Καλά κρατεί στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Audience Project 

Σταθερή μείωση παρουσιάζει τo ad blocking στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας «Insights 2020: Attitudes towards Advertising and Use of Ad Blocking», που διενήργησε η εταιρεία Audience Project, σε Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Νορβηγία, Σουηδία, Μεγάλη Βρετανία και ΗΠΑ. Στη Μεγάλη Βρετανία, η χρήση ad blocking αντιστοιχεί σε 36% των ερωτηθέντων σε σχέση με 41% το 2018, ενώ στη Φινλανδία, όπου σημειώνεται η μεγαλύτερη μείωση, η χρήση έπεσε από 29% το 2018 σε 24% το 2020. Αντιθέτως, στις ΗΠΑ, 41% Αμερικανοί χρήστες αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν ad blocker, ποσοστό αυξημένο κατά 2% (από 39%) σε σχέση με το 2018.

Άνδρες και νέοι, οι βασικοί χρήστες του ad blocking 
Από πλευράς φύλου, και στις επτά χώρες που ερευνήθηκαν διαπιστώνεται ότι ad blocking χρησιμοποιούν κυρίως οι άνδρες χρήστες σε σχέση με τις γυναίκες, με ποσοστά που διαμορφώνονται στο 40% και 28%, αντίστοιχα. Η «ψαλίδα» ανοίγει περισσότερο στις ΗΠΑ με σχεδόν έναν στους δύο άνδρες (49%) να χρησιμοποιούν ad blockers, ποσοστό, το οποίο στις γυναίκες αντιστοιχεί στο 33%.

Εξάλλου, ad blockers εμφανίζονται να χρησιμοποιούν οι νεότεροι σε ηλικία χρήστες, με εκείνους των 15 έως 25 ετών να προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Σουηδία και τη Δανία, ενώ εκείνοι της ηλικιακής ομάδας 26-35 από τη Γερμανία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία. Σημειώνεται δε ότι η δημοφιλία του gaming στις νεαρές ηλικίες μπορεί να αποτελέσει «σύμμαχο» των marketers, καθώς δεν επιδέχεται ad blocking.

Τέλος, τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν ότι σε ad blocking προχωρούν οι χρήστες ηλεκτρονικού υπολογιστή, παρά εκείνοι των κινητών συσκευών. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο (30%) των χρηστών στο σύνολο των υπό έρευνα χωρών εφάρμοσαν ad blocker στον υπολογιστή τους, ποσοστό το οποίο στους χρήστες κινητού πέφτει στο 11%.

Το mobile advertising ισχυρό «χαρτί» για τους marketers 
Πρόκειται, όπως αναφέρεται, για μία απόδειξη ότι το mobile advertising μπορεί να παρακάμψει σε έναν βαθμό το εμπόδιο αυτό, με 61% των marketers στην περιοχή ΕΜΕΑ να παραδέχονται ότι έχουν ήδη ενσωματώσει την εν λόγω στρατηγική στις επιλογές τους και πάνω από το 40% των Βρετανών να επενδύουν τουλάχιστον το ¼ του budget τους στο mobile. Παρόλα αυτά, το ad blocking πλήττει οικονομικά τη διαφημιστική αγορά, καθώς, σύμφωνα με την έρευνα, μόνο 11 διαφημιστικές εταιρείες σημείωσαν απώλειες εσόδων ύψους 18,4 εκατ. λιρών από το ad blocking το 2018.

Ωστόσο, καθώς το ad blocking είναι αποτέλεσμα προσβλητικών και αδιάφορων διαφημίσεων, οι διαφημιστές θα πρέπει να εστιάσουν σε υψηλής ποιότητας media environments και στην αποφυγή υπερβολικού αριθμού διαφημίσεων. Παράλληλα, η ιεράρχηση των αντιπροσωπευτικών attention metrics έναντι της απλής θέασης, μπορεί, επίσης, να τους παρέχει αποτελεσματικότερο feedback για τον αντίκτυπο της δουλειάς τους.
(Πηγή: Warc)