Μικρότερο το πλήγμα στο digital.

Προς τα κάτω αναθεωρούν οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους, προσδίδοντας μάλιστα μεγαλύτερη διάρκεια στις περικοπές. Αυτό δείχνει η έρευνα της World Federation of Advertisers (WFA), Covid-19 Response Tracker, σύμφωνα με την οποία το 89% των πολυεθνικών έχει παγώσει τις καμπάνιες του (έναντι 81% τον Μάρτιο). Επιπλέον, 52% των εταιρειών δήλωσε ότι θα αναστείλει τη διαφημιστική δαπάνη για τουλάχιστον 6 μήνες, όταν τον Μάρτιο, μόλις το 19% σχεδίαζε τέτοιου είδους μεσοπρόθεσμες λύσεις.

Ο αριθμός των εταιρειών που «τρέχουν» τώρα κάποιου είδους καμπάνια-απάντηση στην κρίση έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με τον Μάρτιο (68% έναντι 32% αντίστοιχα), η WFA επισημαίνει, ωστόσο, ότι αυτή η δραστηριότητα δεν θα αναπληρώσει τις βαθιές περικοπές σε άλλες καμπάνιες.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του φορέα, τα παγκόσμια διαφημιστικά budgets θα συρρικνωθούν κατά 36% το πρώτο μισό του έτους, και κατά 31% για ολόκληρη τη χρονιά. Ανά κανάλι, η πτώση στην τηλεόραση υπολογίζεται στο 33%, ενώ ακόμα χειρότερες είναι οι εκτιμήσεις για print (-37%), ΟΟΗ (-49%) και events (-56%). Πολύ καλύτερη η εικόνα για το digital (-7%) online display (-14%), αλλά και για ραδιόφωνο (-25%), Point of Sale (-23%) και Influencer (-22%). (Πηγή: WARC)