Πέρασαν κιόλας επτά χρόνια που η ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας διερευνά διεξόδους, αναζητά «τον πάτο του βαρελιού» και προσπαθεί να αξιοποιήσει ρεαλιστικά και παραγωγικά τις νέες τάσεις που αφορούν κυρίως στην εξέλιξη της τεχνολογίας του διαδικτύου και των εφαρμογών του. Όλα αυτά τα χρόνια η διαδικασία της επικοινωνίας άλλαξε δραματικά, αλλά δεν σταμάτησε. Οι διαφημιστικές εταιρείες και τα media agencies συνέχισαν και συνεχίζουν να κάνουν τα media plan τους για λογαριασμό των πελατών τους, σε ένα περιβάλλον απρόβλεπτο, σύνθετο και εξαιρετικά απαιτητικό, το οποίο την ίδια στιγμή δεν συγχωρεί λάθη.

Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον ένα από τα πολλά πράγματα που άλλαξαν ήταν και η πιστότητα που δείχνουν οι Έλληνες καταναλωτές στις μάρκες. Όπως αναφέρει η πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα της TGI, από το 2008 στο 2015 η πιστότητα αυτή μειώθηκε από το 68% στο 44%, μια πολύ σημαντική πτώση που αναμφίβολα διαμορφώνει νέα δεδομένα για τους marketers, αφού ουσιαστικά το ποσοστό αυτό σημαίνει ότι το loyalty στην Ελλάδα μειώθηκε, χάνοντας το 1/3 περίπου από την κυριαρχία που είχε.

Στο πλαίσιο των παραπάνω, δημοσιεύουμε στο παρόν τεύχος ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του Μίλτωνα Παπαδάκη, Media & Communication Consultant, με τίτλο «Media planning στον έβδομο χρόνο της οικονομικής κρίσης». Μεταξύ άλλων, το άρθρο αναλύει τα συμπεράσματα της έρευνας της TGI, εστιάζει σε πρόσφατο white paper της Millward Brown πάνω στο brand loyalty, με τίτλο «Demystifying the Consumer Journey», ενώ σχολιάζει και ευρήματα ενός ακόμα white paper της Google με τίτλο «From promotion to emotion». Πρόκειται για ένα άρθρο που με μεστό και ουσιαστικό τρόπο αναδεικνύει τα μέγιστα ζητήματα του brand loyalty σήμερα, εστιάζοντας στα πραγματικά καίρια points της διαδικασίας αυτής.