Από πολύ νωρίς, πολλοί εκδότες είδαν στο Mobile περιβάλλον μία δύναμη που θα μπορούσε να δώσει πνοή σε Μέσα που αντιμετώπιζαν πρόβλημα επιβίωσης, να δημιουργήσει μία νέα κατηγορία Μέσων και να αποτελέσει πηγή διαφημιστικών εσόδων. Αντίστοιχα, οι marketers βρήκαν έναν digital τόπο όπου θα μπορούσαν να προσεγγίσουν το κοινό και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους με «όπλα» τους τη στόχευση και τις εξελιγμένες δημιουργικές λύσεις.

Φυσικά, μαζί με τις ευκαιρίες ήρθαν νέες προκλήσεις για τις δύο πλευρές: Η μειωμένη – λόγω πολυδιάσπασης – προσοχή του κοινού, το θέμα της διαφάνειας και του viewability, η δυσκολία μέτρησης του ROI λόγω της μετακίνησης των χρηστών από συσκευή σε συσκευή, ο όγκος των διαφημίσεων ανά σελίδα, η προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις, η επιλογή ανάμεσα σε mobile site, responsive ή app (και οι πιθανοί συνδυασμοί τους). Ωστόσο, η επανάσταση που έχει φέρει το Mobile στην επικοινωνία και το Marketing είναι φανερή τόσο από τη σταθερή, συνεχή αύξηση της αντίστοιχης διαφημιστικής δαπάνης, όσο και από τη γνωστή επωδό «η χρονιά του Mobile» που συνοδεύει κάθε έτος από το 2010 και έπειτα.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2015, έξι στους δέκα Ευρωπαίους χρησιμοποιούν smartphone και αφιερώνουν καθημερινά σε αυτό από 30 λεπτά (ηλικίες 55-64) έως 168 λεπτά (ηλικίες 16-24). Έτσι είναι απολύτως λογική η ραγδαία αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στον συγκεκριμένο τομέα. Για τον ΙΑΒ Europe, το mobile είναι – μαζί με το video και το Programmatic – μία από τις κινητήριες δυνάμεις του Display Advertising. Σύμφωνα με το AdEx Benchmark που δημοσιοποίησε πρόσφατα ο ΙΑΒ Europe, για το πρώτο εξάμηνο του 2015 τα διαφημιστικά κονδύλια που δόθηκαν σε Mobile ενέργειες ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 24% της συνολικής δαπάνης στο display advertising.
 
H ελληνική πραγματικότητα: Μόλις στο 19% η digital διαφημιστική δαπάνη
Στην Ελλάδα, η ανατολή της Mobile εποχής συνέπεσε χρονικά με την κρίση, γεγονός το οποίο δεν εμπόδισε τη διείσδυση αλλά σίγουρα την επηρέασε. Στη χώρα μας, όπως καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα της Magna Global, η τηλεόραση εξακολουθεί να διατηρεί τα σκήπτρα στη διαφημιστική δαπάνη με 56%, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό παγκοσμίως έχει πέσει στο 38,5% και το ευρωπαϊκό είναι 31%.

Το Digital στην Ελλάδα αντιστοιχεί μόλις στο 19% της συνολικής δαπάνης, υπολειπόμενο αισθητά του παγκόσμιου μέσου όρου (35,5%). Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από την εφαρμογή του Project Agora, το 30% των χρηστών που επισκέπτονται ιστοσελίδες που συνεργάζονται με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, χρησιμοποιεί κινητό ή tablet. Από την ίδια πλατφόρμα προκύπτει και μία ενδιαφέρουσα διαπίστωση για το συνολικό viewability των διαφημίσεων, το οποίο αν και σε web-mobile είναι κατά 20% χαμηλότερο από το desktop, το συνολικό engagement είναι κατά 20% μεγαλύτερο.

Παρόλο που το Digital έχει ακόμη σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα, οι publishers και τα brands που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας έχουν ήδη διαπιστώσει την ανάγκη για αξιοποίηση των δυνατοτήτων που τους προσφέρει το Mobile και κινούνται σταθερά προς αυτή την κατεύθυνση. Τα μεγαλύτερα – βάσει επισκεψιμότητας – ενημερωτικά sites της χώρας έχουν προσαρμοστεί πλήρως στην Mobile πραγματικότητα, διαθέτοντας είτε responsive είτε mobile site, ενώ αρκετοί εκδότες έχουν ήδη προχωρήσει στην ανάπτυξη app, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του χρήστη.

Αντίστοιχα, τα brands έχουν εντάξει το Mobile στη στρατηγική τους υλοποιώντας ενέργειες σε owned και paid Media. Η Σέβη Πόντη, Marketing Director της Media Markt σκιαγράφησε το τοπίο του Digital και του Mobile στην ελληνική αγορά: «Ο ευρύτερος τομέας της Digital επικοινωνίας έχει γνωρίσει άνθηση τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και όσο η κατανόηση των δυνατοτήτων και των key metrics από διαφημιζόμενους και agencies μεγαλώνει, τόσο τα brands θα διοχετεύουν όλο και περισσότερη ενέργεια και κονδύλια σε αυτό τον τομέα.

Συγκεκριμένα ο τομέας του Μobile Μarketing δίνει στα brands μεγαλύτερες δυνατότητες παροχής personalized υπηρεσιών χάρη στις μεθόδους στόχευσης, αλλά και στο remarketing και στην one-to-one επικοινωνία. Όμως θεωρώ ότι στην Ελλάδα βρισκόμαστε ακόμη αρκετά πίσω, καταρχήν σε επίπεδο κατανόησης -άρα και αξιοποίησης του μέσου- τόσο από διαφημιζόμενους, όσο δυστυχώς και από τα agencies που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σημαντικά, συμβουλευτικά και στρατηγικά τις μάρκες. Όσο η κατανόηση θα αυξάνεται και καθώς οι τεχνικές δυνατότητες θα εξελίσσονται, τόσο ο τομέας αυτός θα κερδίζει έδαφος κατά τη γνώμη μου, ειδικότερα σε εταιρείες όπως η Media Markt που χρησιμοποιεί την ευρύτερη Digital επικοινωνία ως μέσο άμεσης πώλησης».

Η Mobile παρουσία των Brands
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Mobile τεχνολογία έχει «προτρέψει» πολλά brands να απομακρυνθούν από τη λογική του οne-way διαφημιστικού μηνύματος και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους προσφέρει ώστε να υλοποιήσουν ενέργειες και να αναπτύξουν applications που έχουν ως κύριο στόχο την ενίσχυση της εμπειρίας του πελάτη/χρήστη και την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αξιοποίησης της Mobile τεχνολογίας αποτελεί η εφαρμογή Ethnodigos την οποία παρουσίασε πρόσφατα η Εθνική Ασφαλιστική.

Μέσω της εφαρμογής, η Εθνική Ασφαλιστική στοχεύει στο να προσφέρει πρωτοπόρες και καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες της που κινούνται μέσα στην πόλη αλλά κι έξω από αυτή. Όπως τονίζει ο Γιάννης Σηφάκης, Διευθυντής Διευθυντής Marketing Bancassurance & Λοιπών Συνεργασιών της Εθνικής Ασφαλιστικής, «ο στόχος, ειδικά για τους πελάτες που έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους στην Εθνική Ασφαλιστική αλλά και για τους πελάτες που έχουν ασφαλιστικά προϊόντα Ζωής και Υγείας, είναι να μπορούν άμεσα και γρήγορα να εξυπηρετούνται σε θέματα που αφορούν στην ασφάλιση του οχήματός τους, την μετακίνησή τους μέσα στην πόλη, τα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας και ζωής. Μέσα από τις εφαρμογές mobile φιλοδοξούμε να επικοινωνούμε με τους πελάτες μας προσφέροντας χρήσιμες υπηρεσίες που ενδυναμώνουν την σχέση μας μαζί τους».

Στο χώρο του retail, η Mobile τεχνολογία δίνει ακόμη περισσότερες δυνατότητες. Οι επιχειρηματίες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία του χρήστη, διευκολύνοντάς τον όχι μόνο να κάνει τις αγορές του μέσω της φορητής συσκευής του, αλλά και να απολαμβάνει προνόμια και να ενημερώνεται για προσφορές. Το Factory Outlet είναι μία από τις εταιρείες που έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα, έχοντας υιοθετήσει μία mobile-first πολιτική.

Η Ελεάνα Παγουλάτου, Fashion Marketing Director, FF Group θεωρεί πλέον το Mobile αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικτυακής παρουσίας της εταιρείας. «To Factory Outlet διαθέτει ήδη επιτυχημένη online παρουσία με το factoryoutlet.gr εδώ και ένα χρόνο, και φυσικά ένα τόσο δυναμικό ηλεκτρονικό κατάστημα δεν θα μπορούσε να μην δραστηριοποιείται στο Mobile Marketing.

Με το λανσάρισμα της responsive version του online καταστήματός μας έχουμε καταφέρει να καλύψουμε τις ανάγκες των tablet και mobile ready πελατών μας. Το λανσάρισμα έγινε το Σεπτέμβριο του 2015 και όλες μας οι οnline ενέργειες χαρακτηρίζονται από mobile-first approach (landing pages, online activations, online advertising, 3rd party collaborations). Στο Factory Outlet κάθε ενέργεια που σχεδιάζουμε εμπίπτει σε μια ευρύτερη στρατηγική που αποσκοπεί σε μια καθολική, 360ο προσέγγιση του πελάτη του Factory Outlet – σε offline, online και φυσικά σε mobile περιβάλλον».

Παρόμοια στρατηγική, με επίκεντρο τον χρήστη, έχει υιοθετήσει και η Volvo Cars Hellas. Όπως μας πληροφορεί ο Marketing Manager, Αλέξανδρος Κωστήρογλου, «η εταιρεία δραστηριοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στο Mobile Marketing, τόσο μέσω του mobile site, το οποίο δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να πάρει όλη την πληροφορία για τα μοντέλα μας και είναι βελτιστοποιημένο για πρόσβαση από smartphone, όσο και με την εκτενέστατη εμπλοκή μας στα Social Media».


Τα Mobile Μέσα που κερδίζουν την προτίμηση των διαφημιζόμενων
Σχετικά με τα Μέσα τα οποία επιλέγουν τα brands για να διαφημιστούν, στη Mobile εποχή, η έμφαση δίνεται σαφώς σε εκείνα που έχουν δείξει τα καλύτερα στοιχεία προσαρμογής στη mobile τεχνολογία και εξασφαλίζουν στους διαφημιζόμενους τα επιθυμητά, μετρήσιμα αποτελέσματα. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Τσομπανίδης, Marketing Director της Chillbox, «το διαφημιστικό budget πρέπει να διατίθεται με το μέγιστο ROI σε κάθε ενέργεια και με σαφή προσανατολισμό στους στόχους κάθε Brand. Websites που βρίσκονται σε εγρήγορση και ακολουθούν τα trends προσαρμόστηκαν ώστε να προσφέρουν αξιόλογες εκδόσεις τους τόσο σε Desktop όσο και σε mobile έκδοση. Με τέτοια ανάλογα websites έχουμε συνεργαστεί και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε ώστε να έχουμε πλήρη κάλυψη των κοινών μας σε κάθε διαθέσιμη πλατφόρμα επικοινωνίας».

Ο Γιώργος Ζαλοκώστας, Media Manager της EΛΑΪΣ-Unilever για την Ελλάδα και την Κύπρο δηλώνει ότι τα ενημερωτικά sites βρίσκονται ανάμεσα στις επιλογές της εταιρείας, κυρίως όταν πρόκειται για επικοινωνία CSR καμπανιών, ενώ για την προώθηση προϊόντων προτιμώνται περισσότερο εξειδικευμένες ιστοσελίδες. «Τα αμιγώς ειδησεογραφικά sites τα χρησιμοποιούμε σπάνια. Στις καμπάνιες μας προτιμούμε sites lifestyle, αθλητικά, γυναικεία ή συνταγών, που οι επισκέπτες βρίσκονται σε πιο χαλαρή διάθεση και η θεματολογία τους σχετίζεται με τη χρήση των προϊόντων μας», τόνισε ο Γ. Ζαλοκώστας.

Ο δρόμος για την καρδιά του καταναλωτή περνά από το Mobile
Βασικός στόχος των διαφημιζόμενων, οι οποίοι επενδύουν στο Mobile Marketing είναι η παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών. Αυτή η στρατηγική δεν αποσκοπεί μόνο στην αύξηση των πωλήσεων, αλλά και στην ενίσχυση του loyalty. Όπως εξηγεί ο A. Κωστήρογλου, «με το 87% των χρηστών Facebook να είναι στο κινητό, με μέσο χρόνο απασχόλησης 21 λεπτά καθημερινά, σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε μια μεγάλη βάση από fans, στους οποίους να προβάλουμε τις αξίες και τις τεχνολογικές καινοτομίες της μάρκας, που είναι πολλές και σε διάφορους τομείς (ασφάλεια, επιδόσεις, περιβάλλον κ.λπ.), μέσα από έναν “διάλογo” που, τελικά, αυξάνει την αξία της μάρκας και, κατ’ επέκταση, τις πωλήσεις.

Έτσι, σε συνεργασία με τη Mindshare, που χειρίζεται τα Social Media, σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε μια σειρά από ενέργειες όπως multi-media posts που ενδιαφέρουν την κοινότητα του Facebook, δυνατές, mobile-friendly καμπάνιες, αλλά και διαφημίσεις σε Instagram, YouTube και Facebook, που έχουν ως κοινό τους χαρακτηριστικό να δώσουν αξία στα εκατομμύρια των χρηστών Facebook. Η παραπομπή συχνά, μέσω των Social Media στο responsive & mobile friendly site μας ολοκληρώνει «επιτυχημένα» κάθε φορά, την θετική εμπειρία των fans της Volvo».

Τα Mobile Μέσα αποδεικνύονται ιδιαίτερα ελκυστικά, χάρη στην αμεσότητα και τη δυνατότητα για διαδραστικότητα. Ο Γ. Τσομπανίδης σημειώνει: «Με δεδομένο ότι τα προϊόντα μας προσφέρουν απόλαυση και ευχαρίστηση, μπορούν πολύ στοχευμένα να προβληθούν μέσα από mobile πλατφόρμες, ώστε να επιτύχουμε διαδραστικότητα με το προωθητικό περιεχόμενο αλλά και πιο σωστή παρουσίαση των προϊόντων μας. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι οι διαγωνισμοί που υλοποιούμε τα τελευταία 2 χρόνια, όπου οι διαγωνιζόμενοι ενημερώνονται αλλά και δηλώνουν συμμετοχή μέσα από τα smartphone τους και τα tablet τους, πολύ πιο άμεσα και γρήγορα από την desktop εκδοχή. Ta 3/4 των συνολικών συμμετοχών κάθε διαγωνισμού μας (με περίπου 8.000 συμμετοχές) έχουν καταγραφεί από mobile λογισμικό».

Επιπλέον, το Mobile περιβάλλον δίνει την ευκαιρία στους διαφημιζόμενους να αξιοποιήσουν και να συνδυάσουν μία σειρά από εργαλεία και τεχνικές, ανάλογα με το στόχο της κάθε ενέργειας. Η Ε. Παγουλάτου επισημαίνει σχετικά: «Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας, αξιοποιούμε ήδη όλα τα εργαλεία digital marketing (affiliate marketing, adwords campaign, social media, digital PR) για να καλύψουμε ένα ευρύ κοινό. Ανάλογα με τους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε στο factoryoutlet.gr συνδυάζουμε τα εργαλεία μεταξύ τους, ώστε να φέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Παράλληλα, αξιοποιούμε και τα mobile only social media applications, όπως είναι το Instagram, με στόχο να αυξήσουμε το Brand awareness και να ενισχύσουμε το community των καταναλωτών μας, ενώ μέσα από στοχευμένες συνεργασίες με bloggers και social media influencers εξασφαλίζουμε την παρουσία μας στα συγκεκριμένα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης».

Τα διαθέσιμα Mobile Μέσα: Ικανοποίηση αλλά και προσδοκίες
Σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες επιλογές για Mobile Marketing στην ελληνική αγορά, οι διαφημιζόμενοι δηλώνουν ικανοποιημένοι, αλλά και γεμάτοι προσδοκίες για το μέλλον, ελπίζοντας σε ακόμη καλύτερες λύσεις. Όπως λέει ο Γ. Τσομπανίδης, «έχουμε θετικά δείγματα από τη μέχρι τώρα δραστηριοποίησή μας στο κομμάτι του Mobile Marketing. Σαφώς η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, αλλά μέχρι στιγμής και με βάση τα αποτελέσματα που έχουμε, είμαστε ικανοποιημένοι από τις δυνατότητες που μας δίνονται στην ελληνική αγορά».

Σχετικά με το ίδιο θέμα η E. Παγουλάτου τονίζει την ανάγκη για περαιτέρω αξιοποίηση των Mobile λύσεων αλλά και για άντληση παραδειγμάτων από άλλες αγορές: «Οι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά επιλογές για Mobile Marketing δεν αξιοποιούνται επαρκώς και δεν έχουν ακόμα αγκαλιαστεί από όλα τα brands, παρόλο που τα smartphones έχουν πλέον σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας. Από πλευράς μας, πάντα το βλέμμα μας είναι στραμμένο στο m-commerce και οι mobile ενέργειες πάντα εντάσσονται στα πλάνα μας. Ως κομμάτι του Ομίλου FFGroup, το Factory Outlet, βρίσκεται σε συνεχή έρευνα για νέους τρόπους online και mobile προβολής αντλώντας έμπνευση από άλλες χώρες στις οποίες ο Όμιλος διαθέτει παρουσία και όπου το Mobile Marketing έχει αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη διείσδυση».

Ιδιαίτερη ικανοποίηση από το επίπεδο των λύσεων που προσφέρουν οι έλληνες publishers στους διαφημιζόμενους εξέφρασε ο A. Κωστήρογλου: «Στην ελληνική αγορά υπάρχει πολύ μεγάλη γκάμα επιλογών mobile υπηρεσιών τόσο στον τομέα Social Media όσο και στον τομέα των ενημερωτικών sites. Παράλληλα αρκετοί publishers δίνουν στους χρήστες τη δυνατότητα να εκτίθενται στο περιεχόμενό τους μέσω Apps. Σε γενικές γραμμές, η δουλειά η οποία έχει γίνει από τους publishers κρίνεται ως πολύ αξιόλογη αφού έχουν αναπτύξει σωστά το mobile περιβάλλον των μέσων τους και δίνουν γρήγορη και άκοπη πρόσβαση στους χρήστες».

Ο Γ. Ζαλοκώστας από την πλευρά του επισημαίνει ότι «Οι δυνατότητες που παρέχονται ολοένα και αυξάνονται, τόσο όσον αφορά τα μεγέθη, τα formats όσο και τους τρόπους προβολής και αυτό είναι το ζητούμενο, ώστε η διαφήμιση να είναι ταυτόχρονα αποτελεσματική, να ταιριάζει στις ανάγκες επικοινωνίας του προϊόντος αλλά και ταυτόχρονα να μην ενοχλεί τον επισκέπτη». Ωστόσο, ο ίδιος παρατηρεί ότι η χώρα μας βρίσκεται αρκετά πίσω και συμπληρώνει ότι «τα owned media δεν είναι στο βαθμό που θα έπρεπε mobile optimized και αυτό κατά συνέπεια επηρεάζει και τα paid».

Είπαν….

«Τα αμιγώς ειδησεογραφικά sites τα χρησιμοποιούμε  σπάνια. Στις καμπάνιες μας προτιμούμε sites lifestyle, αθλητικά, γυναικεία ή συνταγών, που οι επισκέπτες βρίσκονται σε πιο χαλαρή διάθεση και η θεματολογία τους σχετίζεται με τη χρήση των προϊόντων μας»
Γιώργος Ζαλοκώστας, Media Manager της EΛΑΪΣ-Unilever για την Ελλάδα και την Κύπρο

«Μέχρι στιγμής και με βάση τα αποτελέσματα που έχουμε, είμαστε ικανοποιημένοι από τις δυνατότητες που μας δίνονται στην ελληνική αγορά».
Γιώργος Τσομπανίδης, Marketing Director, Chillbox

«Σε γενικές γραμμές, η δουλειά η οποία έχει γίνει από τους publishers κρίνεται ως πολύ αξιόλογη αφού έχουν αναπτύξει σωστά το mobile περιβάλλον των μέσων τους και δίνουν γρήγορη και άκοπη πρόσβαση στους χρήστες».
Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Marketing Manager, Volvo Cars Hellas

Από mass σε niche και αντιστρόφως…
Οι βετεράνοι του digital κλάδου σίγουρα θυμούνται πως εδώ και περίπου δέκα χρόνια, από την άφιξη των wap και imode, κάθε νέα χρονιά αναγγέλετο ως “the year of mobile”.  Κι όμως: χωρίς μία απότομη κοσμογονία, το πάλαι ποτέ niche Μέσο θα είναι το 2016 η σημαντικότερη επιλογή των διαφημιζομένων στα ψηφιακά Μέσα – τουλάχιστον στις προηγμένες αγορές.  Η δυναμική εδράζεται σε σειρά παραμέτρων: η κορυφαία κάλυψη κι ο χρόνος χρήσης, οι ευκαιρίες για αποτελεσματικότερη (και πιο σύνθετη) στόχευση καθώς και οι νέες δημιουργικές δυνατότητες, κυρίως σε native advertising και video.  Έτσι, δεν είναι τυχαίο που η μερίδα του λέοντος στη δαπάνη κατευθύνεται ολοένα και περισσότερο στις μεγαλύτερες πλατφόρμες social media, εν ολίγοις στους γνωστούς πρωταγωνιστές: Facebook, Youtube, Twitter, Snapchat και Instagram. Το μεγάλο ερωτηματικό εντοπίζεται στους παρόχους πρωτογενούς περιεχομένου, δηλαδή κατά κύριο λόγο στους εκδότες που –τόσο από πλευράς συγκριτικής επισκεψιμότητας όσο και σε επίπεδο δαπάνης- ακολουθούν αντίστροφη πορεία: από το (αναλογικό) mass στο (mobile) niche, παρά τις συχνά εξαιρετικές υπηρεσίες που προσφέρουν στους χρήστες τους. Το κεντρικό ζητούμενο είναι το μέγεθος και τα δεδομένα (scale and data), κάτι που λύνεται κυρίως μέσω συμπράξεων και συμμαχιών – ζήτημα ομολογουμένως δύσκολο σε έναν κλάδο που ιστορικά ξεχωρίζει για την ροπή του προς κατάτμηση.  Και που δεν διευκολύνεται όσο οι ανά τον κόσμο εκδότες βλέπουν το δένδρο κι όχι το δάσος – δηλαδή αναλώνονται σε διλήμματα όπως “responsive design vs mobile site” που αποκτούν αμιγώς φιλοσοφική υφή όταν εξαρτώνται από έτερο (μεγαλύτερο) ερωτηματικό: έαν, πότε και πώς θα γίνει πραγματικότητα το πλήρες cross channel integration στην επικοινωνία. Η συνέχεια επί της (πολύ μικρής) οθόνης.