGs, τα φρέσκα, αλλά και τα διαρκή προϊόντα-, παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +9,8%.

Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά των 3 τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03) υπολογίζεται στο 80,1%. Πιο συγκεκριμένα, στην προ COVID-19 περίοδο (30/01-23/02) τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%, ενώ το διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου, η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο + 24,1%.

Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και 13,2% αντίστοιχα. Ακολουθούν τα τρόφιμα & ποτά στο +8,9%.

Εξετάζοντας πιο αναλυτικά τις επιμέρους κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή -όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους- είναι μεταξύ άλλων το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά COVID-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου.