Αποτελούν Creative Partners της AMV BBDO στο Λονδίνο. Μαζί, έχουν κερδίσει πληθώρα Grand Prix βραβείων και σχεδόν κάθε άλλο βραβείο. Επίσης, δουλειά τους φιλοξενείται στη μόνιμη συλλογή τόσο του London Design Museum όσο και του The British Museum.

    MW: Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος φόβος σας στο ξεκίνημα της καριέρας σας;

Nadja Lossgott: Ο μεγαλύτερος φόβος μας όταν ξεκινήσαμε ήταν η «λευκή σελίδα». Ο μεγαλύτερος φόβος μας εξακολουθεί να είναι η «λευκή σελίδα». Αλλά μάθαμε εμπειρικά και συμμετέχοντας σε πολλά, πολλά briefs ότι η έμπνευση μπορεί και θα έρθει σε σένα εάν απλά αφιερώσεις αρκετό χρόνο προσπαθώντας να τη βρεις.

    Περιγράψτε μια στιγμή-σταθμό της καριέρας σας.

Nicholas Hulley: Το Guinness Sapeurs υπήρξε πολύ σημαντικό για εμάς. Μας βοήθησε να πιστέψουμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε στη βρετανική διαφημιστική βιομηχανία. Και πιθανότατα, ώθησε και άλλους να πιστέψουν σε εμάς. Επιπλέον, απαίτησε ένα τόσο περίπλοκο και δύσκολο γύρισμα, από το οποίο διδαχθήκαμε πάρα πολλά.

Nadja Lossgott: Κυρίως ότι δεν μπορείς να φτιάξεις μια σπουδαία δουλειά αν δεν σε περιβάλλει μια ομάδα έξυπνων ανθρώπων. Και σίγουρα δεν μπορείς να φτιάξεις μια σπουδαία δουλειά χωρίς σπουδαίους πελάτες.

    Ποιο είναι το μάθημα που αποκομίσατε από το πιο αγαπημένο σας λάθος;

Nicholas Hulley: Κάτι που μάθαμε νωρίς είναι ότι δεν υπάρχουν οδηγίες που να συνοδεύουν μια δουλειά, που να εξηγούν γιατί δεν είναι τόσο καλή όσο θα μπορούσε να είναι. Εκεί έξω υπάρχει μόνο η ίδια η δουλειά και το δικό σου όνομα. Και όλοι ξεχνούν τις αποφάσεις και τους συμβιβασμούς που πραγματοποιήθηκαν στον δρόμο για εκεί.

Nadja Lossgott: Δεν πρέπει να γίνεσαι ηλίθιος για αυτό, αλλά πρέπει να παλέψεις για τη δουλειά σου. Στην πραγματικότητα, το καλό είναι ο εχθρός του καλύτερου. Όπως λέει και ο Fernando Machado, CMO της Burger King, «το μεγαλύτερο ρίσκο είναι το να μην παίρνεις καθόλου ρίσκα».

    Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Nadja Lossgott: Ως επί το πλείστον, μας αρέσει να αντλούμε έμπνευση από οτιδήποτε εκτός του διαφημιστικού χώρου.

Nicholas Hulley: Όμως υπάρχει και ένα μεγάλο αλλά. Μας αρέσει και να είμαστε ad nerds και να εμβαθύνουμε στις καλύτερες δουλειές από όλο τον κόσμο. Συνηθίζαμε να μαζευόμαστε στην αίθουσα συνεδριάσεων του agency και να βλέπουμε το «Shots» reel. Βλέπαμε εξαιρετικές διαφημίσεις από κάθε γωνιά του πλανήτη. Playstation Double Life, Levis Odyssey, Bud Light Real Men of Genius, Gatorade Replay. Προσπαθούσαμε να τις απορροφήσουμε όλες. Και ακόμα προσπαθούμε.

Μερικές φορές, μας καλούν να συμμετέχουμε στην κριτική επιτροπή διεθνών διοργανώσεων βραβείων και το βρίσκουμε εξαιρετικό, καθώς εισέρχεται πληθώρα αξιόλογων δουλειών στο μυαλό σου, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Και μαθαίνεις μέσω της όσμωσης. Μπορείς να δεις ότι όταν μια δουλειά κυλά χωρίς εμπόδια μέχρι τέλους, ξεχωρίζει από τις άλλες καμπάνιες. Βλέπεις ποιος είναι ο ανταγωνισμός, τόσο ο δικός σου όσο και των πελατών σου. Πρέπει να γνωρίζεις πώς μοιάζει το «εξαιρετικό» εάν ποτέ ελπίζεις να το πετύχεις.

Nadja Lossgott: Και μετά μας αρέσει να συζητάμε με τις ευρύτερες ομάδες μας στο agency, τις account teams, τους planners, άλλους creatives. Είναι συναρπαστικό το πώς ένα μικρό στοιχείο, μια μικρή αλλαγή σε μια φράση μπορεί να βοηθήσει να «ξεκλειδώσουμε» κάτι όταν έχουμε κολλήσει.

    Συμπληρώστε τη φράση: Αν θες να πας μπροστά στη διαφήμιση σήμερα, σε ικετεύω, ποτέ να μην…

Nicholas Hulley: Το βάζεις κάτω. Η επιμονή και το πάθος πάντα κερδίζουν στο τέλος.

Nadja Lossgott: Χωρίς να θέλω να ακουστώ σαν παρωδία Monty Python, οι πρώτες μέρες μας ήταν δύσκολες. Θυμάμαι ότι κάποιες φορές έπρεπε να παριστάνω την άρρωστη μια μέρα πριν την ημέρα πληρωμής, καθώς δεν υπήρχαν καθόλου χρήματα για βενζίνη ή για μέσα μεταφοράς. Και ακόμα και τώρα όταν δουλεύουμε μέχρι πολύ αργά, θα σηκώσουμε το κεφάλι και θα δούμε ότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που δουλεύουν μέχρι αργά. Και συνήθως είναι οι ίδιοι κάθε φορά. Είναι αυτοί που κάνουν την καλύτερη δουλειά και βρίσκουν τον καλύτερο τρόπο να υλοποιούν τις ιδέες τους.

    Εάν ήσασταν millennial και επιθυμούσατε να μπείτε στη διαφήμιση τώρα, θα…

Nadja Lossgott: Κυρίως, μείνετε όπως είστε. Οι παλιές ιδέες για τον κόσμο καταρρέουν. Συμπεράσματα ότι οι γυναίκες πρέπει να έχουν μόνες τους την ευθύνη για την ανατροφή των παιδιών. Ιδέες ότι οι εταιρείες πρέπει να υπάρχουν μόνο για το κέρδος. Πόσο πρέπει να διαρκεί η εργάσιμη εβδομάδα; Αυτά δεν είναι αναπόφευκτα πράγματα. Μας αρέσει ο διαφοροποιημένος, κοινωνικά υπεύθυνος, περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένος κόσμος που αντικαθιστά τον παλιό κόσμο. Οι millennials μπορούν και κάνουν τη διαφήμιση μια εξαιρετική βιομηχανία. Και κατά συνέπεια, με τη συμβολή τους, ελπίζουμε να κάνουν τον κόσμο γύρω μας ένα καλύτερο μέρος.

    «Επίσης, θα ήθελα να δηλώσω ότι…»

Nadja και Nicholas: Το να υπερασπίζεσαι μια μέτρια δουλειά απαιτεί τόση ενέργεια όση ενέργεια απαιτεί το να παράξεις εξαιρετική δουλειά.

QUESTIONS FOR THE WORLD’S MOST AWARDED CREATIVE DIRECTORS
To MarketingWeek παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The World’s Most Awarded Creative Directors». Μερικοί από τους πλέον βραβευμένους Creative Directors της διεθνούς διαφημιστικής σκηνής, απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, σκιαγραφώντας μοναδικά insights για τη δημιουργικότητα, για τις πηγές απ’ όπου αντλούν έμπνευση, για τη «ζωή» ενός Creative Director. Μέσα από τις απαντήσεις τους, δίνουν την ιδιαίτερη ματιά τους για τον χώρο της επικοινωνίας σήμερα.
(C) 2018 Best World Publicity