Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… να προσφέρουμε προϊόντα που απαντάνε στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών μας και να γίνουμε κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Αυτό, μεταφράζεται σε δεκάδες «υποκατηγορίες» προκλήσεων με κυριότερες αυτές της παρακολούθησης των τάσεων της αγοράς, της ανάδειξης των καινοτόμων προϊόντων, της προσήλωσης στη δημιουργία εμπειριών και της εγρήγορσης αναφορικά με τις αλλαγές που επιφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Η digital εποχή του marketing είναι εδώ και οφείλουμε να είμαστε ευέλικτοι και να δοκιμάζουμε αυτούς τους νέους τρόπους επικοινωνίας που μας προσφέρει αυτό το νέο κανάλι.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… Η στροφή στο βελτιωμένο και integrated storytelling του brand. Σε ένα περιβάλλον που βομβαρδίζεται όλο και περισσότερο από μηνύματα, το «storytelling» αποτελεί τη νέα αποτελεσματική μορφή ειλικρινούς επικοινωνίας με τον καταναλωτή. Αυτό, με τη σειρά του δημιουργεί την ανάγκη για περισσότερο «ουσιαστικό περιεχόμενο».

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… αυτή που επιφέρει θετική αλλαγή στη ζωή κάποιου άλλου ή συνεισφέρει στο κοινωνικό σύνολο. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα προγράμματα κοινωνικής προσφοράς και προσπαθώ, ακόμα και μέσα από τον επαγγελματικό μου ρόλο, να «προσφέρω», αξιοποιώντας τη δύναμη των brands προς όφελος πρωτοβουλιών και οργανισμών με κοινωνικό έργο.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… όταν δεν ήμασταν σίγουροι για μια ενέργεια και δεν πήραμε το ρίσκο να την δοκιμάσουμε. Σίγουρα υπάρχουν επιλογές που κάνουμε και εκ των υστέρων τις επανεξετάζουμε στη λογική του «what if» αλλά οι επιλογές μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τη στιγμή στην οποία τις κάνουμε, και από κάθε εμπειρία μας έχουμε κάτι να μάθουμε.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… προσαρμοστικότητα, δημιουργικότητα, περιέργεια και πολλή όρεξη για μάθηση. Να είναι πάντα σε μια κατάσταση εγρήγορσης και απορρόφησης πληροφοριών και ερεθισμάτων.
Οτιδήποτε μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για την επόμενη μεγάλη ιδέα!

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… ήθελα να μοιραζόμουν με όλους τους συναδέλφους του marketing τη μυστική συνταγή μιας επιτυχημένης καμπάνιας!