Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του Marketing σήμερα είναι… Να μπορεί να εξελίσσεται συνέχεια. Να μπορεί να μιλάει στο κοινό με λόγο βασισμένο σε βαθιά γνώση του πελάτη, με τρόπο σχετικό σε αυτόν, αναγνωρίζοντας το αγοραστικό του ταξίδι, αλλά και τους βαθύτερους λόγους της συμπεριφοράς του. Αυτή είναι μια διαχρονική πρόκληση. Είναι αυτό που ξεχωρίζει το καλό Marketing από το εξαιρετικό Marketing. Επίσης πρέπει να έχει πάντα αποτέλεσμα μετρήσιμο, αυτό το θεωρώ μονόδρομο. Συνδυάζοντας και τα δύο, το Marketing αποκτά τη μόνη θέση που πρέπει να έχει σε μια οργάνωση. Αυτή του στρατηγικού συνεργάτη και του καθοδηγητή προς τη μια και μόνη αλήθεια. Το κοινό σημείο της ανάγκης των πελατών και της αλήθειας της μάρκας που υπηρετεί.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… Η χρήση των digital μέσων ως κρίσιμο σημείο επαφής με τον πελάτη. Δεν πιστεύω στην παντοκρατορία της τηλεόρασης, τουλάχιστον όχι για πολύ ακόμα. Πιστεύω σε αυτόν τον μαγικό συνδυασμό των data και των ψηφιακών μέσων. Πιστεύω στην δύναμη που έχει ο πελάτης να επιλέξει να σε δει ή όχι και να δημιουργήσει μαζί σου περιεχόμενο για την μάρκα που αγαπάει… ή δεν αγαπάει… Αυτή είναι η μεγαλύτερη τάση, η δύναμη του πελάτη, η νέα αμεσότητα που έχει αναπτυχθεί. Από τα παραπάνω εξαιρώ τη μάστιγα των πληρωμένων troll… Οι μάρκες που τα χρησιμοποιούν μάλλον είναι σε απόγνωση!!!

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… Πολλές, αλλά πιο πολύ αυτή που δεν έχει γίνει πράξη και τριγυρίζει ακόμα στο μυαλό μου. Μεγάλο πράγμα να κάνεις το όνειρο πραγματικότητα!

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… Όταν δεν έμαθα από ένα λάθος, από μια χαμένη ευκαιρία!

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο Marketer του αύριο είναι… Να είναι πολύ-εργαλείο. Να έχει στρατηγική, ευέλικτη σκέψη και δημιουργικό μυαλό. Να μπορεί να κινητοποιεί έναν ολόκληρο οργανισμό, να δημιουργεί νέες πραγματικότητες, να εμπνέει, να είναι αυθεντικός, να κάνει λάθη και να σηκώνεται ξανά έχοντας μάθει. Να μπορεί να είναι μόνος, αλλά και με όλους. Να αναγνωρίζει την ανάγκη της διαφορετικότητας και να αισθάνεται άνετα να μαθαίνει συνέχεια, από παντού. Νομίζετε ότι περιγράφω μόνο τους Marketers;

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του Marketing» θα… Θα έφτιαχνα μια υπέροχη νέα ιστορία για τον κόσμο… Με ένα υπέροχο μέλλον μπροστά! Ξεκινάω! Από εμάς δεν εξαρτάται άλλωστε;

Το κείμενο υπογράφει η Ζέτα Χειµωνίδου, VP Marketing & Strategy-Greece, ΑΒ Βασιλόπουλος