Το 2017, χρονιά δύσκολη για τον τομέα των λιανικών πωλήσεων στο σύνολό του, κατέδειξε την επίδραση της οικονομικής κρίσης στη συμπεριφορά των καταναλωτών και συνέχισε να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν και πραγματοποιούν τις αγορές τους.
Ικανοποιώντας το convenience
Ενώ η ανάγκη, και συνεπώς η ζήτηση, για προϊόντα μόδας και ομορφιάς παραμένουν, οι καταναλωτές είναι πολύ προσεκτικοί, ενημερώνονται, αναζητούν προσφορές, ψάχνουν ευκαιρίες. Οι πληροφορίες που παρέχουν η τεχνολογία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και τα παραδοσιακά ΜΜΕ είναι αστείρευτες. Με τις διαδικτυακές πωλήσεις να αυξάνονται σταθερά και τα φυσικά καταστήματα να αντιμετωπίζουν όλο και μεγαλύτερες πιέσεις, τα εμπορικά κέντρα καλούνται και αυτά να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Τα εμπορικά κέντρα δημιουργήθηκαν για να καλύψουν την ανάγκη της ευκολίας: Όλα όσα χρειαζόμαστε, συγκεντρωμένα σε ένα σημείο. Η ευκολία αγορών είναι ακόμη σημαντική για τους καταναλωτές. Αλλά για όλο και περισσότερους, το Internet καλύπτει αποτελεσματικότερα αυτήν την ανάγκη.
Κατακτώντας τον ελεύθερο χρόνο των επισκεπτών
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι τα εμπορικά κέντρα θα εξαφανιστούν από το χάρτη. Αντίθετα, μπορούν να συνεχίσουν να αναπτύσσονται αν, από απλοί προορισμοί shopping, μεταλλαχθούν σε σημεία όπου οι επισκέπτες επιλέγουν να περάσουν όλο και περισσότερο από τον ελεύθερο χρόνο τους. Ήδη σε επιτυχημένα malls του εξωτερικού, οι επιλογές μόδας διευρύνονται με την προσθήκη pop up stores, τα beauty brands παρέχουν υπηρεσίες ομορφιάς, ενώ χώροι προσωπικής περιποίησης, spa και γυμναστήρια παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες.
Επιπλέον, ο τομέας της εστίασης αλλάζει ύφος, αναβαθμίζεται ποιοτικά και αισθητικά, αυξάνοντας έτσι τις επιλογές των επισκεπτών. Το ίδιο ισχύει για τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία, αφού μέσα από πληθώρα επιλογών -θέατρα, κινηματογράφους, adventure parks ακόμη και μουσεία- τα malls ξαναγίνονται σημεία που οι επισκέπτες χρησιμοποιούν για να συναντηθούν, να αλληλεπιδράσουν, να εκφραστούν, να ζήσουν νέες εμπειρίες.
Επένδυση στην εμπειρία
Τις παραπάνω τάσεις εξετάζουμε και εμείς για τα 2 εμπορικά μας κέντρα (River West στην Αθήνα και Mare West στην Κόρινθο) και προχωρούμε σε σημαντικές προσθήκες και αλλαγές που θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται στις αρχές του έτους.
Οι αλλαγές αυτές αφορούν κυρίως στην αναβάθμιση των εσωτερικών και εξωτερικών κοινόχρηστων χώρων, την παροχή υπηρεσιών, τον εμπλουτισμό του tenant mix, καθώς και τη δημιουργία νέων χώρων εστίασης και ψυχαγωγίας.
Το κείμενο υπογράφει η Μαρία Καλουτά Director, River West Shopping Center, Mare West Retail Park για τις ανάγκες της ειδικής έκδοσης Fashion Next 2018.
Αναζητήστε το Fashion Next 2018 και διαβάστε τις απόψεις 26 experts του fashion & beauty industry, σχετικά με τις σημαντικότερες τάσεις που θα απασχολήσουν την αγορά τη χρονιά που διανύουμε.