Το Gazzetta.gr διαμορφώνει νέα δεδομένα στις τηλεοπτικές μεταδόσεις μέσω διαδικτύου

Ήταν η πρώτη φορά που ένα αθλητικό site στην Ελλάδα προχώρησε σε μετάδοση ποδοσφαιρικού αγώνα με streaming. Η κίνηση αυτή του gazzetta.gr, το οποίο εξασφάλισε τα αποκλειστικά δικαιώματα του αγώνα Μανδραϊκός-ΑΕΚ για την πρώτη αγωνιστική της Football League 2, άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων όχι μόνο στους θεατές/χρήστες, αλλά και στην ευρύτερη αγορά των media και της επικοινωνίας.

Δεδομένης της πρωτοποριακής αυτής κίνησης, η οποία είναι σαφές ότι δημιουργεί νέα δεδομένα στο χώρο των τηλεοπτικών μεταδόσεων μέσω διαδικτύου, το Daily Fax προχώρησε σε μια περαιτέρω διερεύνηση αυτής. Πώς ξεκίνησε η σκέψη για τη μετάδοση αυτή, από τους ανθρώπους του gazzetta; Η ομάδα της ΑΕΚ μετά τις περιπέτειες της περσινής περιόδου και τον υποβιβασμό της στην Football League 2, αντιμετωπίζει την πρόκληση της γρήγορης επιστροφής στη Superleague.

Ο αγώνας της Κυριακής 22 Σεπτεμβρίου με τον Μανδραϊκό είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλους τους φιλάθλους της ΑΕΚ – και όχι μόνο-, καθώς αποτελούσε την πρώτη επίσημη εμφάνιση της νέας ομάδας. Όταν έγινε σαφές ότι υπήρχε κίνδυνος να μείνει ο αγώνας χωρίς τηλεοπτική μετάδοση, το gazzetta θέλησε να καλύψει εκείνο το κενό, εξασφαλίζοντας τα αποκλειστικά τηλεοπτικά δικαιώματα και προσφέροντας στους φιλάθλους την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν με streaming.

Η πρόκληση
«Από την αρχή ξέραμε ότι πρέπει να μείνουμε μακριά από τις συνηθισμένες πρόχειρες πρακτικές κάλυψης και αναμετάδοσης» ανέφερε στο Daily Fax o Βασίλης Παπαθεοδώρου, Διευθυντής Σύνταξης του gazzetta.gr, απαντώντας σε ερώτηση για τις δυσκολίες υλοποίησης της μετάδοσης. «Επιλέξαμε να καλύψουμε το γεγονός όπως θα έκανε ένα τηλεοπτικό κανάλι σε αγώνα της Superleague. Πέντε κάμερες, replay, γραφικά, βαν, δορυφορικό link, έμπειρος sportscaster – ο Γιώργος Τσακίρης-, αξιόλογος σχολιαστής – ο Βασίλης Τσιάρτας -, ρεπορτάζ από τον αγωνιστικό χώρο, συνεντεύξεις. Η πρόκληση και το ρίσκο, τουλάχιστον για τους πιο δύσπιστους από μας, ήταν αν σε περίπτωση μεγάλης, τεράστιας ανταπόκρισης θα υπήρχαν προβλήματα στη μετάδοση του stream σε όλους του επισκέπτες/θεατές. Δεν υπήρχε προηγούμενο τόσες πολλές συσκευές να «κατεβάζουν» το ίδιο stream ταυτόχρονα και είμαστε ευτυχείς που δεν ακούσαμε το παραμικρό παράπονο από κανέναν».

Η επιβράβευση
Κάθε προσπάθεια ωστόσο, όσο πρωτοποριακή κι αν είναι, θα πρέπει να επιβραβευθεί από εκείνους τους οποίους αφορά, στην προκειμένη περίπτωση τους χρήστες/φιλάθλους. Όπως αναφέρει ο Βασίλης Παπαθεοδώρου, αλλά και όπως δείχνουν τα στοιχεία, οι φίλαθλοι «αγκάλιασαν» το εγχείρημα σε βαθμό που ξεπέρασε τις προσδοκίες των ανθρώπων του gazzetta.gr. «Όχι μόνο παρακολούθησαν τον αγώνα περισσότεροι από 135.000 μοναδικοί χρήστες (πάνω από 200.000 stream views σε 90 λεπτά), αλλά το επικοινώνησαν μαζικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εκατοντάδες χρήστες σχολίαζαν ζωντανά την εξέλιξη του αγώνα στο Gazzetta.gr. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι την ίδια ώρα ήταν σε εξέλιξη αρκετά παιχνίδια μεγάλου ενδιαφέροντος στο ελληνικό, αλλά και σε μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα».

Η μεγάλη επισκεψιμότητα της μετάδοσης μέσω streaming αναπόφευκτα οδηγεί και σε επόμενες σκέψεις: θα μπορούσε στο μέλλον, αυτή η πλατφόρμα μετάδοσης να αξιοποιηθεί και διαφημιστικά, ως εμπορική πρόταση προς διαφημιζόμενα brands και υπηρεσίες; Ο Διευθυντής Σύνταξης του gazzetta.gr είναι κατηγορηματικός: «Μα φυσικά και θα μπορούσε. Πέρα από τις παραδοσιακές “τηλεοπτικές” μεθόδους (σποτ, σφήνα, χορηγία μετάδοσης) υπάρχει ενδεικτικά η δυνατότητα προβολής pre-roll στην αρχή κάθε θέασης, σηματοδότησης του streaming player, αλλά και ενέργειες επικοινωνίας που είναι tailored για το κοινό και ανάλογα με την εξέλιξη του γεγονότος».

Η συνέχεια
Και ο Βασίλης Παπαθεοδώρου καταλήγει: «Αυτό που διαπιστώσαμε από την εμπειρία της πρώτης αναμετάδοσης ποδοσφαιρικού αγώνα ειδικά για το διαδίκτυο, είναι πόσο σημαντικό είναι για το κοινό του διαδικτύου να ξεπερνάμε τις προσδοκίες του και να προσφέρουμε χρήσιμες και μοναδικές υπηρεσίες. Νιώσαμε πολύ πιο κοντά τους αναγνώστες/επισκέπτες μας, που μας κατέκλυσαν με μηνύματα εκτίμησης για την ενέργεια. Αυτό θέλουμε να συνεχίσουμε με συνέπεια, αλλά δεν επιτυγχάνεται πάντα με “μακροχρόνιο προγραμματισμό”, αλλά με άμεση ανταπόκριση σε ανάγκες και εξελίξεις». Κοινώς, αναμείνατε στο ακουστικό σας, το gazzetta.gr ετοιμάζει και άλλες ανάλογες πρωτοβουλίες.