Αναφέρεται στη μετάβαση από τον έντυπο στον ηλεκτρονικό λόγο, περιγράφοντας την ανάλογη εξέλιξη από την ισχύ του «μπλοκ» των εντύπων ΜΜΕ, προς την ισχύ του «μπλοκ» των ηλεκτρονικών και των νέων ΜΜΕ και τη συνακόλουθη μεταβολή από τον πολιτικό λόγο προς τον πωλητικό λόγο, που επηρεάζεται σαφώς από το Μάρκετινγκ και που είναι μια εκδοχή του λόγου για το εμπόρευμα (διαφημιστικού λόγου).
Εξετάζει επίσης έναν βασικό παράγοντα, προϋπόθεση όλων των παραπάνω, που είναι τα κάθε λογής ακροατήρια των ΜΜΕ (το αναγνωστικό κοινό, το ραδιοφωνικό ακροατήριο, το τηλεοπτικό ακροατήριο, το κοινό των νέων ΜΜΕ). Στη συνέχεια, εξετάζει τις ποιοτικές καθώς και τις ποσοτικές διαστάσεις της Διαφήμισης αλλά και τις φάσεις της: την προ-τηλεοπτική εποχή, την έλευση και επέκταση της τηλεόρασης αλλά και την απορύθμιση και τα μεθεόρτιά της. Τα τηλεοπτικά προγράμματα, οι δομές τους αλλά και η θέση της τηλεοπτικής συσκευής στα νοικοκυριά, η μέτρηση της τηλεθέασης, σε συνδυασμό με τη διαφήμιση στη σφαίρα της πολιτικής επικοινωνίας, είναι θέματα που εξετάζονται αναλυτικά, αλλά και που διατρέχουν το σύνολο του βιβλίου.
Ενσωματώνοντας ένα μεγάλο μέρος μιας ενδιαφέρουσας έρευνας με θέμα τον ίδιο τον τίτλο του βιβλίου, όπου οι απόψεις των ερωτώμενων καταγράφονται κατά λέξη, παρουσιάζεται ένα σύντομο ιστορικό της κατανάλωσης στην Ελλάδα κατά το διάστημα 1960-2000, σε συνδυασμό με μια αποτύπωση της κατανάλωσης με βάση τα επίσημα στοιχεία μαζί με μια περιγραφή της δημιουργίας της μάρκας (brand). Τέλος, περιγράφεται χρονικά η διαδρομή της σύγκλισης των ΜΜΕ, της Διαφήμισης και της κατανάλωσης σε ένα ενιαίο όλο, με βάση την εμπορευματοποίηση και την εξελικτική πορεία της τηλεόρασης, που αποτελεί έναν βασικό παράγοντα διαμόρφωσης αυτής της σύγκλισης.
Υπεύθυνος σειράς: Καθηγητής Γ.Χ. Ζώτος
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Μανώλης Χαιρετάκης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει σημειώσει σημαντική πορεία στον κλάδο της Διαφήμισης (1977-1995) ως Διευθυντής του Τμήματος Προγραμματισμού και Έρευνας διαφημιστικών Μέσων σε διάφορες πολυεθνικές εταιρείες, με κύριο αντικείμενο τον αναλυτικό και στρατηγικό προγραμματισμό των Μέσων. Επιπλέον, υπήρξε Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στην Ε.Ι.Η.Ε.Α. ενώ έχει δημοσιεύσει πληθώρα συγγραμμάτων όπως «Τηλεόραση και Διαφήμιση», «Η πολιτική Διαφήμιση», κ.ά.
Έκδοση: University Studio Press, 2010, Σελίδες: 860, Διαστάσεις: 17 x24, Τιμή: €55 [www.universitystudiopress.gr]