Το online εμπόριο στη χώρα μας, παρουσιάζει σε ετήσια βάση την εξωπραγματική αύξηση της τάξης του 25%, ενώ το 96% επί του συνόλου των αγορών λιανικής, πραγματοποιείται ακόμη μέσα στο κατάστημα.

Ωστόσο αυτά μέσα στους επόμενους μήνες θα αλλάξουν ολοκληρωτικά, καθώς αλλάζει και η καταναλωτική εμπειρία του πελάτη μέσα στο κατάστημα – κυρίως λόγω της παρουσίας του κινητού τηλεφώνου, των νέων τεχνολογιών, αλλά και λόγω της υιοθέτησης των ανέπαφων συναλλαγών στις πιστωτικές κάρτες.

Έχουμε λοιπόν σαν δεδομένη τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται από τις VISA και Mastercard για την αναβάθμιση των τερματικών ηλεκτρονικών συναλλαγών με τεχνολογία NFC (ανέπαφα), καθώς όπως ενημερώνει η Mastercard, μέχρι το 2020 όλα τα τερματικά στην Ευρώπη θα δέχονται μόνο ανέπαφες συναλλαγές και μέχρι το 2017 τα 2/3 των συναλλαγών θα γίνονται ανέπαφα. Αν αναλογιστούμε και το τεράστιο κόστος της πλαστικής κάρτας (2-3 ευρώ), αναμένεται ότι και οι τράπεζες θα επιδοτήσουν σημαντικά και θα αναπτύξουν τα mobile wallets, καταργώντας έτσι τη φυσική κάρτα.

Πέρα από το άχαρο ερώτημα για το πιο wallet θα επικρατήσει, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο γεγονός ό,τι κατά τη διάρκεια του 2015 θα δούμε ραγδαία αύξηση στις συναλλαγές και μάλιστα στα κίνητρα που θα δοθούν στον καταναλωτή, ώστε να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές πληρωμές – είτε από τις ίδιες τις τράπεζες, είτε από το κράτος (σχέδιο νόμου για απευθείας απόδοση ΦΠΑ στις ηλεκτρονικές συναλλαγές), είτε από τις επιχειρήσεις και τα brands που στόχο έχουν τα δεδομένα καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ποια η στάση των επιχειρήσεων;

Στην εμπειρία μέσα στο κατάστημα και στο λεγόμενο path-to-purhcase του καταναλωτή, έχει τεράστια σημασία να έχει μια σημαντική θέση το brand. Και σήμερα, για πρώτη φορά, ο διαφημιζόμενος μπορεί – μέσω των smartphones – να αλληλεπιδράσει απευθείας με τον καταναλωτή μέσα στο σημείο πώλησης, την ώρα της αγοράς, απευθύνοντάς του προσωποποιημένα μηνύματα και παρέχοντάς του μάλιστα κίνητρα και εκπτώσεις για να προτιμήσει το προϊόν του! Ειδικά σε καταστήματα λιανεμπορίου, οι αποδέκτες του μηνύματος είναι και εν δυνάμει αγοραστές, κάτι που δεν ισχύει αντίστοιχα με άλλες πλατφόρμες display advertisement, ούτε όμως και με τα social media.

Στην Ελλάδα λοιπόν, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένουμε πολλαπλές υλοποιήσεις in-store marketing σε μεγάλους λιανέμπορους, κυρίως μέσω συσκευών iBeacons που στοχεύουν στην εξατομικευμένη επικοινωνία με τον καταναλωτή τους, αλλά και σε αποτελεσματικότερα προγράμματα πιστότητας καταναλωτή.