Όπως, λοιπόν, θα έχουν αντιληφθεί οι φίλοι της στήλης, ενώ υπήρξα ιδιαίτερα ένθερμος οπαδός του Steve Jobs, ουδέποτε εκφράστηκα φανατικά υπέρ της Apple ή των προϊόντων της. Ναι, χρησιμοποιώ iPhone και iPad, ναι, καμιά φορά θα παίξω με κάποιο Mac, αλλά μέχρι εκεί. Απ’ την άλλη, δεν έχω να χωρίσω και τίποτα μαζί τους. Αν εξαιρέσουμε το γεγονός πως ο τρόπος που τα προωθεί καλλιεργεί μεταξύ των χρηστών της μια «ιδεολογία» που μου φαίνεται κάποιες φορές επιβλαβής.

Διαβάζοντας ορισμένα δημοσιεύματα, ωστόσο, πραγματικά δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω χαιρέκακα ή να χτυπήσω με συμπάθεια στον ώμο τα στελέχη της. Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το προχθεσινό άρθρο των Financial Times, στο οποίο αναφέρεται ότι η εταιρεία βρίσκεται υπό έλεγχο από τη βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (Advertising Standards Authority), επειδή έχει δεχτεί καταγγελίες περί παραπλανητικής διαφήμισης εκ μέρους της. Η δε συγκεκριμένη παραπλανητική διαφήμιση σχετίζεται με τις δυνατότητες 4G του καινούργιου iPad, δυνατότητες οι οποίες δεν μπορούν να αξιοποιηθούν στην Ευρώπη, ελλείψει υποδομής 4G.

Επαναλαμβάνω: Δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος της Apple και δεν έχω τίποτα να χωρίσω μαζί της. Όμως ειλικρινά αδυνατώ να αντιληφθώ τι ακριβώς μπορεί να σκέφτεται ένας καταναλωτής, όταν θεωρεί ότι τον εξαπάτησε μια εταιρεία που ανακοινώνει ότι προσφέρει κάτι που δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα του. Μπορεί η αναλογία να ακουστεί τραβηγμένη, αλλά το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος που, παρότι ζει, π.χ., στην ορεινή Αρκαδία, αγόρασε φουσκωτό με εξωλέμβιο κινητήρα και στη συνέχεια κάνει μήνυση για παραπλανητική διαφήμιση στη Mercury, επειδή υπόσχεται ότι ο εν λόγω κινητήρας πιάνει μέχρι 40 μίλια και αυτός δεν μπορεί να τα πιάσει γιατί δεν έχει θάλασσα.

Όλοι γνωρίζουμε ότι με το πέρασμα των χρόνων οι καταναλωτές (κυρίως οι Αμερικανοί, αλλά σιγά-σιγά και οι Ευρωπαίοι) γίνονται όλο και πιο υπερβολικοί -κάποιοι, μεταξύ των οποίων και ο γράφων, θα έλεγαν «παράλογοι»- ως προς τις απαιτήσεις τους από τις εταιρείες που παράγουν τα αγαθά και προσφέρουν τις υπηρεσίες που καταναλώνουν. Είναι ωστόσο θλιβερό να βλέπει κανείς ότι η, θεμιτή κατά βάση, απαίτηση του καταναλωτή για κάτι καλύτερο εκφυλίζεται σε πλήρη απαξίωση της κοινής λογικής. Αδέρφια, να το μαζέψουμε λίγο το πράγμα; Γιατί άμα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, ειδικά στα δικά μας τα μέρη, θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι.