Με άλλα λόγια, εάν κανείς εκλάβει τη δήλωση αυτή εντελώς τεχνοκρατικά, αυτό που θέλει να πει είναι …μην ακούτε τους καταναλωτές. Μπορεί για κάποιους να ακούγεται υπερβολική ή ακόμα και ανεδαφική άποψη, ωστόσο είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα. Ο άνθρωπος που δήλωσε τα παραπάνω είναι ο Δημήτρης Κατσαχνιάς, Partner and Strategic Director της Air Paris και keynote speaker του 1st Athens Beauty Conference, το οποίο πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Fashion Daily, του Marketing Week και της Fidel & Fortis-Σύμβουλοι Επιχειρήσεων.

Η δήλωση έγινε από τον ίδιο κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο και προκάλεσε αίσθηση, όπως άλλωστε και όλα όσα είπε. Η ενδιαφέρουσα άποψή του ωστόσο είχε και συνέχεια: «Μην ακούτε τους καταναλωτές- κάντε τους να μιλήσουν για να ικανοποιήσουν την καινούρια τους ματαιοδοξία, και δώστε τους επιστήμη και τεχνολογία».

Τι συμβαίνει λοιπόν; Ξαφνικά ο καταναλωτής έπαψε να αποτελεί αρχή και τέλος για το marketing; Ασφαλώς και όχι. Απλά, η εποχή που το marketing ακολουθούσε a priori τις ανάγκες του (ή αυτές που ο ίδιος θεωρούσε ανάγκες) έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Και κάπου εδώ αναδεικνύεται η πρόκληση του σύγχρονου marketer, ο οποίος θα πρέπει να πορευθεί λαμβάνοντας μεν υπόψη τις προσδοκίες του καταναλωτή, αλλά υπό το πρίσμα των σημερινών δεδομένων και πραγματικών αναγκών.

«Σε έναν κόσμο που βρίσκεται αντιμέτωπος με μία μεγάλη κρίση συνείδησης, ο καταναλωτής έχει πολύ λίγα πράγματα να πει» συνεχίζει ο ίδιος. Στο αναλυτικό ρεπορτάζ για το 1st Athens Beauty Conference μπορείτε να διαβάσετε πολλές ακόμα απόψεις επί του θέματος, εστιαζόμενες βέβαια στο χώρο του fashion και του beauty. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση, η αφορμή για περαιτέρω προβληματισμό για τον ρόλο του σημερινού καταναλωτή είναι υπαρκτή.