Κοινή έρευνα για ενδεχόμενες μονοπωλιακές πρακτικές των Google και Meta ξεκινούν οι αρχές ανταγωνισμού Ευρώπης και Βρετανίας. Στόχος τους να εξετάσουν το ενδεχόμενο η συνεργασία μεταξύ των δύο κολοσσών του διαδικτύου, γνωστή και ως «Jedi Blue», να παρενέβη στον τρόπο με τον οποίο οι ανταγωνιστές τους παρέχουν υπηρεσίες ψηφιακής διαφήμισης σε εκδότες.
Σύμφωνα με τις αρχές, η υπηρεσία του Facebook για την τοποθέτηση display ads σε ιστοσελίδες τρίτων φέρεται να είχε προνομιακή πρόσβαση στην υπηρεσία της Google Open Bidding, με τους ελεγκτές να εξετάζουν το κατά πόσον υπάρχει κατάχρηση της θέσης των 2 κυρίαρχων παικτών σε βάρος του ανταγωνισμού. Οι εταιρείες βρίσκονται υπό διερεύνηση στις πιο επικερδείς αγορές τους, ΗΠΑ και Ευρώπη και σε περίπτωση που αποδειχθούν ένοχες το πρόστιμο που θα τους επιβληθεί μπορεί να φτάνει και το 10% του παγκόσμιου τζίρου τους.
Συνοψίζοντας τις κατηγορίες, η Margrethe Vestager, Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, δήλωσε: «Με την επονομαζόμενη συμφωνία Jedi Blue μεταξύ Google and Meta, μια τεχνολογία ανταγωνιστική του Open Bidding της Google μπορεί να τέθηκε στο στόχαστρο με στόχο την αποδυνάμωσή της και τον αποκλεισμό της από την αγορά των display ads σε sites και apps».
(Πηγή: WARC)