Στις 12/11 λοιπόν αποκαλύφθηκε το νέο λογότυπο της ΝΕΡΙΤ. Όπως διευκρίνιστηκε από τον πρόεδρο του φορέα, «η ΝΕΡΙΤ είναι εταιρική οντότητα και θα έχει ένα εταιρικό λογότυπο στα επιστολόχαρτα και στις κάρτες των στελεχών της. Το λογότυπο που κυκλοφόρησε σήμερα είναι το εταιρικό σήμα… Το brand name, τα σχετικά γραφικά και τα μουσικά σήματα των «προϊόντων» της ΝΕΡΙΤ, των καναλιών, των ραδιοφωνικών προγραμμάτων και των ιστοτόπων θα επιλεγούν από το Εποπτικό Συμβούλιο και με διαδικασία που θα επιλέξει αυτό».

Κατόπιν το μέλος του εποπτικού συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ κύριος, Χ.Χωμενίδης έγραψε στη σελίδα του στο facebook ότι «τα σήματα της Δημόσιας Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης, εκείνα που θα προβάλλονται στις οθόνες και θα ακούγονται από τα ερτζιανά, θα επιλεγούν κατόπιν ανοιχτού εικαστικού και μουσικού διαγωνισμού. Ασφαλώς δε τις συμμετοχές δεν θα τις κρίνει το Εποπτικό Συμβούλιο, αλλά επιτροπή καταξιωμένων ειδικών». Αυτό λοιπόν είναι το σημείο στο οποίο θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή των ανθρώπων της ΝΕΡΙΤ ώστε να αποφύγουν το λάθος που κάνουν διάφοροι φορείς του δημοσίου, αλλά συχνά και του ιδιωτικού, τομέα σε αντίστοιχα έργα.

Πρώτον, η μελέτη για τη δημιουργία μιας σωστής οπτικής ή/και ηχητικής ταυτότητας δεν αποτελεί ποτέ μια αυτόνομη δημιουργική διαδικασία αλλά περιλαμβάνει πάντα και την αποσαφήνιση της αποστολής, των αξιών και της προσωπικότητας του φορέα της. Άρα καλό θα είναι να γνωρίζουν οι αξιόλογοι άνθρωποι της ΝΕΡΙΤ ότι αν δεν προχωρήσουν – μόνοι τους ή σε συνεργασία με κάποιους ειδικούς στο branding – σε αυτή τη διαδικασία αποσαφήνισης για την Δημόσια Ραδιοφωνία και Τηλεόραση, δεν θα μπορούν να προσδοκούν στη δημιουργία μιας αποτελεσματικής ταυτότητας.

Δεύτερον, σύμφωνα με τους ειδικούς, η μελέτη και ο σχεδιασμός μιας τέτοια ταυτότητας δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο ανοιχτού εικαστικού και μουσικού διαγωνισμού. Αντίθετα ο διαγωνισμός θα πρέπει να περιοριστεί στη λήψη προτάσεων έργου από εξειδικευμένες εταιρείες. Για την ανάθεση της υλοποίησης σε μία από αυτές θα πρέπει να κριθεί το ποιες από τις προτεινόμενες διαδικασίες είναι οι πιο ολοκληρωμένες, ποιες είναι οικονομικά συμφέρουσες και ποιες εταιρείες έχουν πράγματι τη γνώση και την εμπειρία να τη φέρουν σε πέρας σωστά.  Η δημιουργία μιας ταυτότητας δεν μπορεί ποτέ να είναι μια απλή καλλιτεχνική διαδικασία.