Αυθεντία σε θέματα στρατηγικής και διαδικασιών διαμόρφωσης πελατειακής εμπειρίας ο Michael Kanazawa, Managing Director της Bedrock Consultants και ένας εκ των δύο συγγραφέων του βιβλίου «Big Ideas to Big Results» θα είναι ο κεντρικός ομιλητής του επικείμενου CEO Summit που διοργανώνει ο Τομέας Ηγεσίας της ΕΕΔΕ στις 22 Νοεμβρίου με θέμα «Doing More On Less. Η δυναμική του “less” και το μέρισμα της εμπιστοσύνης», εστιάζοντας ο ίδιος στη διάσταση του «On Less».

Ο Michael Kanazawa μίλησε στο Marketing Week, δίνοντας μία πρόγευση της παρουσίασής του στο CEO Summit και εξηγώντας πώς η έμφαση στις εξαγωγές, η πελατοκεντρική προσέγγιση και η ανάληψη ηγετικού ρόλου από τα ελληνικά στελέχη, μπορούν να βοηθήσουν το ελληνικό επιχειρείν αλλά και την ελληνική οικονομία γενικότερα, να προετοιμαστεί για την έξοδο από την κρίση.

Marketing Week: Ποια είναι τα βασικά θέματα στα οποία θα εστιάσετε κατά την παρουσίασή σας στο CEO Summit, που πραγματοποιείται στις 22 Νοεμβρίου στην Αθήνα; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να μοιραστείτε με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, οι οποίες αντιμετωπίζουν πολύ δύσκολες συνθήκες αυτήν την περίοδο;

Michael Kanazawa: Θα μοιραστώ παραδείγματα άλλων περιοχών και πώς επανήλθαν στην ανάπτυξη, μέσω τοπικών μετασχηματισμών που βασίστηκαν στα ισχυρότερα κεφάλαια της περιοχής και στη δημιουργία περισσότερης σύνδεσης και εμπλοκής μεταξύ ολόκληρου του συστήματος των επιχειρήσεων, του κράτους, της εκπαίδευσης και άλλων μεμονωμένων σημαντικών ατόμων και οργανισμών.

Υπάρχει ένα μονοπάτι στη διαδικασία επανόδου στην οικονομική ανάπτυξη, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην ισχυροποίηση των επιχειρήσεων, και τα στελέχη των οργανισμών πρέπει να εμπλακούν σημαντικά, με το να ηγηθούν αυτού του ταξιδιού.

Marketing Week: Ποια είναι η γνώμη σας όσον αφορά στις εξελίξεις σχετικά με το ελληνικό χρέος και πώς νομίζετε ότι θα επηρεάσει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα;

Michael Kanazawa: Η μεγαλύτερη συνέπεια είναι ότι το αναπτυξιακό κεφάλαιο ενδέχεται να είναι ταυτόχρονα δαπανηρό όσο και δύσκολο να αποκτηθεί από τις ελληνικές επιχειρήσεις και οι κρατικές δαπάνες, δεν θα είναι διαθέσιμες ως πηγή εσόδων.

Τα έσοδα από τις εξαγωγές θα θεωρούνται πολύ σημαντικότερα τόσο από τους επενδυτές όσο και από τους δανειστές, ώστε οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν παρακάτω. Οι εταιρείες θα ισχυροποιήσουν τη θέση τους όσον αφορά στην προσέλκυση κεφαλαίων, αν εστιάσουν στην αύξηση του ποσοστού των εσόδων τους από διεθνείς αγορές.

Marketing Week: Διαθέτετε βαθιά εμπειρία στους επιχειρησιακούς μετασχηματισμούς μεγάλων εταιρειών. Μπορείτε να μας ορίσετε τις βασικές παραμέτρους σε αυτήν τη διαδικασία, προκειμένου μία εταιρεία να ορίσει και να επιτύχει τους εν λόγω στόχους;

Michael Kanazawa: Όπως τονίζουμε στο βιβλίο μας «Big Ideas to Big Results», τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι τα εξής: Να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα, να εστιάσουν στη στρατηγική, να ευθυγραμμίσουν τους πόρους τους, να εμπλέξουν ολόκληρο το σύστημα και να συνεχίσουν.

Η αντιμετώπιση της πραγματικότητας έχει να κάνει με τη συνειδητοποίηση και την παραδοχή των συστημικών αλλαγών ή του επαναπροσδιορισμού των προσδοκιών, που ενδέχεται να χρειάζεται να κάνουν για να προχωρήσουν μπροστά. Η εστίαση στη στρατηγική έχει να κάνει με το να μάθουν να επικεντρώνουν τους πόρους και τις προσπάθειες, σε λιγότερες, μεγαλύτερου αντίκτυπου πρωτοβουλίες.

Ουσιαστικά, αυτό έχει να κάνει με το να κάνουν «more on less» (να κάνουν δηλαδή, περισσότερα με λιγότερα) και όχι να προσπαθούν να συνεχίζουν τα ίδια προγράμματα με λιγότερους πόρους, προσπαθώντας να κάνουν «more with less».

Marketing Week: Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληροί μία εταιρεία προκειμένου να βγει με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες από την κρίση; Ποιος είναι ο ρόλος της καινοτομίας σε αυτήν τη διαδικασία;

Michael Kanazawa: Οι ανάγκες για αλλαγή είναι πολύ διαφορετικές ανάλογα με τον κλάδο και την ίδια την επιχείρηση. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, η δημιουργία ενός σχεδίου αύξησης του ποσοστού των εσόδων και των επενδύσεων από τις διεθνείς αγορές, θα βοηθήσει πολλές επιχειρήσεις, αλλά και την ελληνική οικονομία συνολικά.

Η καινοτομία είναι ένα σημαντικό κλειδί για την ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την περιφερειακή ενδυνάμωση στη σημερινή διεθνή οικονομία. Η καινοτομία μπορεί να εφαρμοστεί στην αλλαγή παραδοσιακών καναλιών Μάρκετινγκ και πωλήσεων σε διεθνείς αγορές, χτίζοντας μεγαλύτερες λειτουργικές αποδόσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις, νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες για τους καταναλωτές και για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως.


Marketing Week: Με ποιον τρόπο οι τρέχουσες συνθήκες επηρεάζουν τον ρόλο ενός Μάνατζερ σε μία επιχείρηση και ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά του «νέου τύπου Μάνατζερ» στη -μετά την κρίση- εποχή;

Michael Kanazawa: Οι Μάνατζερ θα παίξουν βασικό ρόλο στον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας. Ο ανταγωνισμός για μεγαλύτερα έσοδα και επενδύσεις από τις διεθνείς αγορές σημαίνει ότι θα αποκτήσουν μία πολύ ευρύτερη αντίληψη της αγοράς, αναλαμβάνοντας ρίσκο προκειμένου να δοκιμάσουν νέες προσεγγίσεις στο επιχειρείν και εμπλέκοντας και ενθαρρύνοντας τις ομάδες εργασίας τους να κάνουν το ίδιο.

Marketing Week: Τέλος, ποια θα πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά μίας εταιρείας στη -μετά την κρίση- εποχή (διαφάνεια, αυθεντικότητα κ.λπ.) και σε ποιες παραμέτρους θα πρέπει να εστιάσουν (CRM, ανοιχτός διάλογος με τους πελάτες κ.λπ.);

Michael Kanazawa: Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό για να είναι μία εταιρεία ανταγωνιστική στην παγκόσμια οικονομία έχει να κάνει με το να εστιάζει στην εμπειρία και τις ανάγκες του πελάτη, που μεταφράζονται διαφορετικά ανάλογα με την περιφέρεια και τον κλάδο. Η πελατοκεντρική προσέγγιση θα πρέπει να οδηγήσει στην ανάπτυξη προϊόντων, στην παροχή υπηρεσιών και στη βελτιστοποίηση όλων των πλευρών της εξυπηρέτησης του πελάτη.

Ένα δεύτερο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι η επιχείρηση θα πρέπει να λειτουργεί ως ένας οργανισμός υψηλής δέσμευσης και εμπλοκής όπου οι πελάτες -μέσω των Social Media- και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι -μέσω μίας σπουδαίας διοίκησης και επικοινωνίας- έχουν φωνή και νιώθουν ότι είναι οι ίδιοι μέρος της επιχείρησης

Bio: Michael Kanazawa, Managing Director της Bedrock Consultants και ένας εκ των συγγραφέων του βιβλίου «Big Ideas to Big Results»
Ο Michael Kanazawa είναι αυθεντία σε θέματα στρατηγικής και διαδικασιών διαμόρφωσης πελατειακής εμπειρίας, με πολλαπλές επιτυχίες, δουλεύοντας με ηγετικές ομάδες εταιρειών που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα Fortune500 και πολυεθνικές, με στόχο την επιτάχυνση της επίτευξης των στόχων τους. Το 2008 συνέγραψε το βραβευμένο «Big Ideas to Big Results».

Tο βιβλίο παρουσιάζει πολύτιμες εμπειρίες και πρακτικές επιτυχημένων επιχειρησιακών αλλαγών/μετασχηματισμών. Τα θεμέλια του βιβλίου βασίζονται στη 15ετή του εμπειρία δουλεύοντας με στελέχη και ομάδες για την ανάπτυξη εργαλείων και διαδικασιών σε συνεργασία με τον Dr. Robert H. Miles, ο οποίος ίδρυσε το τμήμα μακροοργανωτικής ανάπτυξης στο Harvard Business School.

Πριν από την Bedrock, o Michael Kanazawa ήταν Partner στην Alliance Consulting Group όπου ηγήθηκε της εξαγοράς του τμήματος Silicon Valley Technology & Innovation από την Emerald Solutions (τώρα Razorfish/Microsoft). Επίσης ηγήθηκε της ομάδας στρατηγικής ανάπτυξης και είχε διάφορους ηγετικούς ρόλους στις πωλήσεις, Μάρκετινγκ και δραστηριότητες δικτύου στην Pacific Telesis Group (τώρα AT&T).

Σήμερα, είναι στο διοικητικό συμβούλιο δύο εταιρειών, ενώ παρουσιάζεται συχνά στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όπως Fox Business News, New York Times, Wall Street Journal.

Είναι κάτοχος πτυχίου στα Οικονομικά & Μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο της Santa Barbara, ενώ κατέχει ΜΒΑ από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια.

CEO Summit 2011
Ο Τομέας Ηγεσίας της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών, το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών και τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας, διοργανώνει για 5η συνεχόμενη χρονιά στη χώρα μας το CEO Summit 2011, στις 22 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής με θέμα «Doing More On Less. Η δυναμική του “less” και το μέρισμα της εμπιστοσύνης».

To CEO Summit συγκεντρώνει κάθε χρόνο κορυφαία στελέχη που ηγούνται των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά (Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Γενικοί Διευθυντές, Μέλη Διοικητικών Συμβουλίων, Ανώτατοι Κρατικοί Λειτουργοί, και εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας του τόπου), αποτελώντας ένα forum προβληματισμού, θέσεων και απόψεων επί επίκαιρων και εξόχως σημαντικών θεμάτων, τα οποία απασχολούν την ηγεσία των επιχειρήσεων.