Η συνέντευξη Τύπου διεξήχθη σε αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, παρουσία σύσσωμου του διοικητικού συμβουλίου του ΟΠΑΠ, με επικεφαλείς τον Πρόεδρο Δ.Σ και CEO της εταιρείας Kamil Ziegler, αλλά και τον Chief Marketing Officer, Petr Matejovsky, oι οποίοι παρουσίασαν το όραμα του ΟΠΑΠ, αλλά και τις βασικές πτυχές της νέας στρατηγικής του, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το λανσάρισμα νέων προϊόντων.

Όσον αφορά στην ΕΚΕ, ο Kamil Ziegler, τόνισε ότι ο ΟΠΑΠ εγκαταλείπει τη στρατηγική των πολλών και κατακερματισμένων project, χαμηλής επένδυσης έκαστο, και θα εστιάσει στη στήριξη λιγότερων, αλλά περισσότερο ουσιαστικών και χρήσιμων για την κοινωνία, τα οποία βέβαια θα είναι και υψηλότερης επένδυσης. Όσον αφορά στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η νέα στρατηγική θα εστιάσει σε 3 τομείς, Υγεία, Αθλητισμό και Εργασία.

Από την άλλη, όπως είπε ο ίδιος, όλες οι αθλητικές συνεργασίες θα αναθεωρηθούν με κριτήριο την αποτελεσματικότητά τους και το κατά πόσο τα χρήματα κατευθύνονται για την προαγωγή του ελληνικού αθλητισμού. Το έργο της αξιολόγησης όλων των συμφωνιών, θα αναλάβει ομάδα ειδικών εντός του ΟΠΑΠ.

Συνολικά, η στρατηγική της νέας διοίκησης του ΟΠΑΠ θα στηριχθεί σε 4 άξονες:
1. Ανάπτυξη Δικτύου,
2. Είσοδος σε νέες αγορές,
3. Προσέγγιση νέων κοινών με έμφαση στους νέους,
4. Βελτίωση εμπειρίας πελατών στα υπάρχοντα παιχνίδια.
Από την πλευρά του, ο Petr Matejovsky επισήμανε ότι ο ΟΠΑΠ θα μελετά πλέον στρατηγικά το media spending, αφού όπως είπε «η παρουσία μας στα μέσα δεν είναι αυτοσκοπός. Θα είμαστε εκεί όταν έχουμε να πούμε πράγματα και εάν αυτό εξυπηρετεί τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Επίσης, η επιλογή των μέσων θα γίνεται αυστηρά με marketing oriented κριτήρια».

Το όραμα και οι αξίες
Ξεκινώντας τη συνέντευξη Τύπου, ο Kamil Ziegler παρουσίασε τις αρχές και τις αξίες που προσδιορίζουν τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας, στις οποίες ξεχωρίζουν η καινοτομία, η ανάπτυξη, η αποτελεσματικότητα, η διαφάνεια και η προσφορά στην κοινωνία. Όπως είπε, η ανάπτυξη θα έρθει μέσα από την ευελιξία και την καινοτομία, σε σχέση με την επιχειρηματική πρακτική, αλλά και τη δημιουργία προϊόντων με έμφαση στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.

Όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τον Kamil Ziegler, αυτή αφορά στην εσωτερική λειτουργία, με στόχο τη δημιουργία του καλύτερου εργασιακού περιβάλλοντος για τους καλύτερους επαγγελματίες, ενώ σε ότι αφορά στην εξωτερική δραστηριότητα, μίλησε για την πιο αποτελεσματική διαχείριση των αθλητικών χορηγιών, οι οποίες θα κατευθύνονται στο χτίσιμο υποδομών για την ανάπτυξη του ελληνικού αθλητισμού, προς όφελος της κοινωνίας. «Μόνο εάν είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι αυτό θα συμβαίνει, θα προχωράμε στις προτεινόμενες αθλητικές χορηγίες» τόνισε χαρακτηριστικά.

Τα νέα προϊόντα
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΠ παρουσίασε και τις νέες επιχειρηματικές προτεραιότητες της εταιρείας, που περιλαμβάνουν το λανσάρισμα του In-Store Live Betting, το οποίο θα ενισχύσει το δίκτυο των πρακτορείων, το νέο Στιγμιαίο Λαχείο, το λανσάρισμα του οποίου θα ξεκινήσει στις αρχές Μαϊου, το δίκτυο των VTLs (φρουτάκια), που θα προσεγγίσει νέα κοινά, καθώς και το online betting, το οποίο αναμένεται να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών.
Όπως επισήμανε ο ίδιος, αυτές οι αναπτυξιακές ενέργειες θα υλοποιηθούν με την δέσμευση του ΟΠΑΠ για άριστες πρακτικές υπεύθυνου παιχνιδιού που θα συμβάλλουν στις επιτυχημένες επιδόσεις της εταιρείας, επιτρέποντάς της να επιστρέφει ακόμα περισσότερα στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Υγεία, αθλητισμός, εργασία
Αναφερόμενος στις ενέργειες ΕΚΕ στον τομέα της υγείας, ο Chief Marketing Officer της εταιρείας ανακοίνωσε ότι ο ΟΠΑΠ σχεδιάζει να αναλάβει την ανακαίνιση των δύο κυριότερων Παιδιατρικών Νοσοκομείων της χώρας, το «Παίδων Αγία Σοφία» και το «Αγλαϊα Κυριακού». Όσον αφορά στον αθλητισμό, ο ΟΠΑΠ θα υποστηρίξει 250 ακαδημίες ποδοσφαίρου, με αθλητικό εξοπλισμό, τεχνική κατάρτιση προπονητών και προσωπικού, καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και γονείς.

Τέλος, υπό τον πυλώνα της εργασίας, ο ΟΠΑΠ σκοπεύει να βοηθήσει τους νέους ανθρώπους να αποκτήσουν δεξιότητες, τεχνογνωσία ή εμπειρία για να καταπολεμήσουν την ανεργία και να χτίσουν το μέλλον τους. Ερωτώμενος για το ύψος όλης αυτής της επένδυσης, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΠ, Kamil Ziegler, αρνήθηκε να το αποκαλύψει, λέγοντας ωστόσο ότι είναι σημαντικό και έχει ήδη επικυρωθεί από τους μετόχους. Μάλιστα είπε ότι η πρώτη φάση του προγράμματος ΕΚΕ που ανακοινώθηκε, θα διαρκέσει περί τα 2 με 3 χρόνια. «Το πιο σημαντικό είναι να δούμε πώς θα χρησιμοποιηθούν τα χρήματα, να αξιολογήσουμε τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και στη συνέχεια να δούμε το ποσό» είπε χαρακτηριστικά.

ΟΠΑΠ: Ο μεγαλύτερος φορολογούμενος στην Ελλάδα
Όπως είπε εξάλλου ο Kamil Ziegler, ο ΟΠΑΠ είναι από τους μεγαλύτερους κοινωνικούς εταίρους στη χώρα, αλλά και ο μεγαλύτερος φορολογούμενος στην Ελλάδα, ο οποίος το 2013 έδωσε στο κράτος φόρους ύψους 345 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2014 το ποσό αυτό αναμένεται να αυξηθεί. «Η Emma Holding που το 2013 εξαγόρασε το 33% του ΟΠΑΠ και σήμερα ασκεί το management του οργανισμού, επένδυσε ακριβώς επειδή πιστεύει στη δυναμική του, αλλά και στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Αποτελεί μακροπρόθεσμο επενδυτή και δεν ήρθε για να φύγει» τόνισε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ερωτώμενος για τις άλλες εταιρείες online στοιχήματος, επισήμανε ότι σημαντικό είναι να εφαρμοστούν οι νόμοι για όλους. «Δεν έχουμε διαμάχη με τις εταιρείες αυτές. Εμείς εστιάζουμε στο δικό μας έργο. Δεν είναι στόχος μας να επιμείνουμε στα μονοπώλια, αλλά θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί» κατέληξε. Όσον αφορά στην επικοινωνιακή στρατηγική του, ο ΟΠΑΠ ανανέωσε τη συνεργασία του με την Tempo OMD και τη The Newtons Laboratory για τους επόμενους μήνες, κάτι που σημαίνει ότι οποιαδήποτε εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα δεν θα υπάρξει πριν το τέλος του χρόνου.