Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… Να ανακαλύπτεις έγκαιρα ποιες θα είναι οι επόμενες. Να καταλαβαίνεις αν αυτό που θεωρείς σήμερα πρόκληση είναι προσωρινή συνθήκη. Digital Ιnfluence ή Artificial Neural Networks; Τα πάντα σήμερα είναι ρευστά. Όλα εξαρτώνται από το πόσο γρήγορα επεξεργαζόμαστε την πληροφορία που βλέπουμε ή ακούμε. Και αυτό με τη σειρά του οδηγεί τα brand σε μια διαδικασία συνεχούς ανανέωσης. Από το image μέχρι το purpose. Ας δούμε για παράδειγμα το GDPR. Είναι κάτι παραπάνω από διαδικασία. Ουσιαστικά οδηγεί σε νέο τρόπο επικοινωνίας. Συνδέει το brand με αξίες και δικαιώματα. Δύσκολη άσκηση. Η συμβουλή μου; Adapt or die…

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… H Siri ή η Alexa! Η «φωνή» κρύβει πίσω της μια ολόκληρη φιλοσοφία για το πώς προσεγγίζουμε τον καταναλωτή. Πόσο άμεσα περνάμε τα μηνύματά μας. Από το τι καιρό θα κάνει σήμερα μέχρι το πόσο κοστίζει και το πώς θα χρησιμοποιήσω ένα προϊόν. Η φωνή γίνεται όλο και περισσότερο το στοιχείο που ξεχωρίζει το brand αλλά και ιδιαίτερη εμπειρία για τον καταναλωτή.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι…
Αν σας έλεγα τον ρόλο της Charlize Theron στο Mad Max θα με πιστεύατε; Ειλικρινά, λατρεύω αυτό που κάνω. Απολαμβάνω κάθε στιγμή τη μαγική χημεία της επικοινωνίας, τις προκλήσεις που κρύβει για την αλήθεια της εταιρείας, την υπόσχεση των προϊόντων, τις επιλογές των καταναλωτών.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… Αυτή που μου έδωσε τη δυνατότητα να κάνω το επόμενο επιτυχημένο βήμα. Πιστεύω στη θετική σκέψη. Σου δίνει τη δύναμη να ανακαλύπτεις χώρο, να εκμεταλλεύεσαι τον σωστό χρόνο, να επενδύεις σε καινούργιες ιδέες.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… Αυξημένη αντίληψη. Δημιουργικό ένστικτο. Ικανότητα προσαρμογής. Ένα ιδανικό μείγμα γνώσης, εμπειρίας, φιλοδοξίας και αποτελεσματικότητας. O ιδανικός marketer της νέας εποχής είναι ταυτόχρονα strategist αλλά και homo universalis. Δικτυώνει και δικτυώνεται με τα πάντα. Και φυσικά πρέπει να μπορεί να δημιουργεί τάξη για τη μάρκα μέσα από το χάος της ανθρώπινης επικοινωνίας.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… Φοβάμαι ότι οποιαδήποτε  ευφάνταστη χρήση του θα έστελνε όλες και όλους εμάς τους marketeers… σε πρόωρη συνταξιοδότηση και το επάγγελμα στην εξαφάνιση. Ας μείνουμε λοιπόν down to earth!

Το κείμενο υπογράφει η Άντα Γιαννεσκή, Communications Manager IKEA