Σε βραδυφλεγή βόμβα στα θεμέλια του τηλεοπτικού οικοδομήματος εξελίσσεται το δυναμικό «μπάσιμο» του ομίλου Μαρινάκη με το επαναλανσάρισμα του Mega τους προσεχείς μήνες, αλλά και την –σε τελική φάση επικύρωσης- εξαγορά της Nova.

Έναν χρόνο μετά τη χορήγηση των πέντε πανελλαδικών αδειών και ενώ το Mega βυθίστηκε στο «μαύρο» στα τέλη Οκτωβρίου του 2018, όσοι βιάστηκαν να θεωρήσουν ότι έκατσε η μπίλια στα τηλεοπτικά πράγματα διαψεύδονται με την είσοδο έκτου παίκτη που θα επαναφέρει στο τηλεκοντρόλ το Mega.

Με την εξασφάλιση της έκτης γενικής άδειας πανελλαδικού σταθμού και με την επικράτηση στον πλειστηριασμό για το brand name και το σύνολο της ταινιοθήκης του Μεγάλου Καναλιού –συντονισμένες κινήσεις με σαφή στόχευση-, η Άλτερ Έγκο εξυφαίνει ένα νέο σχέδιο εξάπλωσης στα media, με έμφαση πια στο τηλεοπτικό πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει τουλάχιστον τρεις πυλώνες.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΝΑΛΙ ΚΑΙ ΤΟ… ΑΔΕΛΦΑΚΙ ΤΟΥ
Στα πρότυπα άλλων συνεργειών στον χώρο της τηλεόρασης, η εταιρεία συμφερόντων Μαρινάκη σχεδιάζει να δυναμώσει την παρουσία του όχι με ένα, αλλά με δύο κανάλια. Η αρχική ιδέα το One να μετονομαστεί σε Mega καθ΄οδόν για τον τηλεοπτικό αέρα εγκαταλείπεται. Αντ’ αυτού, όπως αποφασίστηκε ήδη στα κεντρικά της Συγγρού, το One channel που μεταδίδεται ήδη από το Μάιο ιντερνετικά και μέσω συνδρομητικών πλατφορμών με κυρίως ενημερωτικό πρόγραμμα, θα συνεχίσει την πορεία του ενώ ως αυτόνομο πρότζεκτ άλλων προδιαγραφών αντιμετωπίζεται το comeback του Mega.

Ήδη στη διοίκηση του σταθμού εντάχθηκαν δυο ιστορικά στελέχη του καναλιού, ο επί 20 χρόνια Διευθυντής Προγράμματος του Mega, Πέτρος Μπούτος ως Επικεφαλής Διαχείρισης Προγράμμματος, αλλά και ο Θανάσης Ανδρεούλης, Οικονομικός Διευθυντής του Mega για πολλά χρόνια που πέρασε και από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ο οποίος επιστρέφει στο νέο Mega ως Διευθυντής Διοίκησης Τηλεόρασης.

Παράλληλα και άλλα στελέχη με πορεία στο Mega φέρονται να συζητούν την «επιστροφή» τους, διατηρώντας για την ώρα ανεπίσημη συνεργασία. Στόχος είναι με γρήγορα και αποφασιστικά βήματα το Mega να βγει στον αέρα, αξιοποιώντας από τη μία την «κληρονομιά» της ταινιοθήκης με επαναλήψεις σειρών και από την άλλη, τον ενημερωτικό μηχανισμό που έχει στηθεί ήδη για το One.

ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ STAR-ALPHA
Όπως το Star και ο Alpha μοιράζονται εγκαταστάσεις και κάποιες κοινές υπηρεσίες για οικονομία κλίμακος, το Mega θα βρίσκεται σε διαρκή συνέργεια με το One, μεταδίδοντας κατά πάσα πιθανότητα το ίδιο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, αλλά και κάποιες ενημερωτικές εκπομπές. Με τον τρόπο αυτό, ο όμιλος Μαρινάκη θα βρεθεί το επόμενο διάστημα με δυο κανάλια, το ένα γενικής στόχευσης με πλήρη ανάπτυξη προγράμματος και το άλλο θεματικό ενημερωτικό.

Η πρεμιέρα του νέου Mega τοποθετείται μέσα στον Ιανουάριο, εφόσον προχωρήσει άμεσα η επικύρωση της μεταβίβασης του brand name και της ταινιοθήκης από το πρωτοδικείο. Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, το πραγματικό λανσάρισμα του νέου Mega θα γίνει τον Σεπτέμβριο του 2020, με γνώμονα να σχεδιαστεί και να παρουσιαστεί ένα πληρέστερο πρόγραμμα που όπως ορίζουν και οι προϋποθέσεις αδειοδότησης, δεν θα περιλαμβάνει μόνο επαναλήψεις σειρών και ειδήσεις, αλλά και πρωτότυπο νέο πρόγραμμα με τη σφραγίδα του Mega.

Ο τρίτος πυλώνας δράσης του ομίλου δεν είναι άλλος από την εξαγορά της Forthnet-Nova που φέρεται να βρίσκεται σε τελικά στάδια επικύρωσης. Με παρουσία τόσο στην ελεύθερη τηλεόραση με το Mega όσο και στη συνδρομητική με τη Nova, η είσοδος Μαρινάκη αποκτά χαρακτηριστικά έκρηξης… σουπερνόβα.

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Πηγές από την τηλεοπτική αγορά εκτιμούν ότι με τον κατάλληλο σχεδιασμό και την αξιοποίηση της ταινιοθήκης, το κανάλι θα μπορούσε να θέτει υποψηφιότητα ακόμα και για διψήφια τηλεθέαση, κάτι που αν επαληθευτεί θα οδηγήσει σε σημαντικές ανακατατάξεις του τηλεοπτικού τοπίου. Την ίδια στιγμή, ανταγωνιστές από άλλους ομίλους που φέρονται να μετείχαν και στη διαδικασία διεκδίκησης της ταινιοθήκης και του σήματος επιχειρούν να υποβαθμίσουν τη σημασία της νίκης του στρατοπέδου Μαρινάκη στον πλειστηριασμό, παραθέτοντας δύο ειδών επιχειρήματα.

Πρώτον ότι οι σειρές τις οποίες θα πάρει στα χέρια του το νέο Mega έχουν τόσο σύνθετο καθεστώς πνευματικών δικαιωμάτων που είναι αμφίβολο πόσες και ποιες από αυτές θα μπορούν πράγματι να βγουν στον αέρα χωρίς εμπλοκή από τους συντελεστές, και δεύτερον, ότι δεν αρκούν οι σειρές και το λογότυπο του Mega για να αναβιώσει η «αίγλη» και η προστιθέμενη αξία του καναλιού, αλλά θα χρειαστεί συστηματική προσπάθεια και υψηλές επενδύσεις (πέραν των 34 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν μετρητοίς στις τράπεζες μετά τον πλειστηριασμό), σε πρόγραμμα και σε πρόσωπα για να αποκτήσει το νέο εγχείρημα μια πειστική εικόνα επιπέδου Mega.