Το παρήγορο είναι ότι η περίοδος αυτή είναι μικρότερη από αντίστοιχες του παρελθόντος και ενδέχεται να μην επηρεάσει αρνητικά και εις βάθος την -όποια- προσπάθεια ανάκαμψης. Εξειδικεύοντας το όλο ζήτημα στο διαφημιστικό κλάδο, είναι σαφές ότι τα πολιτικά κόμματα θα επενδύσουν σεβαστό ποσό για τις επικοινωνιακές ανάγκες τους, ποσό που θα δώσει ανάσες στα ΜΜΕ.

Από την άλλη, προγραμματισμένες καμπάνιες οργανισμών και φορέων του ευρύτερου δημόσιου φορέα δεν θα «τρέξουν», στερώντας χρήματα από τα μέσα, τα οποία περίμεναν το τρίτο 4μηνο του 2009 για να μειώσουν όσο γίνεται τις ζημιές των προηγούμενων μηνών του έτους. Μια στο καρφί και μια στο πέταλο δηλαδή. Ακόμα και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις όμως, έχουν αναστείλει λανσαρίσματα και ευρείες καμπάνιες, περιμένοντας το μετεκλογικό τοπίο. Δύσκολα τα πράγματα, αλλά οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις είναι πάντα εδώ…

Η επικαιρότητα ωστόσο «τρέχει» και το Marketing Week παραμένει πάντα στην καρδιά της. Ενδιαφέροντα τα θέματα και αυτής της εβδομάδας:

  • Διαβάστε το ρεπορτάζ για την Αdstream, μια νέα εταιρεία επικοινωνίας, που στοχεύει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της οργάνωσης των επικοινωνιακών -και όχι μόνο- υπηρεσιών. Δεν είναι απλά η παρουσίαση μιας νέας εταιρείας, αλλά μιας νέας τάσης, η οποία είναι σαφές ότι αποτελεί μονόδρομο για το επιχειρείν. Ο Πάνος Τάγιος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας και παλιός γνώριμος του επικοινωνιακού κλάδου, εξηγεί γιατί πρόκειται εντέλει για νέα τάση.
  • Ο Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης & Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος (ΕΕΔΕΒΕ), Ντίνος Κωστόπουλος, «ανακρίνεται» από το Marketing Week για τους λόγους της πρόσφατης διένεξης της Ένωσής του με την ΕΔΕΕ. Καταθέτει τις απόψεις του με δυναμικό τρόπο, αφήνοντας όμως περιθώρια ανάπτυξης διαύλου επικοινωνίας με την ΕΔΕΕ. Μακάρι η συνέντευξη να είναι η αφορμή γι’ αυτήν την εξέλιξη. Σε ένα τόσο προβληματικό επιχειρηματικό περιβάλλον, δεν περισσεύει κανείς.
  • Πώς γίνεται ένα δημοσιογραφικό αφιέρωμα για το επιχειρηματικό δώρο -θέμα άκρως «κλισέ» για τους δημοσιογράφους (!)- να αποκτά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον; Η απάντηση στη σελίδα 20.
  • Στο αφιέρωμα αυτού του μήνα για το Interactive Marketing, παραθέτουμε ένα ιδιαίτερα κατατοπιστικό άρθρο για το ρόλο των social media ως μέσα επικοινωνίας, αναδεικνύοντας τις αλήθειες και τα ψέματα που τα συνοδεύουν.
  • Τέλος, διαβάστε το ρεπορτάζ για το One Young World, το νέο διεθνή θεσμό που στοχεύει στην «εκπαίδευση» συνειδητοποιημένων opinion leaders. Ο εν λόγω θεσμός ήρθε και στην Ελλάδα και ζητάει την προσοχή μας.