Και θα μπορούσε να θεωρηθεί και αστείο, εάν οι καταστάσεις που βιώνουμε δεν ήταν τόσο δύσκολες. Αυτό το 15νθήμερο που διήρκεσε η όλη διαδικασία, ζήσαμε πολλά.

Το πλέον σημαντικό είναι πως είδαμε δύο ανθρώπους να μην μπορούν να συνεννοηθούν. Άλλα να λένε τη μια και άλλα την άλλη. Και όταν τελικά, συμφωνούν, να αναζητούν τρόπους να περάσουν αυτήν τη συμφωνία ως υποχώρηση του… «αντιπάλου». Ακούγοντας κάποιος ξένος τον έναν από τους δύο πρωταγωνιστές του «δράματος», θα έλεγε ότι ο τελευταίος δεν συμφώνησε για τη δημιουργία κυβέρνησης ευρύτερης αποδοχής, έστω κι αν τελικά… είχε συμφωνήσει. Ή, ακούγοντας τον άλλο, θα νόμιζε ότι όλα στη χώρα βαίνουν καλώς.

Σε κάθε περίπτωση, κανείς από τους δύο δεν έλεγε αλήθειες, προσπαθώντας να κρύψει την αλήθεια πίσω μια «ξύλινη» πολιτική γλώσσα, που όλοι μας κατακρίνουμε. Όλοι μας, όμως; Μήπως και οι δικές μας συμπεριφορές, κάποιες φορές, «κρύβουν» την ουσία, την οποία προτιμούμε λόγω «πολιτικού» κόστους, να την αφήνουμε ολίγον… αδιευκρίνιστη; Πόσες φορές δεν έχουμε διαβάσει ανακοινώσεις εταιρειών και δελτία Τύπου τα οποία είναι τόσο «στρογγυλεμένα», που τελικά κρύβουν την ουσία, παρουσιάζοντας τη μισή αλήθεια και αφήνοντας σκόπιμα κενά στο τι θα καταλάβει όποιος τα διαβάσει;

Φαντάζομαι πολλές. Βλέπετε, κάποιοι θεωρούν κακό το να χάνουν έναν διαφημιστικό λογαριασμό ή το να εξαγοράζεται η εταιρεία τους από κάποια άλλη. Έτσι, όταν χάνουν έναν λογαριασμό λένε «ολοκληρώθηκε η συνεργασία», ενώ όταν η εταιρεία τους εξαγοράζεται από μια άλλη, το αναφέρουν ως… «στρατηγική συνεργασία».

Το αποτέλεσμα όμως είναι οι ανακοινώσεις αυτές να δημιουργούν περισσότερη… θολούρα, από αυτή που προσπαθούν να διαλύσουν. Μοιάζουμε λοιπόν με τους ανθρώπους που μας κυβερνούν. Έχουμε τις ίδιες αδυναμίες, τα ίδια μειονεκτήματα, τα ίδια ελαττώματα. Ας μην τους κατηγορούμε λοιπόν. Ίσως κι εμείς εάν βρισκόμασταν στη θέση τους να κάναμε ακριβώς τα ίδια πράγματα. Η ελληνική κοινωνία είμαστε όλοι.

Ιδιαίτερα πλούσιο είναι το παρόν τεύχος. Διαβάστε ένα ρεπορτάζ για τον ρόλο των προσφορών στον Τύπο και το πώς επηρέασαν αυτές, την εξέλιξή του. Επίσης, από τον χώρο των Μedia, ετοιμάσαμε ένα μικρό ρεπορτάζ για τα 11 χρόνια της δωρεάν εφημερίδας Metro και τον ρόλο της στην ανάπτυξη του free press στη χώρα μας.

Ένα ακόμα αφιέρωμα από τη σειρά «Τα Μεγάλα Λανσαρίσματα της δεκαετίας 2000-2010» φιλοξενεί το παρόν τεύχος, αυτήν τη φορά για την αγορά των ζυμαρικών. Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το επίκαιρο ρεπορτάζ για το ελληνικό γάλα και τον τρόπο που προωθείται από τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες.

Τέλος, μεταξύ άλλων, μην αγνοήσετε ένα αφιέρωμα στον χώρο του Digital Signage, το οποίο αποκτά ολοένα και περισσότερους «οπαδούς», από marketers έως και διαφημιστές.