Έρευνα τις Deloitte για τις καταναλωτικές τάσεις των Χριστουγέννων

Τα παραπάνω, συγκαταλέγονται στα ευρήματα έρευνας της Deloitte για τις αγοραστικές τάσεις των Ευρωπαίων κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2015. Πρόκειται για τη 18η κατά σειρά έρευνα που πραγματοποιεί η εταιρεία, η οποία φέτος καλύπτει 14 ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων για έκτη φορά και η Ελλάδα. Σύμφωνα με τα ευρήματα, το μεγαλύτερο μέρος από το budget των Ελλήνων θα δαπανηθεί σε φαγητό (168 ευρώ), δώρα (154 ευρώ) και κοινωνικές δραστηριότητες (80 ευρώ). Το 60% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα εντός της οικογένειας και το 36% σε δώρα προς άλλους. Μόνον ένα 3% αναμένεται να διατεθεί σε φιλανθρωπικές δωρεές.

Όσον αφορά στα είδη των δώρων, τις περισσότερες προτιμήσεις συγκεντρώνουν τα βιβλία (56%), ρούχα και παπούτσια (42%) και αρώματα και καλλυντικά (35%). Σε επίπεδο καναλιών αγοράς, το διαδίκτυο προκρίνεται για την αγορά ψηφιακών προϊόντων, ωστόσο τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων λόγω της θετικής εμπειρίας επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα.

Παρόλα αυτά, η ανάγκη για ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου επισημαίνεται ως η δεύτερη προτεραιότητα που θα πρέπει οι έμποροι λιανικής να προσέξουν για να βελτιώσουν την αγοραστική εμπειρία των Ελλήνων καταναλωτών. Όσον αφορά στην αγοραστική κίνηση, η πλειοψηφία των Ελλήνων (86%) θα κάνει τις αγορές της μέσα στο Δεκέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ελλάδα οι περισσότεροι καταναλωτές είναι απαισιόδοξοι για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας (82%), με τους αισιόδοξους να περιορίζονται στο 2%.