Η απάντηση μπορεί να είναι δύσκολη, ωστόσο όλοι καταλαβαίνουμε ότι σίγουρα, δεν χωρούν τόσα όσα έχουμε σήμερα. Η υπερπληθώρα Μέσων ήταν φαινόμενο που έτρεφαν η αναξιοκρατία και η έλλειψη διαφάνειας στη λειτουργία της αγοράς και κυρίως στην επένδυση κρατικών διαφημιστικών κονδυλίων. Σήμερα όλα αυτά έχουν αλλάξει και είτε συμφωνούμε, είτε όχι, υπάρχει σε εξέλιξη προσπάθεια εξυγίανσης του χώρου.

Ουδείς γνωρίζει πόσο βαθιά θα φθάσει και πόσο ουσιαστική θα είναι. Είναι ωστόσο αρκετή ώστε να αναδείξει τα κρυμμένα προβλήματα της τελευταίας 15ετίας. Οπότε, πριν φθάσουμε στο σημείο να τα «ρίχνουμε» όλα στην κρίση, όταν ακούμε για μια εφημερίδα που κλείνει ή για ένα τηλεοπτικό κανάλι που έχει οικονομικά προβλήματα, ας σκεφθούμε τα παραπάνω.

Παρόμοια η εικόνα και στον αθλητικό τύπο. Σήμερα κυκλοφορούν 12 καθημερινές αθλητικές εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας, όταν σε μια τεράστια αγορά όπως αυτή της Βρετανίας δεν κυκλοφορεί ούτε μία! Οι εφημερίδες αυτές βλέπουν διαρκώς τις πωλήσεις τους να μειώνονται, τη διαφήμιση να συρρικνώνεται και προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν όρθιες. Φταίει γι’ αυτήν την κατάσταση μόνο η κρίση;

Ή φταίει το γεγονός ότι σε μια περίοδο που όλα εκλογικεύονται, η «παλίρροια» απομακρύνεται και αποκαλύπτεται η γύμνια της αγοράς; Σαφώς και η κρίση έχει παίξει το ρόλο της, αλλά δεν είναι ο κύριος παράγοντας. Στο πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα που ετοιμάσαμε στο παρόν τεύχος για τον αθλητικό Τύπο καταθέτουν ανάλογους προβληματισμούς και απόψεις, σημαντικά στελέχη του συγκεκριμένου κλάδου.

Στο ίδιο τεύχος φιλοξενούμε δύο ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις. Η πρώτη αφορά στον Alex Dale, General Manager Consumer & Online της Microsoft, ο οποίος καταθέτει χρήσιμες παρατηρήσεις για την αξιοποίηση του Διαδικτύου στην ελληνική αγορά. Δύο είναι τα πλέον ενδιαφέρονται ερωτήματα στα οποία απαντά: Ποια είναι τα λάθη που οφείλει να αποφύγει η χώρα μας στην αξιοποίησή του και πόσο κοντά είναι το 20% για την εγχώρια online διαφημιστική απορρόφηση.

Τέλος, η δεύτερη συνέντευξη αφορά στον Ηλία Χρυσικό, Γενικό Διευθυντή της εταιρείας btl activities, Businesslike, η οποία την τελευταία διετία προσέγγισε εύστοχα 1.021.360 καταναλωτές και έβαλε 800.572 από αυτούς μέσα στα καταστήματα των πελατών της. Όλα αυτά απολύτως αποδεδειγμένα, με σύγχρονα επικοινωνία εργαλεία. Ένα case study που αξίζει να προσεχθεί.