Κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Τρεις από τις αποκαλούμενες FAANG εταιρείες (Facebook, Apple, Amazon, Netflix και Google) κατέγραψαν μείωση της διαφημιστικής τους δαπάνης το 2020, για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία. Εξαιρουμένης της Apple, η οποία δεν παρέχει τα συγκεκριμένα στοιχεία ξεχωριστά από τα συνολικά της οικονομικά αποτελέσματα, οι υπόλοιπες τέσσερις ανέφεραν συνολικά διαφημιστικά έξοδα ύψους 20 δισ. δολαρίων για το 2020, μειωμένα κατά 5,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Πρόκειται για την πρώτη φορά, εδώ και δέκα χρόνια, που το συνολικό ad spend των μεγάλων αυτών tech εταιρειών δεν καταγράφει αύξηση.

Με εξαίρεση το Facebook, οι Amazon, Netflix και Google σημείωσαν μείωση. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες που ξόδεψαν λιγότερα στην προβολή τους το 2020, δεν σημαίνει ότι διαφημίστηκαν και λιγότερο σε επίπεδο όγκου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα, το κόστος για διαφήμιση μειώθηκε σημαντικά σε όλα τα μεγαλύτερα κανάλια (τηλεόραση και online display), καθώς η σχετική ζήτηση από πλευράς διαφημιζομένων κατρακύλησε λόγω lockdowns. Το Facebook ήταν το μόνο από τις μεγάλες tech εταιρείες που αύξησε τη διαφημιστική του επένδυση τη χρονιά που πέρασε, κατά 44% φτάνοντας τα 2,26 δισ. δολάρια. Το Amazon μείωσε το adspend του για πρώτη φορά εδώ και 17 χρόνια, το Netflix το περιόρισε κατά 23% στα 1,45 δισ. δολάρια και η Alphabet κατά 21%, στα 5,4 δισ.

(Πηγή: Campaign)